הרשימה מדהימה, לאן נוסעים ה'גדולים' לדאצ'ה (חופש), בכל ארץ ישראל הם לא מצאו מקום מתאים רק בשווייץ, אוסטריה, אנגליה צרפת ועוד מקומות כאלו. סכומי עתק משקיעים במימון נסיעות ה'גדולים' לחופשות מן הסוג הזה, והגיעו הדברים לידי כך, שהם לא קולטים עוד איזה מסר הם שולחים לציבור שאינו מרגיש עוד נקיפות מצפון כשהוא נוסע לבתי מלון ולמקומות חופשה שבעבר יהודי חרדי לא התיר לעצמו
בציבור החרדי מתחולל מהפך של ממש. היכן שלפני עשרים שלשים וארבעים שנה לא ראית יהודי חרדי, היום התפוסה שם מלאה בחרדים. מי שיעבור על העיתונות של לפני שלשים שנה מה פרסמו אז ומה מפרסמים היום זה מחריד ולא יאומן. איש לא העיז לנסוע לחופשה כזו. והשאלה היא מהיכן זה נובע, לצערי הרב ה'גדולים' של ימינו הם אלו אשר נתנו ונותנים לגיטימציה לחיים האלו
אינני מזלזל חלילה בחופשה עצמה, יש מי שזקוקים לכך, ואהיה האחרון שחלילה אומר להרב וואזנר שנסע לזאלצבורג שבאוסטריה שלא יעשה זאת. כן, בגילו ובמצבו הבריאותי בהחלט מותר לו, ואיש לא ילמד ממנו לחיות חיי מותרות כאלו. אבל כשעוברים על רשימת כל האחרים לאן הם נוסעים ומדוע? מפני שכך נהגו האבות שלהם, כאן טעותם הגדולה. מה שעשו לפני עשרות שנים גם לא היה לגמרי מוצדק אבל מילא. היום, כשהציבור מחפש היתרים לחיים שבעבר הלא רחוק היו אסורים ומחוץ לתחום, נסיעות של האדמורי"ם וראשי הישיבות להרי שווייץ, לאוסטריה ומקומת אחרים כאלו, הם הנותנים את הלגיטימציה ל'קטנים' האומרים אם ה'ארזים' עושים כך, מדוע שזה יהיה אסור ל'אזובים'
מי שישים לב איזו תחרות בין ה'גדולים' על המקום היכן שישהו בחופשתם. האח מ'תולדות אהרן' נסע לאוסטריה אז האח מ'תולדות אברהם יצחק' נסע לצרפת. האדמו"ר ר' ישראל מויזניץ נסע לאנגליה, האח ר' מנדלי כבר הודיע שבעוד שבועיים הוא נוסע לשווייץ כאשר הוא מסביר שהסיבה שהוא נוסע לשם הוא מפני שלשם היה נוסע האבא, אז הוא הולך בדרכי אביו. וכפי שאביו היה נותן שם שיעורים גם הוא יתן
כן, מצאנו גם כמה צדיקים בסדום מי שמצאו מקומות מנוחה בארץ ישראל, אבל אשאל את אותם צדיקים מדוע אינם יכולים לנוח בביתם על ידי ביטול שעות הקבלה, וסדר יום קצת פחות מלחיץ שיוכלו לישון כמה שעות יותר, ולמנוע לעז ובעיקר חינוך קלוקל. גדולי ישראל אמיתיים לא נהגו לנסוע לחופש כלל, פרט כאשר מדובר היה בענין של בריאות שאז הענין אחר. לומר שכל הרבי'ס כולם חולים, אולי על הראש, כפי שמספרים, שפעם שאלו את אחד האדמורי"ם מה ההבדל בין המקלות של הרבי'ס והוא אמר, כאשר אתה רואה מי הולך עם מקל רגיל ופשוט סימן שהוא חולה על הרגליים ומי שהולך עם מקל מזהב סימן שהוא חולה על הראש - חלילה לי מלומר כך על הרבי'ס, אבל עליהם לקחת בחשבון את החינוך, עליהם מסתכלים ומהם לומדים, וכשהם מתירים לעצמם 'חופש ונופש' זה גורר המונים שיחפשו חופש ונופש באילת ובבתי מלון לא הכי צנועים
והערה נוספת, כל נסיעה של 'גדול' לחוץ לארץ זה הון של כסף, מדובר במחלקה ראשונה לו ולגבאים, ומעניין, שלזה לא חסר כסף. אבל מאוחר יותר יבואו לבכות כי אין להם מפסיק כסף להחזיק את מוסדותיהם.
