רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 26 ביוני 2012

ה'לב שמחה' זצוק"ל הרבי שהציל את העולם החסידי מציפורני הרב שך

אחד מטובי העסקנים בישראל, מי שליווה את הלב שמחה בכמה צמתים היסטוריים, בבלוג מרגש על מרן הלב שמחה בעקבות 20 שנה לפטירתו:
 
הלילה אור לז' תמוז מציינים מלאות 20 שנה לפטירתו של מרן הלב שמחה זי"ע.  כידוע כל אדמו"רי גור התייחדו  כל אחד בדבר מיוחד שאפיין אותו. אני אנסה בבלוג הזה לאפיין את תקופת הזוהר של מרן הלב שמחה והמהפכה הגדולה שהביא ליהדות החרדית בכלל ולהקמת עולם החסידות מחדש.
 
מרן הלב שמחה מיד שנהיה לאדמו"ר לאחר פטירת אחיו בעל הבית ישראל זצוק"ל, תפס את ההנהגה של כלל ישראל, ומיד החל לטפל בבעיות השורשיות, שנוצרו בתוך היהדות החרדית. זה לא סוד שהרב שך, הפעיל מערכת מושחתת של גניבות מעולם הישיבות ומוסדות התורה,  ופשע מאורגן שמי שעמד בראשו היה הארכי נוכל  שהזרים לחשבונות בנק עלומים מאות מיליוני שקלים שלמה לורנץ  (עוד יגיע היום שנטפל גם בברנש הזה). לורנץ שכינה את עצמו "שלוחי דרבנן" ולאחר שעזב את הפוליטיקה סיפר בראיונות עיתונאיים שהוא הולך חזרה ללמוד בכולל,  גנב את הכסף מהישיבות ומוסדות תורה, היה לו מוסד פיקטיבי בחזון יחזקאל, וכעושה דברו של הרב שך דאג לנטרל את העולם החסידי מכל מוקדי ההשפעה.

הרבי זצ"ל מגור בעל הלב שמחה, כאשר אחיו הבית ישראל, עמד בראש החסידות נזהר מאד מלהתערב, כי היה איש קדוש וניחן בחוכמה שלא מצויה. חכם הרזים, היא מילה שמגמדת את אישיותו המיוחדת. אבל מיד שעלה לאדמ"ורות החליט לעשות סוף למאפיה המאורגנת הזאת.
 
דבר ראשון החליט לעצור את הייחודיים, לדרוש רוטציה, במטרה להרחיק את הגנבים. האבי עזרי מיד נזעק, הוא הבין שנגמרו החגיגות של תקופת ה'בית ישראל' שאמנם היה נראה תקיף אבל היה לב חנון ורחום, ולא היה לו כח לטפל ברב שך (ומעדות אישית אספר דבר שלא ידוע שאמר מרן הבית ישראל זי"ע, לאחד מבאי ביתו לאחר ישיבת מועצת שהגיע כולו שבור מהתקפות של הרב שך.  "לי אין כח אליו, אבל אחי ר' בונים יסגור איתו את החשבון")
 
מרן הלב שמחה נהיה רבי בגיל 80 אבל ניער את חוצניו, וגילה תושיה ותעוזה להציל את עולם החסידות מידיו של ה'סטרא אחרא' השטן בכבודו ובעצמו. הרבי זצ"ל, הקים מיד בית יעקב חסידי וסמינרים לבנות. שנה וחצי לאחר התמנותו של הלב שמחה,  ביקר בביקור  אצל הרבי מחב"ד, כדי להבהיר לרב שך שמה שהיה בתקופת הבית ישראל הסתיים, וזה מה שהצית את אש השנאה של בעל האבי עזרי. כל השנאה שהייתה חבויה אצל הרב שך נגד החסידיים פרצה החוצה. ואז למעשה נחשף הרב שך בזכות מרן הלב שמחה.
 
