המחלוקת הנוכחית הכניסה את העולם הליטאי למצב קשה. לא עוד מלחמת עסקנים ונגידים, אלא מלחמת 'גדולים'. בעבר נזהרו ובכל מחלוקת השתדלו לכתוב כי מדובר במלחמת עסקנים וכך להוציא את הגדולים נקיים כאילו שהם אינם יודעים מה קורה בקושי סיפרו להם, וההסבר להתנהגותם זה מפני שהם מחוסרי אינפרומציה ואין לדיין אלא מה שעיניו רואות
אבל עתה לא עוד, אי אפשר עוד לספר סיפורים כאלו, גלוי ברור וידוע כי הגדולים יודעים כל פרט. מלחמת 'יתד' ידועה לגדולים, הם יודעים על הפשקווילים ואין קול מחאה. והכוונה כאן לר' שמואל אויערבך. הכל ציפו כי הוא יהיה חכם וימחה ב'הפלס' נגד כותבי הפשקוויל נגד הרב שטיינמן ולא עשה זאת, בכך נתן לגיטימציה לפשקווילים, גם אם הוא משחק אותה שחלילה לדבר נגד גדולים למרות שהוא חולק עליהם
אין ברחוב הליטאי מענה על השאלה המרכזית, מדוע ר' שמואל אויערבך לא הורה לתלמידיו להפסיק להשמיץ את הרב שטיינמן. מדובר במערכת השמצה שאינה פוסקת כבר כמה שבועות ובידו היכולת לעצור זאת ולא עשה זאת
הציבור הליטאי מבולבל, ואבא כותב לבנו מכתב ארוך אשר בו הוא מסביר את המחלוקת מנסה להוציא את הגדולים יפה מן הענין, אבל עד לפשקוויל הבא
מי שרוצה לקרא את המכתב כולו כנסו ל'חדשות בקצרה" שם הבאתי את כולו. כנסו לכאן:
http://bektzara.blogspot.com/2012/07/blog-post_2194.html
אבל עתה לא עוד, אי אפשר עוד לספר סיפורים כאלו, גלוי ברור וידוע כי הגדולים יודעים כל פרט. מלחמת 'יתד' ידועה לגדולים, הם יודעים על הפשקווילים ואין קול מחאה. והכוונה כאן לר' שמואל אויערבך. הכל ציפו כי הוא יהיה חכם וימחה ב'הפלס' נגד כותבי הפשקוויל נגד הרב שטיינמן ולא עשה זאת, בכך נתן לגיטימציה לפשקווילים, גם אם הוא משחק אותה שחלילה לדבר נגד גדולים למרות שהוא חולק עליהם
אין ברחוב הליטאי מענה על השאלה המרכזית, מדוע ר' שמואל אויערבך לא הורה לתלמידיו להפסיק להשמיץ את הרב שטיינמן. מדובר במערכת השמצה שאינה פוסקת כבר כמה שבועות ובידו היכולת לעצור זאת ולא עשה זאת
הציבור הליטאי מבולבל, ואבא כותב לבנו מכתב ארוך אשר בו הוא מסביר את המחלוקת מנסה להוציא את הגדולים יפה מן הענין, אבל עד לפשקוויל הבא
מי שרוצה לקרא את המכתב כולו כנסו ל'חדשות בקצרה" שם הבאתי את כולו. כנסו לכאן:
http://bektzara.blogspot.com/2012/07/blog-post_2194.html
מטורפים,
השבמחקשמו שתי וערב על שער החוברת!!
כת ליצים
אודה לך אם תחכים אותי היכן השתי וערב, חיפשתי ואני לא מוצא
מחקברקע של כל העמוד - אפור כהה בצורת X על הרקע של האפור בהיר
השבמחקשתי וערב באלכסון זה גם שתי וערב
אם X אסור לכתוב הרי כל המכתבים היהודים באנגלית הם עם האות הזו, אני שומע בפעם הראשונה כי האות X אסורה
מחקלא רק בחוץ לארץ גם בארץ ישראל ראיתי שמוחקים משהו על ידי שכותבים עליו X ולא שמעתי מי שיעיר על כך
מותר לכתוב X בתור אות, אבל אסור בתור משהו אחר בפרט עיטור /קישוט, בפרט שזה תופס כמעט את כל הדף.
השבמחקיש גם את סימן ה+ שמשתמשים בו בכתיבה אך לא בתור עיטור / קישוט.
הרי אם זה היה מותר היו משתמשים בזה לא רק מוקירי היתד, לא מכיר ספר יהודי תורני וגם לא חוברת שמקושטת בגרפיקות של הסימנים הנ"ל.
בכל אופן, הגויים (בעיקר בצפון אירופה)משתמשים בזה כסמל של ע"ז
שים לב הרבה אנשים מוחקים משהו כאשר עושים על הדברים X גדול, מדוע הרבנים לא הזהירו כי זה אסור, אני בטוח שרבים היו נזהרים, ולא ראיתי מי בחוץ לארץ שנזהר בכך
מחקבשלמא לענייני חול או כאשר אין ברירה ואי אפשר באופן אחר, וכן ראיתי שהגר"א אמר שאת החלונות בבתים יעשו בשתי וערב אלכסון ולא ישר, אבל להשתמש בשתי וערב אפילו של אלכסון כעיטור לדבר המתקרא "ונצדק קודש"? נגמרו כל הגרפיקות במחשב?
מחקאני מודה לך על שהארת את עיני בענין שחשוב לברר אותו לעומק מפני שבחוץ לארץ לא נזהרים כל כך בזה
מחק