בציבור החרדי מתחולל מהפך של ממש. היכן שלפני עשרים שלשים וארבעים שנה לא ראית יהודי חרדי, היום התפוסה שם מלאה בחרדים. מי שיעבור על העיתונות של לפני שלשים שנה מה פרסמו אז ומה מפרסמים היום זה מחריד ולא יאומן. איש לא העיז לנסוע לחופשה כזו. והשאלה היא מהיכן זה נובע, לצערי הרב ה'גדולים' של ימינו הם אלו אשר נתנו ונותנים לגיטימציה לחיים האלו
אינני מזלזל חלילה בחופשה עצמה, יש מי שזקוקים לכך, ואהיה האחרון שחלילה אומר להרב וואזנר שנסע לזאלצבורג שבאוסטריה שלא יעשה זאת. כן, בגילו ובמצבו הבריאותי בהחלט מותר לו, ואיש לא ילמד ממנו לחיות חיי מותרות כאלו. אבל כשעוברים על רשימת כל האחרים לאן הם נוסעים ומדוע? מפני שכך נהגו האבות שלהם, כאן טעותם הגדולה. מה שעשו לפני עשרות שנים גם לא היה לגמרי מוצדק אבל מילא. היום, כשהציבור מחפש היתרים לחיים שבעבר הלא רחוק היו אסורים ומחוץ לתחום, נסיעות של האדמורי"ם וראשי הישיבות להרי שווייץ, לאוסטריה ומקומת אחרים כאלו, הם הנותנים את הלגיטימציה ל'קטנים' האומרים אם ה'ארזים' עושים כך, מדוע שזה יהיה אסור ל'אזובים'
מי שישים לב איזו תחרות בין ה'גדולים' על המקום היכן שישהו בחופשתם. האח מ'תולדות אהרן' נסע לאוסטריה אז האח מ'תולדות אברהם יצחק' נסע לצרפת. האדמו"ר ר' ישראל מויזניץ נסע לאנגליה, האח ר' מנדלי כבר הודיע שבעוד שבועיים הוא נוסע לשווייץ כאשר הוא מסביר שהסיבה שהוא נוסע לשם הוא מפני שלשם היה נוסע האבא, אז הוא הולך בדרכי אביו. וכפי שאביו היה נותן שם שיעורים גם הוא יתן
כן, מצאנו גם כמה צדיקים בסדום מי שמצאו מקומות מנוחה בארץ ישראל, אבל אשאל את אותם צדיקים מדוע אינם יכולים לנוח בביתם על ידי ביטול שעות הקבלה, וסדר יום קצת פחות מלחיץ שיוכלו לישון כמה שעות יותר, ולמנוע לעז ובעיקר חינוך קלוקל. גדולי ישראל אמיתיים לא נהגו לנסוע לחופש כלל, פרט כאשר מדובר היה בענין של בריאות שאז הענין אחר. לומר שכל הרבי'ס כולם חולים, אולי על הראש, כפי שמספרים, שפעם שאלו את אחד האדמורי"ם מה ההבדל בין המקלות של הרבי'ס והוא אמר, כאשר אתה רואה מי הולך עם מקל רגיל ופשוט סימן שהוא חולה על הרגליים ומי שהולך עם מקל מזהב סימן שהוא חולה על הראש - חלילה לי מלומר כך על הרבי'ס, אבל עליהם לקחת בחשבון את החינוך, עליהם מסתכלים ומהם לומדים, וכשהם מתירים לעצמם 'חופש ונופש' זה גורר המונים שיחפשו חופש ונופש באילת ובבתי מלון לא הכי צנועים
והערה נוספת, כל נסיעה של 'גדול' לחוץ לארץ זה הון של כסף, מדובר במחלקה ראשונה לו ולגבאים, ומעניין, שלזה לא חסר כסף. אבל מאוחר יותר יבואו לבכות כי אין להם מפסיק כסף להחזיק את מוסדותיהם.
האינך קולט שהראשון בתמונה צוחק עליך כל הדרך לדאטשה שלו ע"פ צואתו המפורשת של אביו זצוק"ל שלא לסור אפילו זיז כל שהו ממורשת אבותם הצדיקים נ"ע בג"מ.
השבמחקאינני אוהב ח"ו להכניס ראשי במחלוקות בין תומכי ר' ישראל ותומכי ר' מנדל, אך אם כבר דברת, ר' מנדל - בליעה"ר הוא נופש וחופש וחפש בכל אופן אפשרי הן בנופש והן בביתו כאחד הנשיאים בארמונות ארצות ערב....
השבמחקר' ישראל חי בדלפונות לעומתו ...
