רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 ביולי 2012

מדוע כועס נתי גרוסמן על הרב שטיינמן העוסק במידות טובות ובין אדם לחבירו?

תלמיד פונוביז' כותב:


קראתי בעיון רב את הפשקויל המצחין נגד מרן פאר הדור הגראי"ל שטיינמן. ואני רוצה להתמקד בכמה דברים. א. ידוע שבמחלוקת קרח ועדתו, הם האשימו את משה רבינו באשמה של "ומדוע תתנשאו על קהל ה'", דווקא משה שהיה העניו מכל האדם, הואשם על ידם בגאווה. זה בדיוק מזכיר לי את האשמות הנלוזות והמגוחכות שיוצאות מבית מדרשם של נתי גרוסמן ור' שמואל אוירבך. בליל של האשמות של אנשי קרח ועדתו. וכבר אמר אחד מגדולי ראשי הישיבות שלהצטרף היום ל"הפלס" זה איסור דאורייתא של ולא יהיה כקרח ועדתו.

אבל ברצוני להתמקד בעוד האשמה חמורה בפשקויל שהנפיקו אנשי נתי גרוסמן, שר' אהרן לייב, מתמקד כל הזמן על מידות טובות והנהגה בין אדם לחברו.

כן, נתי גרוסמן ותלמידי מעלות התורה, הרב שטיינמן רואה את הנזקים החמורים שהביא עלינו הרב שך ותלמידו הנאמן "שיורד לשרשם של דברים" בשנאה פילוג באלימות וטרור, וכעת גם פגיעה ישירה בגדולי הדור, שנאת עמי הארץ  לתלמידי חכמים, ולכן הרב שטיינמן שרוצה לעקור את המידות המושחתות  שהרב שך הנחיל לנו בפוניבז', ובכך הצליח לקעקע ולהרוס את עולם התורה, עושה הכל להנחיל לבני התורה מידות טובות וישרות ויראת שמיים אמיתית. (ולא שבאישון לילה ילכו למועדונים ולשחק בביליארד ר"ל)

אתן לכם רק דוגמא מהמידות המושחתות שזכיתי לראות בעיני מהרב שך עוד בזמנים שלא הכירו אותו. היה בחור שלא נכנס לשיעורים הכללים של הרב שך והעדיף להיכנס לשיעורים של ר' דוד. למרות שהרב שך שלח אליו כמה וכמה לשכנע אותו שייכנס דווקא אליו. אותו בחור (שהיום הוא מגדולי הרמ"ים החשובים בישיבה מאד ידועה) לא היה פוליטיקאי אלא פשוט רצה שיעורים על רמה והוא ידע היטב מי זה הרב שך וכמה השיעורים שלו שווים (קליפת השום יותר שווה באיכות משיעורי הרב שך, ותאמינו לי שאני יודע על מה אני מדבר).

אותו בחור, ראיתי זאת בעיני, ניגש פעם לרב שך לומר "גוט שבת", אך הרב שך סובב את הראש ולא ענה לו. בפעם נוספת ניגש לשאול שאלה בלימוד, אך הרב שך התחמק ולא גרס אותו, כאילו מדובר באוויר. ראיתי מה הפירוש של אדם עם מידות מושחתות, מול המידות הנאצלות של קדושה ואהבת הבריות של מרן ראש הישיבה רבי דוד פוברסקי זצוק"ל. ראית מה ההבדל בין יהודי שאין לו בד אמות אלא תורה בלבד, מול הרב שך שכולו פוליטיקה ושנאה ומחלוקת. הבדל תהומי!!!

נתי, שחקן במועדוני הביליארד ושמוחו בטינופת כל היום שלא יבוא ויספר לנו על אהבת תורה. כולם יודעים מי אתה ומה אתה. תורה ומידות טובות הולכים יחד. מי ששונא את השני ומכניס פילוג בעולם התורה, בידוע שגם תורה אין לו.

נתי גרוסמן עליך ועל הלבלרים המחוצפים שלך ששולחים כתבי פלסתר נגד גדולי הדור אפשר לומר היום  שהנכם מתלמידיו של בלעם הרשע "עין רעה ורוח גבוהה ונפש רחבה "

9 תגובות:

  1. תגיד שאולזון אני די חדש באתר המופלא שלך. מה שכן הכל בערבון מוגבל. רציתי לשאול אותך אם ניסו לחסל אותך פעם?

