רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 6 ביוני 2012

אלה ברכב ואלה בסוסים - ההלויה שעשו אנשי נתי גרוסמן למכוניתו של הרב שך

תלמיד פונוביז' ממשיך ומספר:

אני מאד מודה לכם על האכסניה שאתם נותנים לי לבטא את דעתם של בני התורה היראים והשלמים על ההתנהלות הבלתי נסבלת שמתרחשת אצלנו בשנים האחרונות, ואין לכם מושג עד כמה הדברים נחוצים, בפרט בימים אלו, שזוכים אנו שאימפריית הפוליטיקה והשנאה נגד מרנן ורבנן גדולי ישראל מתפוררת כאשר בראש האימפריה עמד נתי גרוסמן, נכלולן שרלטן שעשה הון ענק מ"ההשקפה הטהורה", (תבררו כמה כסף הוא עשה מ'כספי המעשר' של ציבור בני התורה שעמל יום ולילה על תורה וחוסך מפת לחמם של ילדיו כדי להגות בתורה, ואותו כסף הלך לקרנות של נתי גרוסמן ביתד נאמן)  והשנאה שהחדיר נגד מרנן ורבנן שליט"א.
 
עם קריסתו של נתי גרוסמן, אני נזכר שוב בהיסטוריה הארוכה של פוניבז' ויתד נאמן, והפעם דווקא עם "פרשת המכונית". לא כולם זוכרים שהאירוע המכונן של יתד נאמן לנפח את ר' אליעזר ולהפוך אותו  למרן גדול, היה דרך ההלוויה שעשו למכונית שלו.
 
היה זה בשנת תשמ"ו, לאחר המחלוקת הידועה נגד ר' משה לנדא, (והסיבה האמיתית שהרב שך נלחם ברב לנדא בגלל שהיה תלמיד מובהק של ר' דוד פוברסקי בהיותו בחור בפוניביז' ולא נכנס מעולם לשיעוריו של ר' אליעזר שך, ומצא בעל חוב לפרוע את חובו) מאן דהו עשה פרובוקציה וקשקש בספריי שחור על מכוניתו של מרן.
 
יודעי דבר טוענים שזאת הייתה פרובוקציה מכוונת מבית היוצר של אנשי היתד. בקיצור ביתד ארגנו לווית ענק למכונית ומודעות אבל חתומות על ידי מאות ארגונים מכאן ועד להודעה החדשה על ביזוי מרן הרב שך.
 
לא אשכח כמה ביטול תורה היה, רבבות בחורים יצאו לרחובה של עיר ללוות את המכונית המקושקשת, ורבבות שעות של תורה הלכו לטמיון. מרן ראש הישיבה ר'  דוד פוברסקי זעק על ביטול התורה, אבל לא היה מי שישמע לו. הטרור הרצחני מבית היוצר של יתד והרב שך השתיקו אותנו.
 
כמה ביטול תורה כמה קלקול נוצר מהעניין הזה. וכל זה היה פרי בישולו של נתי גרוסמן ואנשי היתד. אין ספק שפרשת המכונית, הייתה אחת הפרשיות המכוננות, שהצליחו למוטט את הבניין הרוחני והטהור של ציבור הבני תורה. נקווה שמרן רבינו הגדול ר' אהרן לייב שטיינמן, יחזיר עטרה ליושנה.
 
אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר.

תגובה 1:

  1. ניכר על הכותב כי הוא שונא רבנים וכל מה שריח תורה נודף ממנו.
    למרות שגם אני נגד נתי גרוסמן (שר"י) אך מרן הרב שך???
    וכל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.