לתת יד לאכזריות שכזו, קשה להאמין שזה יבא מהרב אהרן לייב שטיינמן. אני לא מאשים כאן את משה גפני ואורי מקלב, אין לי כל ספק שהסיבה מדוע הם נכנסו אתמול יחד לבית הרב שטיינמן, זה לא היה בגלל הדיון בוועדה המכינה חוק חילופי ל'חוק טל', כפי שדיווח 'יתד נאמן', אלא בשביל שהוא יוריד מהם את הצורך להחליט לבד בענין 'חוק ההסדרה'. הם עשו צעד שיגרום לכעס רב ויתכן שאף ירחיק אלפי מצביעים מ'יהדות התורה', בסופו של דבר אלפים אינם רוצים נציגים שמצביעים נגד דעתם ודעת רוב גדולי ישראל הסבורים אחרת, אבל אליהם אישית איני בא בטענה מפני שהם אומרים, עשינו כפי שהורו לנו
ובכל זאת צריך להבין את עמדת הרב שטיינמן. קשה לי להאמין שהוא נוטה כל כך שמאלה, אם כי אין זו הפעם הראשונה שהנציגות הליטאית הצביעה עם השמאל. במקרה הזה, זה היה עם ראש הממשלה שרצה הסדר עם המפונים ולא חוק שהיה מקשה עליו מדינית. אני נוטה להאמין כי הרב שטיינמן לא רוצה עתה להרגיז את בנימין נתניהו, הוא סבור כי בששת השבועות הקרובים כשתיפול ההכרעה בענין החילוף לחוק טל, עדיף שלא להסתכסך עמו. אבל האם בשל כך מותר לשפוך דם של כל כך הרבה משפחות?
מה שלא מובן, ההודעה הרשמית שנמסרה מבית הרב שטיינמן שלא יעלה על הדעת להקריב נפש מפני נפש, לתת יד להרס בתים של משפחות בישראל, האין אלו נפשות הנכללות באיסור של להקריב נפש מפני נפש
אני עוקב אחר הרב שטיינמן יותר מארבעים שנה ומעיד כי מדובר באדם שקול וישר וללא שנאת ישראל, מדובר בנרדף המבין ללבם של נרדפים, לכן השיקול שלו מעניין אותי, מדוע הוא הכריע כפי שהכריע
ובכל זאת צריך להבין את עמדת הרב שטיינמן. קשה לי להאמין שהוא נוטה כל כך שמאלה, אם כי אין זו הפעם הראשונה שהנציגות הליטאית הצביעה עם השמאל. במקרה הזה, זה היה עם ראש הממשלה שרצה הסדר עם המפונים ולא חוק שהיה מקשה עליו מדינית. אני נוטה להאמין כי הרב שטיינמן לא רוצה עתה להרגיז את בנימין נתניהו, הוא סבור כי בששת השבועות הקרובים כשתיפול ההכרעה בענין החילוף לחוק טל, עדיף שלא להסתכסך עמו. אבל האם בשל כך מותר לשפוך דם של כל כך הרבה משפחות?
מה שלא מובן, ההודעה הרשמית שנמסרה מבית הרב שטיינמן שלא יעלה על הדעת להקריב נפש מפני נפש, לתת יד להרס בתים של משפחות בישראל, האין אלו נפשות הנכללות באיסור של להקריב נפש מפני נפש
אני עוקב אחר הרב שטיינמן יותר מארבעים שנה ומעיד כי מדובר באדם שקול וישר וללא שנאת ישראל, מדובר בנרדף המבין ללבם של נרדפים, לכן השיקול שלו מעניין אותי, מדוע הוא הכריע כפי שהכריע
אני לא מבין אותך, מי שמנע יצא והורה נגד ההחתמה של הרב שמואל אליהו בענין השכרת דירות לערבים בצפת, ומה שמשמש חורבן בעירו עיר התורה לרח"ל, נחשב להיתגרות באומות העולם בצפת ובשאר ערי הארץ, אני לא מצפה ממנו שום דבר אחר רק אינטרסים וכו' כואב? אבל זו המציאות שאי אפשר להיתעלם ולהתחמק ממנה
השבמחקסלח לי כותב אנונימי נכבד, בלי קשר לדעות פולטיות, - אני חסידי ימני קיצוני, אך אם יש בציבור הליטאי "עובד ה'" הפרוש מהבלי עוה"ז באמת ושאפשר לראות זאת בעיניים ולא רק למכור אמונות להמונים, זה הרב שטיינמן, וע"כ "הזהר בגחלתן" !!!
השבמחקעל פי אינפרומציה חדשה שבידי, נימוקו ההלכתי של הרב שטיינמן מדוע להצביע נגד, היא תוצאה מאינפרומציה מוטעית שנתנו לו גפני ומקלב, ולכן אני חוזר בי שאין לי טענות כלפיהם, מפני שהם עשו כפי שהורו להם. הם הטעו את הרב שטיינמן כשאמרו כאילו שזה ודאי שהמקום היה שייך לאותם ערבים בעוד שאין עד לרגע זו הוכחה של ממש שהמקום שייך היה לערבים, אלא בית משפט חילוני החליט כך
השבמחקאני לא הייתי מוריד ממנו אחריות.
השבמחקשכן גם את התנהגות אלישיב בזמן ההתנתקות מתרצים בתירוץ השחוק הזה ש"הטעו אותו"...ואין לדבר סוף
נכון שאין לדבר סוף, אבל למדנו כי אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, ולכן הטענות זה אל מי שהטעו אותו ולא אל מה שקבע ואמר על סמך אותן דברים
השבמחקגם בית המשפח החילוני לא הכריע שהקרקע שייכת לערבי פרטי.
השבמחק[הדיון על הבעלות נמצא כעת בבית משפט מחוזי, והדיון על ההרס בבג"ץ...]
מדובר בהתעללות אנטישמית גרידא!