    השבמחק
    תשובות
    1. כשתלמד את ההיסטוריה שלי תלמד מה זו כוחה של אמונה, כל כך הרבה פעמים ניסו השקיעו מאות אלפי דולרים במאמצים הללו ואף פעם לא הצליחו לנגוע באצבע הקטנה שלי, הם ירו ופגעו באחר הם חטפו ותפסו אחר, מדובר במלחמות של יותר משלשים שנה

      מחק
  2. האם שפגעו באחר כוונתך בזילבר החבדניק? שגר בצפת ועד כמה שידוע לי נפטר לפני כשנתיים. כך שמעתי.

    השבמחק
  3. טוב לי לקרוא כתבה כזאת: חשבתי שאני המשוגע היחיד שאומר שחידושי תורה של הרב שך נראים כמו אותם החוברות שמוציאים בחורי הישיבה כדי שכשיציעו להם שידוכים יוכלו לומר עליהם שהם עילוים, והראייה שכתבו בחוברת הנעלה (שסופה לגניזה, אם תהיה בת מזלא...)

    השבמחק
  4. 'וכבר אמר אחד מגדולי ראשי הישיבות '
    'היה בחור'
    'שהיום הוא מגדולי הרמ"ים החשובים'
    'בישיבה מאד ידועה'
    'ותאמינו לי שאני יודע על מה אני מדבר'
    'שמוחו בטינופת כל היום'

    --

    בתור נייטרלי, אינני יכול להתרשם מתארים ללא כיסוי, מציטוטים עלומים, מהערכות חסרות ביסוס.

    למדתי בישיבה קטנה שחלק נכבד מהרמי"ם בה - היו מתלמידי הרב שך. ממה ששמעתי מהם, אין מקום להאשמות של תלמיד פונוביז'.

    גם אם הרב שך טעה, וגם אם טעה הרבה, עדיין יש מרחק רב מהאישיות שתלמיד פונוביז' מנסה לצייר לו.

    וגם - האם כל האנשים שהשתתפו בלוויה של הרב - טועים? את כולם סובבו באצבע? לא שזה לא יכול להיות, אבל צריך הוכחות ממש טובות כדי לטעון כך.

    אהיה מוכן לשנות את דעתי מול האשמות קונקרטיות, מגובות בראיות ובטיעונים חותכים.

    כל טיעון אחר יהיה בגדר 'זיגוד'. וד"ל.

    השבמחק
    תשובות
    1. לכאורה אין מקומי בוויכוח זה, תלמיד פונוביז' צריך לענות לך, אבל כמי שמלוה את חיי הרב שך לפחות 46 שנים מאז היותי בחור בישיבה ועד היום הזה צר לי לקבוע, כי הרב שך לחם על דברים שהם מזעזעים. ואתן לך כמה דוגמאות

      האם היית מאמין כי הרב שך יהיה עסוק במי שיקבל 'שלישי' בישיבה, ושהוא יקרא לגבאי שהיה בחור בישיבה ויזהיר אותו שלא יתן להגאון רבי בערל פוברסקי שלישי? וכאשר פרצה על רקע זה מלחמה, עשה טריק ציוה על ר' חיים שאול קרליץ שיעלה בשבת בבוקר להתפלל בפונוביז' ויורה לתת לו את ה'שלישי'

      האם היית מאמין אחרי שהרב שך כבר לא יכל יותר לעלות לישיבה והוא שמע כי ר' בערל פוברסקי אומר את ה'קדיש דרבנן' שהוא יקרא לר' גרשון איידלשטיין ויזעק כי ה'קדיש דרבנן' שייך לו והוא לא מסכים שר' בערל יאמר את הקדיש רק ר' גרשון?

      מחק
    2. אינני יודע. אלה דברים שאתה לא יכול להוכיח ואני לא יכול להפריך.

      ועדיין היא הנותנת - איך זה שהרב קרליץ, והרב אדלשטיין, וכו' - שיתפו פעולה עם הרב שך? תמימים? סובבו אותו אותם על האצבע? מושחתים כמוהו?

      מחק
    3. מי אומר שהם שיתפו פעולה, הרב איידלשטיין הרגיש כל כך לא נוח במחלוקת ההיא עד שהוא פנה לנשיא הישיבה ועשה פשרה שבוע יאמר הרב איידלשטיין ושבוע הרב פוברסקי הרב שך כעס אבל לא היתה לו ברירה. הרב איידלשטיין מראש ויתר להרב פוברסקי אבל בגלל שהרב שך איים כי יורה להעלותו עם המיטה הוא הסכים לפשרה

      ובקשר לחיים שאול קרליץ הוא כבר לא חי אז אני לא חושב שכאן המקום לעסוק בו. ב'פנים חדשות' תמצא קיתונות על מה שהוא עשה באותן שנים יחד עם הרב שך

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.