תלמיד פונוביז' כותב:
כיום
שגדולי ישראל הוציאו את פחי הזבל ממשרדי יתד נאמן והשליכו אותם לפח האשפה
של ההיסטוריה, אנחנו מצווים לחזק את יתד נאמן מול האשרה והפסל שהציבו נתי
גרוסמן ולבין.
מפני הרעה
נאסף הצדיק, ואחד ההסברים כפי שמובא בספרי מוסר כדי שהצדיק לא יראה ברעה
הגדולה שעומדת להתרחש, וכפי שהיה עם אברהם אבינו שלקח ממנו הקב"ה חמישה
שנים משנותיו שלא יראה את עשו מתפקר. בנידון דידן, כאשר הוקם השקץ ששמו
הפלס, במטרה מוצהרת להלחם בגדולי ומאורי ישראל ולהמשיך את המלחמה שהייתה
בסתר כל השנים ביתד נאמן וכעת להפוך אותה לגלויה ומוחשית, הרי משמיים לקחו
מאתנו את מרן הגרי"ש זצלל"ה שלא יראה כיצד נתי גרוסמן שר"י יצא לתרבות
חטאים, והחליט למוטט את כל היסודות הכי בסיסים של עולם התורה. וכפי שהתבטאו
גדולי ישראל שהפגיעה במרן הגראי"ל שליט"א הביא לחורבן בית אלוקינו ר"ל.
כידוע
נתי גרוסמן אמר למקורביו שאם אני לא שם ביתד נאמן מבחינתי להחריב ולהרוס
את הכל עד היסוד. המלחמה כעת היא על הבית הבוער. המלחמה כעת היא מלחמה לה'
בעמלק מדור דור. מלחמת מצווה, וכפי שאמר אחד מגדולי הראשי ישיבות שהפעם זה
כמו בחטא העגל "מלחמה איש באחיו". ובמלחמה כמו במלחמה, יפלו קורבנות אבל את
השקץ המנוול נתי גרוסמן נצטרך להעלים יחד עם הפסל החדש שיצר. לא ניתן
להפקיר את בנינו לייצור השפל הזה שמוחו מלא זוהמה וטינופת עוד ממועדוני
הביליארד.
אין
כאן מחלוקת בין גדולי הדור, יש כאן מלחמה של גדולי הדור, במי שתולעת אוכלת
בו מזה כשלושים שנה והביא לחורבן היהדות החרדית. כן, צר לנו להגיד אבל זה
המשך ישיר לחורבן שהביא הרב שך על עולם הישיבות שהפך אותם לפוליטיקה,
וגדולי הראשי ישיבות הזהירו בזמנו שזה מה שיקרה ולצערנו היה זה נתי גרוסמן
שהשתיק אותם באיומים ובהפחדות.
נתי
גרוסמן וחבורת הזבל שאסף בהפלס הם אותם ייצורים של תנועת ההשכלה שהביאה
לחורבן הישיבות. הפשקווילים שהוציאו השבוע נגד הרב שטיינמן היו באוות סגנון
של המשכילים הקודמים שלצערנו גם הם יצאו מקרבנו.
האמת היא שגם היום, כשמדובר ב"יתד", אף זה של ההנהגה החדשה, אי אפשר לגמור עליו את ההלל אם לא שבאמת אפשר לומר ההיפך, ואיני רואה דרך למה לכנס ולעזור את מי שקיים בלאו הכי ולא שנהנים ממנו אלא כדי לא לתת מקום לגרוע ממנו.
השבמחקוהדבר שאני חושש הוא שלא יהיה כל ענין היתד כמו שאומר הפתגם: מטאטא חדש מטאטא טוב, אך כשיראו שהם הם שנשארו בשטח לבד לא יהיה שום הבדל בינם לבין אותו יתד הקודם, הרי הסחרור של ראיית עצמו כבעל כח ועמדה הוא שמשגע את כולם.