קראתי כל מילה במכתבו של ר' שמואל אויערבך ולא הבנתי מה הוא רוצה. נניח שאמת הדברים שכך הוא שמע מהרב אלישיב, אז האם הדברים הם לנצח נצחים, האם הוא קבע כי מעתה ועד משיח צדקינו נתי גרוסמן הוא העורך ולא אחר?
כל גדול במיוחד מנהיג, בתקופתו הוא קובע מי ומה. כשהרב אלישיב עמד בראש הוא קבע. עתה כשההנהגה עברה להרב שטיינמן הוא קובע, ורוצה אחרת
וכאן נעיר לר' שמואל אויערבך, כי אם חייבים לקבל את דבריו, האם הוא שכח כמה לחם הרב שך בעד שימנו את שלמה זלמן גרוסמן כרבה של 'קרית ספר' והרב אלישיב קם נגדו ונלחם מלחמת חרמה בעד הרב קסלר. לפני כן זה היה בפתח תקוה גם שם ביקש הרב שך למנות את גרוסמן כרב במקומו של הרב סולומון, והרב אלישיב התייצב בכל כוחו נגד הרב שך, ומי שהכריע היה הרב אלישיב ולא הרב שך שהיה אז במצבו של הרב אלישיב היום
כל גדול במיוחד מנהיג, בתקופתו הוא קובע מי ומה. כשהרב אלישיב עמד בראש הוא קבע. עתה כשההנהגה עברה להרב שטיינמן הוא קובע, ורוצה אחרת
וכאן נעיר לר' שמואל אויערבך, כי אם חייבים לקבל את דבריו, האם הוא שכח כמה לחם הרב שך בעד שימנו את שלמה זלמן גרוסמן כרבה של 'קרית ספר' והרב אלישיב קם נגדו ונלחם מלחמת חרמה בעד הרב קסלר. לפני כן זה היה בפתח תקוה גם שם ביקש הרב שך למנות את גרוסמן כרב במקומו של הרב סולומון, והרב אלישיב התייצב בכל כוחו נגד הרב שך, ומי שהכריע היה הרב אלישיב ולא הרב שך שהיה אז במצבו של הרב אלישיב היום
נפלא. כל מילה פנינה. "ענה כסיל כאיוולתו". וכמאחז"ל "בקדרה שבשלו בה נתבשלו"...
השבמחקוכדברי חז"ל (פסחים כח,א)"היינו דאמרי אינשי ...מדויל ידיה משתלים". [פירש"י שם: "כף בזך שחקק האומן, בתוכו ישרוף את לשונו ואת חכו בחרדל, ... נגר עושה סד לשום בו רגלי אסירים, מהרמת ידו וממלאכתו משתלם שכרו, כשנמצא גנב" ...