אבל הרבי זי"ע בעל הלב שמחה, היה מחושבן, הוא הלך לפי תוכנית מפורטת ומסודרת לפרטי פרטים, להקים את עולם החסידות מחדש ולהוציא את השליטה מהידיים של לורנץ ומורו ורבו הרב שך. הרבי מגור היה נסתר עצום, "גאון בנסתר" קרא עליו בעל השפע חיים זי"ע. הלב שמחה ידע את התורה כולה בעל פה, וידע הכל על בוריו, הכל היה גלוי לפניו.  אי אפשר היה לעבוד עליו בשום דבר ועניין.
 
הרב שך התפוצץ הוא הבין שהרבי מגור הלב שמחה לא יתן לו לרקוד לפי החליל ולהחריב את עולם החסידות. רבים לא הבינו את עומק הראיה של הרבי זצ"ל,  אבל הרבי העדיף פילוג, שיביא להקמת עולם החסידות מחדש, שאילולי הרבי היה חלילה נחרב והרב שך היה ממיט אסון על העם היהודי. הפילוג הזה הביא את הרב שך להקים את יתד נאמן ולאחר מכן את דגל התורה ושארית ישראל. הרבי מגור דאג לכלל ישראל ולעולם החסידי כולו ולא רק לגור. את התוצאות אנו רואים היום.
 
בזכות הרבי מגור מאות ישיבות חסידיות נפתחו, בנות החסידים הפסיקו להתבייש להתחתן עם אברכים חסידיים יראי שמיים, ולא חיפשו חתנים עם בלוריות ומגולחים. הרבי מגור שהבין ששנאת הרב שך לחב"ד נובעת משנאתו לכלל החסידים, ועשה לו בית ספר לפוליטיקה. הוא הלך לכנס בבנייני האומה למען תיקון חוק מיהו יהודי. הרב שך השתולל, הוציא פשקוילים וחוברות נגד הרבי  מגור  בשם "אחדות" אבל שום דבר לא עזר לו.
 
חודשים ספורים לפני שנחלה, הגיע  הלב שמחה עם אחיו הפני מנחם זי"ע  לסיום הרמב"ם, לאחר שבעל האבי עזרי הוציא מכתב נגד לימוד הרמב"ם, והתוצאה הייתה ששלשה חודשים אחר כך בכ"ג תמוז תשמ"ה הוקם יתד נאמן על ידי הרב שך מה שסימן את ההתנתקות הסופית מהרב שך. ולאחר מכן התקיימו הבחירות ההיסטוריות בתשמ"ט ועולם החסידות קם לתחייה מחדש.
 
רבבות בחורי הישיבות החסידיים  לא חיפשו יותר ללמוד בפוניבז' או חברון, ומצאו להם מקומות חסידיים. שמונה השנים שתפקד מרן הלב שמחה זי"ע, עד שנפל למשכב, היו שנות הזוהר של היהדות החרדית והחסידית.
 
הרבי זי"ע עשה ניתוח קשה להסרת הגידול הממאיר, לקרוע את המסכה מפרצופו המכוער של האבי עזרי. בחכמה קוצקאית ובתבונה גוראית כפי שירש מאביו האמרי אמת צעד אחר צעד הוא חיסל את הרב שך ופירק את המוקשים שסיכנו את קיומה של העולם החסידי.
 
העולם החסידי חייב לרבי הלב שמחה את זכות קיומו. זה עלה בבריאותו של הרבי, אבל הוא הציל את עם ישראל. ועדיין לא נכנסתי לתקנות הקדושות שלו,  לראייה ההיסטורית שלו בכל דבר ועניין. אני כעת נזכר שהרבי זצ"ל, קרא לעזוב את בני ברק לטובת ערי הפריפריות איזה זעקות שבר שמענו מהאבי עזרי והליטאים. היום כולם רואים כמה הרבי צדק, כמה הציל את היהדות החרדית. הלב שמחה היה פורץ הדרך בכל תחום. שבר את המוסכמות, וחתר לאמת. קוצק במיטבה.
 
זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אמן.

תגובה 1:

  1. take yankel alter with you and join the person you're writing about...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.