לא בחינם הלך זרזיר אצל עורב, תראו איך שהוא מחבק אותו כחבר הכי טוב. רק טיפש לא היה קולט עם מי יש עסק וכי צריכים להתרחק מטיפוסים כאלו. כן, באותה שעה הוא היה צריך אותו שישרת אותו וירדפו יחדיו את תושבי בתי ורשא, הוא לא לקח בחשבון כי סוף גנב לתליה וכי ברגע של אמת הוא ישלם את המחיר
אנשים אלימים מתנהגים באלימות, גם אם זה בהסכמה, לחסיד גור לא מתאים להתחבר עם יצורים שכל מהותם בעולם הזה הוא ההיפך מפרישות, ואולי המקרה הזה ילמד את מי שצריך בגור להתרחק מן היצורים הללו, מפני שהיות בחברתם אפילו לשעה קלה משפיעה השפעה רעה
ואין זה פלא מדוע יענקל ליצמן מאז שהוא חבר של ניסו שחם חושב אחרת ומתנהג אחרת. חסיד, לאחר שרבו החליט מקבל גם אם הוא היה רוצה שיהיה אחרת. אבל לא ליצמן, הוא כעס על שהרבי מגור הסכים שהרב שטיינמן יבא לבקרו, הוא לא רוצה זאת בשום אופן הוא רוצה עדיין לשמור את האופציה המחבלית במקרה של מאבק פנימי באגודת ישראל והורה שלא לאשר את ביקורו של הרב שטיינמן
כאן צריך לזכור, שכאשר אמרו לרבי כי הרב שטיינמן מבקש לבא לבקרו הוא אישר זאת. ליצמן בינתיים עצר את המפגש הזה
והשאלה כאן היא, מי ינצח, ליצמן או הרבי - ימים יגידו
אנשים אלימים מתנהגים באלימות, גם אם זה בהסכמה, לחסיד גור לא מתאים להתחבר עם יצורים שכל מהותם בעולם הזה הוא ההיפך מפרישות, ואולי המקרה הזה ילמד את מי שצריך בגור להתרחק מן היצורים הללו, מפני שהיות בחברתם אפילו לשעה קלה משפיעה השפעה רעה
ואין זה פלא מדוע יענקל ליצמן מאז שהוא חבר של ניסו שחם חושב אחרת ומתנהג אחרת. חסיד, לאחר שרבו החליט מקבל גם אם הוא היה רוצה שיהיה אחרת. אבל לא ליצמן, הוא כעס על שהרבי מגור הסכים שהרב שטיינמן יבא לבקרו, הוא לא רוצה זאת בשום אופן הוא רוצה עדיין לשמור את האופציה המחבלית במקרה של מאבק פנימי באגודת ישראל והורה שלא לאשר את ביקורו של הרב שטיינמן
כאן צריך לזכור, שכאשר אמרו לרבי כי הרב שטיינמן מבקש לבא לבקרו הוא אישר זאת. ליצמן בינתיים עצר את המפגש הזה
והשאלה כאן היא, מי ינצח, ליצמן או הרבי - ימים יגידו
מה עניין שמיטה אצל הר סיני
השבמחקלמה חוץ ממך אף אחד לא יודע
השבמחקלדעתי זב בגלל שהיות והנחת הנחה שהרב שטיינמן הולך לבא והוא הרי לא בא וחייבים תירוץ לכן חייב להיות שמפקדו של הרבי ליצמן אסר על ביקורו זה מזכיר לי הלצה על פרשת נח :
השבמחקאיך יכול להיות שנח בנה את התיבה הרי היה עיוור ?
תשובה: ה ברוב רחמיו נתן שכל בחיות ובבהמות שנח הביא והם בנו למענו את התיבה.
ולכן אני אומר לא צריך מלכתחילה להניח ללא כל בסיס שהרב שטיינמן אמור לבא וממילא לא נאלץ להסביר למה בסוף הוא לא בא
אך מה לעשות שכפי ששמעתי מהמון גורים, שבתחילת השבוע שעבר, הם דוּוחו מפי יודעי דבר בחסידות שהרב שטיינמן הולך להגיע ??? כך שאם כבר, הבעיה היא של אלו שמפטמים את הגורים בבדיות, ולא על ר' חיים שאולזון תלונותיכם... הוא סך הכל ה"ראי" של דיווחי השטיבלאך של החסידויות השונות...
השבמחקאני הייתי אnור לגורים להחזיק אינטרנט רק בשביל לענות לך
השבמחקהרב שאולזון יש לי אליך שאלת תם.
השבמחקאני בטוח שיש לך מקורות מהימנים אמיתיים תמיד ואין לי ספק שאתה מבחין בין תכלת לקלא אילן וידיעה שלא עוברת י״ג נפות של בירור האמת אינו עולה לאויר.
כך גם עשית עם הפלפול על ליצמן בידיעה זו.
אבל אולי יש לשימי גליק השונא את האדמור מגור שנאה תהומית ( מאז הסיפור במטוס ואכהמ״ל) אינטרס שהגראי״ל לא יפגוש את האדמו״ר שליט״א?
ולא נוכל שלא לחשוב לצרף איתו את מוטל'ה קרליץ ועוד שלא צריך את הראש של חיים שאולזון כדי לדעת שהם לא רוצים שיפסיק הפירוד בין הענקים כי הם אך ורק הרוויו מזה עד היום?
למה זה לא יותר ברור מאשר האינטרס של ליצמן?
איזה נזק יקרה לליצמן אם הגראי״ל יבוא לכמה דקות לחזק ולגרום שמחה לרבי מגור??
האם שמעת על המושג של common sense ?
