זה עובר כמעט ללא שימת לב למציאות, שלא תמצאו קשר בין הרב יוסף שלום אלישיב לרבה של בריסק. הם גרו לא רחוק אחד מן השני, ממאה שערים לרחוב פרס זה מרחק של מקסימום 10 דקות הליכה, ולא תשמעו על קשר מיוחד בין השניים, הרב אלישיב לא הסתופף בצילו לא הלך אליו ולא ביקש ללמוד תורה מפיו. ההיפך, באותן הזמנים הוא פזל למקום אחר הוא העדיף את הרב קוק
עוד דבר מעטים שמים אליו לב. הרב אלישיב היה מזרחניק וקוקניק וחבש שטריימל, איך שטריימל מתלבש על מזרחניק? אז מי שיילך לאחור לפחות ארבעים חמישים ושישים שנה ויותר ימצא כי ראשי המזרחי חבשו שטריימלים. הגדולים הליטאים - הללו בלי שטריימלים - כמעט כולם הגיעו מן המזרחי. הרב שך מקורו במזרחי, הרב קמינצקי זצ"ל מקורו במזרחי, ועוד אחרים לא כאן המקום להאריך בזה
ובכל זאת, רבה של בריסק לא אהב את השידוך של בת הרב אלישיב עם בנו של הרב יעקב ישראל קנייבסקי והיה זה קצת אחרי זה כשהוא דיבר נגד הרבנות הראשית וחזר על האיסור והחרם וטען כי לא רק שאסור לעבוד שם ואסור להכנס ל'היכל שלמה', אסור אפילו לעבור על המדרכה שלצד 'היכל שלמה'. אבל כל זה הוא כלום לעקיצה הקשה שהוא שלח לעברו של הרב אלישיב כאשר זעק כי אפילו אם ימנו רב ראשי עם שטריימל הרבנות הראשית אסורה ומוחרמת. הרב אלישיב היה היחיד שחבש שטריימל וישב בבית דין הגדול
עוד דבר מעטים שמים אליו לב. הרב אלישיב היה מזרחניק וקוקניק וחבש שטריימל, איך שטריימל מתלבש על מזרחניק? אז מי שיילך לאחור לפחות ארבעים חמישים ושישים שנה ויותר ימצא כי ראשי המזרחי חבשו שטריימלים. הגדולים הליטאים - הללו בלי שטריימלים - כמעט כולם הגיעו מן המזרחי. הרב שך מקורו במזרחי, הרב קמינצקי זצ"ל מקורו במזרחי, ועוד אחרים לא כאן המקום להאריך בזה
ובכל זאת, רבה של בריסק לא אהב את השידוך של בת הרב אלישיב עם בנו של הרב יעקב ישראל קנייבסקי והיה זה קצת אחרי זה כשהוא דיבר נגד הרבנות הראשית וחזר על האיסור והחרם וטען כי לא רק שאסור לעבוד שם ואסור להכנס ל'היכל שלמה', אסור אפילו לעבור על המדרכה שלצד 'היכל שלמה'. אבל כל זה הוא כלום לעקיצה הקשה שהוא שלח לעברו של הרב אלישיב כאשר זעק כי אפילו אם ימנו רב ראשי עם שטריימל הרבנות הראשית אסורה ומוחרמת. הרב אלישיב היה היחיד שחבש שטריימל וישב בבית דין הגדול
חבל שכבודו לא מאריך בענין מוצא גדולי רבני הליטאים מהמזרחי, דבר שיש בזה חשיבות גדולה לדעת אם במשך חייהם הם רק "הצטרפו" לליטאים או באמת "שנהיו" לליטאים (הכוונה לליטאים מובן שלא על מקום הנקרא ליטא אלא, בעיקר, לאותה "השקפה" המבצבצת מ"יתד" הקדום או מהפלס של היום) מזה גם נוכל לשפוט על עצם הפירוד של הליטאים עם המזרחי (וגם עם פלגים אחרים) היא עניינית, כמו שרוצים למכור לנו, או אינטרסנטי.
השבמחקבכבוד רב ובברכת שנזכה בבנין ירושלים ב.ב.א.
זה נושא בפני עצמו, כשנלך לאחור ונברר נמצא כמעט את כל גדולי הליטאים שלא רק מקורם מן המזרחי תפיסת עולמם היתה ונשארה מזרחיסטית. עשרות רשימות כתבתי בנושא בשעתו להוכיח כי דרכי הרב שך והרב אלישיב הן מזרחיסטיות,
מחקהם מעולם לא פרשו מהמזרחי הם החדירו מזרחיסטיות לעולם החרדי
בכמה שורות אי אפשר להרחיב בענין אבל אני מציע לך ללמוד טוב את 'השקפת' המזרחי בייסוד המדינה,ומה היתה השקפת החרדים באותן ימים, במה חלקו. ומה היא השקפת 'ההשקפיסטים' בימינו ותמצא זהות מזרחיסטית
http://bshch.blogspot.co.il/2012/05/blog-post_775.html
השבמחק...
יישר כחך
מחקיוצא מן הכלל!!! לא הייתי צריך יותר מזה!!!!
מחקכל הכבוד לך הרב חיים שאולזון: ה' ישמור אותך, נתתה לי תשובה שאפשר לומר 30 שנה מציק לי
תודה רבה!!!