גם אני איני נכנס במחלוקת בין אנשי ר' ישראל לאנשי ר' מנדלי, אבל אשאל אותך, האם מחלקה ראשונה במטוס עולה לר' ישראל ולגבאיו והבאים עמו פחות מלר' מנדלי?
השבמחקהרב ואזנר עשה את זה כל חייו לא רק מגיל 90 ומעלה וחי חיי פאר כל חייו אז כולם באותה סירה היחידי שלא עשה דאטשה הוא האדמו"ר מלובאביץ נ"ע בגנ"מ
מחקהתעלמתי מעוונות ראשונים, מטרת כתיבתי הוא העתיד לא לחזור על טעויות
השבמחקמי שעוד לא עושה "דאטשעס" ולא חי חיי מלכות מפוארים וכו': הרב שטיינמן, הרב אלישיב, הרב דוד סולובייציק, האדמו"ר מאמשינוב, האדמו"ר ממונסי.
השבמחקההבדל הוא, שהרב וואזנר למשל, לפחות הוכיח "קבלות" נוספות גם בענייני הרוח, כשברור שהתמיד בתורה וכו'.
מחקאיננו עוסקים בעבר סתם ככה, המטרה היא העתיד שלא ישובו על טעויות. גם אם נכון שהרב וואזנר הוכיח את עצמו ושוה את החופש הזה, אבל מאידך מנהיג מי שעומד בראש ציבור חייב לקחת בחשבון את התוצאה את החינוך, והמציאות היא שמה שמתירים לעצמם ה'גדולים' ממהרים ה'קטנים' להתיר לעצמם למרות שהם רחוקים ברוחניות מן ה'גדול'. האמת, שכולם זקוקים למנןחה ואין בכך כל איסור או חסרון. אבל זה לא אומר שבשל כך הכל מותר. אם ה'גדולים' היו יותר נזהרים, זה היה מחייב את הקטנים להזהר יותר
מחקלזכותו של הרב אלישיב אכתוב שכאשר היה נוסע לחופש אז זה לבית בתו שכבר הלכה לעולמה וגרה בבית וגן
השבמחקמספרים כי נתי גרוסמן היה אומר כי מדוע הרב אלישיב נוסע דוקא לבית וגן ולא לבני ברק או לכל מקום אחר שהיו לו שם ילדים, להיות קרוב אליו. כידוע נתי גרוסמן גר בבית וגן, הרב אלישיב רצה להכיר לו תודה על השירות שלו, וכפי שהוא בעצמו העיד כי הוא זה שעשה אותו לגדול, אז הוא היה נוהג שבוע או שבועיים בשנה להיות קרוב לגרוסמן שלא יצטרך לנסוע מבית וגן למאה שערים
מילה בסלע!
השבמחקולכן מאז שבנותיו עלו למעלה וגילו את הסוד הגדול הזה דאגו שהוא יעבור לגור באופן קבוע סמוך לנתי גרוסמן
השבמחקלמה בכותרת יש לך תמונות של רבנים שאינם נשוא הכתבה כמו האדמו״ר מבעלזא שאינו נוסע לחו״ל בכלל אם כבר חופש אז למה לא בארץ ?
השבמחקמדובר בלוגו כללי של 'ככר השבת' ריכזו את כל הנוסעים לחופשה לא רק לחוץ לארץ
השבמחקטעות בידך, אני מכיר אישית אחד מהאדמורים זצ"ל שנסעו לחו"ל ואני יכול להעיד שלא יהיה לו לא יום ולא לילה וקיבל אנשים עד השעות הקטנות כל לילה (2-4)ואכן בתחילה ניסה לנוח בארץ אך הגיעו אליו כל הדרך לצפון ומפני צדקותו לא יכל לסרב לקבל אנשים, הפתרון היחיד שהיה זה ליסוע לחול כי לשם לא ירדפו אחריו. ובשונה מרוב הגדולים הליטאים שיש להם שעות קבלה קצובות בדרך כלל וסוגרים את הדלת כשמתעייפים, רבים מהאדמורים נוסעים לחול כי זו הדרך היחידה בשבילם לנוח קצת.
השבמחקאני לא מקבל שאי אפשר בארץ לקצר את שעות קבלת הקהל. כל הרבי'ס עושים כך כשהם רוצים
מחקאם תעבור על סדר יום רוב האדמורי"ם תמצא איך שישנם ימים שהם סגורים או נוסעים משתתפים באירועים. בקיץ עליהם לעשות מה שעשו בעבר גדולים אחרים, קיבלו רק יום או יומיים בשבוע ולענינים דחופים בלבד