אלא מאי? הפנים של ליצמן שחורים משחור ןלא יזיק להדביק עוד קצת לכלוך עליהם. מה שאין כן הנ״ל? יפיפית מבני אדם! אנשים טהורי לב! ישרים ללא חשבונות!
האומנם?
השעה עכשיו לאחר חצות ואפשר לגשת לעבודה אז אשיב לך
מחקשאלתך אינה שאלת תם, היא שאלה שצריכה להישאל.
לי אישית אין כל אינטרס בביקור הזה. בסך הכל דיווחתי על מה שנמסר לי ובמקרה הזה משני הצדדים, חסידי גור הם אלו אשר חזרו ואמרו לי כמה פעמים כי הרב שטיינמן מגיע וכאשר חזרתי ושאלתי אותם מה קורה מתי הוא מגיע הם סיפרו לי כי ליצמן הטיל וטו הוא נגד הביקור הזה
אין לי דבר עם שימי גליק, מעולם לא דיברתי עמו ואין לי כל קשר עמו. אני מכיר טוב את הפוליטיקה בינו לבין גור בפרשת צרפת מה שקרה שם וכי האשים את גור בהונאה בארגון מסיבה של גור בבוקר לפני המסיבה שהוא עשה. אני לא הייתי שותף לא למסיבה של גור ולא במסיבה של גליק, כך שאין לי כל אינטרס בענין הזה
אתה שואל איזה נזק יש לליצמן ממפגש כזה. אז אם שמת לב בחדשים האחרונים חסידי גור עושים מאמץ לחזק קשר עם ראשי המחבלים. זייברט מבני ברק למשל ביקר אצל שמואל מרקוביץ. הרבי מגור כיבד בחופה שניים מראשי המחבלים אויערבך וקרלנשטיין, קיימת מגמה בגור לחזק את הקשר עימם ואפשר להבין פוליטית מדוע. במקרה של פירוד באגודת ישראל גור רוצה להבטיח לעצמה את תמיכת המחבלים, הם מאמינים כי השונאים יילכו עם פרוש
ועתה בקשר לליצמן. כן, ליצמן הוא ה'פני' והוא זה שחוטף. כך זה בפוליטיקה. אם ה'פני' היה ויגדרוביץ היה הוא חוטף אלו טבעם של דברים בפוליטיקה ואין כאן ענין אישי
אני מביא את הדברים כפי שהם נמסרים ומה שקורה בשטח. לא אני מייצר את החדשות אני רק מדווח עליהם
אכן.
השבמחקלך אין שום אינטרס אם הוא יבקר אותו אם לאו. אבל לך יש אינטרס להדגיש שליצמן הוא זה שחוסם את המציאות של ביקור כזה. ועל זה באה שאלתי שאלת תם.
למה קראתי לזה שאלת תם? כי לי אין שום מידע. לא זכיתי להתחבר לצינורות שאתה זכית להיות מחובר אליהם. אני מסתכל אובייקטיבי ומנתח את האינפורמציה והרצונות הפסולים של שני הצדדים.
וכתמים אני שואל למה אתה מניח שהפני של גור קרי: ליצמן הוא זה שמונע את הביקור בגלל בגלל בגלל ואתה לא מוכן לשמוע שה"פני״ של חזו״א 5 (שימי מוטלה ושאר ירקות) הם אלו שמונעים את הביקור בגלל בגלל בגלל
הרי מקריאת תגובתך יש להבין שגם אתה יודע שיש גם להם אינטרס?
אלא מאי? לך יש אינטרס! וכשיש כף מאזנים כמו עכשיו אוטומטית אתה מכריע לכף חובת ליצמן וזה לא נכון
יש ויש, יש מי שגם על פתחו של גהינום אינם חוזרים בתשובה, ויש מי שברגע של אמת דוחים הכל הצידה
מחקההבדל בין הרב שטיינמן ויענקל ליצמן הוא כבין שמים לארץ. הרב שטיינמן יהודי יקר וכשהוא שומע שהרבי מגור חולה הוא מזיז הצידה את הכל. יענקל ליצמן עדיין פוליטיקאי וחושב כפוליטיקאי
אם בשני הצדדים החשבון היה פוליטי הייתי מקבל את טענתך. הרב שטיינמן היום רוכב על הסוס הוא ניצח במאבק הגדול, כל הנסיונות שעשו חסידי גור להצר את צעדיו על מנת שר' שמואל אויערבך ינצח נכשלו, לו אין סיבה מדוע שלא לבקר את הרבי מגור, ההיפך, הוא מגיע כמנצח
אני מאמין שליצמן הפריע את הביקור ואני מבין אותו הרב שטיינמן בגד באדמו"ר מגור בצורה הכי מחפירה שיכולה להיות כאשר זה האחרון לא פסק מלכבדו ולגדלו ואת עיקר שמו כגדול הדור בחו"ל הוא חב לעדמו"ר מגור ולכן גם אם האדמו"ר מחל על כבודו בא ליצמן שהוא חסיד נאמן ואומר על גופתי הוא לא יבוא לכאן ולא ישתמש שוב באדמו"ר ככלי חד פעמי להגדיל עצמו
השבמחקאל תשלה את עצמך שניהם גדלו מהמסע ההוא רק שלאחד התפנצר והשני שכב דומם ונתן לאנשי חצרו לרכוב על הגדולה אבל מה שאני לא מבין את הקשר של ניסו שחם לסיפור לדעתי הקטע הוא שהיום זה הנוישא ומילת מפתח ניסו שחם היא מרכזית בחיפוש גוגל אז אפשר לנצל זאת ובמקום ניסו שחם ייצא לך פרשנות על ליצמן תקן אותי אם אני טועה שאולזון
השבמחק