לאלו קוראים טפשים מפני שאם לא היו כאלו הם היו מבינים כי ייאלצו להכחיש ואז תתגלה קלונם. הם האמינו כי 'חניכי הישיבות' לא יעיזו לכתוב הכחשה הם לא ייצאו נגד ר' שמואל אויערבך ולמדו כי גם מי שהם חשבו כי לא יעיזו העיזו. ועובדה הרבה הכחישו
ומדוע? נמצא גם מי שאולי היו רוצים את ר' שמואל אויערבך כמנהיג אבל לא יתייצבו בגלוי. והסיבה, מפני שר' חיים קנייבסקי קבע כי כל מי שמשתף פעולה עם 'הפלס' ואין זה משנה אם זה על ידי מנוי או מודעה עובר על 'דבר ה' בזה' ואף אחד לא רוצה להסתבך כאן
ומדוע? נמצא גם מי שאולי היו רוצים את ר' שמואל אויערבך כמנהיג אבל לא יתייצבו בגלוי. והסיבה, מפני שר' חיים קנייבסקי קבע כי כל מי שמשתף פעולה עם 'הפלס' ואין זה משנה אם זה על ידי מנוי או מודעה עובר על 'דבר ה' בזה' ואף אחד לא רוצה להסתבך כאן
פשוט סיר צואה [במחילה אין לי מילה אחרת] מסריח זה מה שיש בעולם ''התורא'' רק מלחמות כבוד כסף ומאבקי אגו מסואבים. אני לא מבין למה חוזרים בתשובה הרי אם אתה חילוני בידוע שתחטא פחות במחלוקת שאין רפואה למכתה. מצד שני אני מבין למה אין לציבור הליטאי השפעה ויכולת לקרב רחוקים. כי אדם חדש שמחוץ לביוב מריח את הסרחון מרחוק ומפחד להתקרב.
השבמחקזה שהם לא בסדר לא אומר שאתה צריך גם לא להיות בסדר
מחקוב"ה לא אלמן ישראל ישנם מי שהם ראויים לתואריהם ומהם צריכים ללמוד
כך היה בראשית ימיו של "דער בלאט" והשאר היסטוריה
השבמחקההבדל הוא תהומי, בסאטמאר מדובר בציבור גדול וענק עם הרבה כסף, מה שאין כן כאן. ציבור המחבלים הוא קטן, ואין לו את האפשרויות הפיננסיות שיש לסאטמאר
מחקבסאטמאר לכל צד היו מי שתמכו בהם, רבנים דיינים שהתייצבו בגלוי, כאן הכל בסתר אף רב לא נתן עד לרגע זו את כתב ידו לתמיכה בעיתון הזה, הם לא רוצים לצאת נגד הצד האחר.
בסאטמאר היה ברור כי הולכים על פילוג, כאן בינתיים כל צד טוען כי הם רוצים אחדות