רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בנובמבר 2020

תגלית מרעישה: הגרא"מ שך הציע לשאול את הרבי מליובאוויטש בנושא עמוק בקבלה

 

לקראת יום פטירתו של מרן הגרא"מ  שך נחשפת הערב  תגלית מרעישה, על שאלה עמוקה בקבלה, שלא ידעו עליה תשובה. הגרא"מ שך הורה לשאול את כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש "רק האדמו"ר מליובאוויטש יכול לענות על השאלה הזאת". הסיפור המלא וצילום המכתב של הרבי מליובאוויטש. 

ובכן הסיפור שהיה לפני 38 שנים, הגאוו הרב מרדכי יצחק צוקר מליקווד מחשובי תלמידי הרב שך  ערך את ספרו של סבו הרב רוטנברג זצ"ל "יד מרדכי".

 בשעת העריכה התגלה בתשובה המודפסת בסימן נ"ב  בספר יד מרדכי, קושיא גדולה  אודות דברים שהביא הרב רוטנברג מר' חיים ויטאל. 

 העורך הרב מרדכי צוקר מליקווד כתלמיד ישיבת פוניבז' החליט לעלות את השאלה בפני ראש ישיבת פוניבז' הגרא"מ שך.   הרב שך אמר לרב צוקר: "וואס פרעגט איר ביי מיר, איך טו ניט אין די זאכן, דאס פרעגט מען ביי ליובאוויטשער" [=מה אתה שואל אותי בדברים הללו שאין לי הבנה בזה? מי שיכול לענות לך על זה הוא האדמו"ר מליובאוויטש, תפנה אליו] 

הרב מרדכי יצחק צוקר לא התמהמה ולמרות היותו תלמיד מובהק של מרן הגרא'מ שך החליט לכתוב מכתב לכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש והעלה את הקושיה מתוך הספר. 

להפתעת הגאון  הרב  מרדכי יצחק צוקר הוא קיבל מכתב עמוק עם היקף מדהים על כל העניין מכל הזויות האמורות. דבר חסר תקדים שהאדמו"ר מליובאוויטש בשנים אלו יתייחס בפרוטרוט לשאלה מסוג זה.

 האדמו"ר כותב לו שראה חמישה דפוסים וארבעה סוגי כתבי יד של העץ חיים והביא לו את הנוסחה הנכונה וכתב לו שיכול להדפיס את התשובה של סבו עם שינויים, וממליץ להם להוסיף בדברים את העץ חיים את תיבת עילאין שנשמט מכתב יד של הרב רוטנברג. 

בהמשך מאריך האדמו"ר מליובאוויטש לדון בגוף העניין של העץ חיים בביאור עמוק בקבלה. 

 ואכן בעקבות התשובה הנדירה של הרבי מליובאוויטש  העירו העורכים הרב צוקר והרב רוטנברג בספר יד מרדכי לפי הגהת הדפוס שהאדמו"ר מליובאוויטש  ציין להם במכתב.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.