יותר משבוע שהרחוב סוער מן הפשקווילים המכוערים ששלחו אנשי ר' שמואל אויערבך, הוא ידע כל פרט וכלל לא מיהר לפרסם מחאה, הוא אף לא ניסה להבהיר למי שצריך שאין לו כל חלק עם הענין הזה. הוא אף לא גער באנשיו קרוביו. מה קרה היום שהוא מיהר לפרסם את המחאה, הוא הבין כי הוא נפל חזק בפח וכי אינו יכול עוד להתחמק לטעון כי אינו יודע מה קורה, כל הגדולים מצביעים עליו כי הוא נותן את הלגיטימציה לדברים האלו
הפגישה של ר' חיים קנייבסקי עם מנחם כרמל היום היא אשר עשתה זאת. מנחם כרמל שמע דברים קשים נגד ההתנהגות של אנשי 'הפלס' וכי הוא אישית - ר' חיים - מתכוון לצאת למלחמה נגד כל מי שנתן יד וחלק בזה כולל מי שיושבים ואינם מוחים, וכרמל הבין טוב למי הוא מתכוון. זו אחת הסיבות מדוע הוא יצא מבית הרב קנייבסקי חיוור כסיד. ברור היה לו כי מתכוונים לקרא למלחמה על ר' שמואל אויערבך. וזו גם הסיבה מדוע מיד לאחר אותה שיחה הוא מיהר לירושלים וישב סגור עם ר' שמואל אויערבך יותר משעה וסיפר לו על השיחה עם ר' חיים קנייבסקי ועל מה שמתכננים לעשות לו. ולכן לא התפלאתי כלל שהוא מיהר לפרסם מחאה, הוא הבין כי כלתה אליו הרעה וכי הוא זה שמשלם עתה את המחיר
אבל, מאוחר מדי. שבוע ימים לשבת בלי מחאה, כאשר הדברים גלויים וידועים אין ילד ברחוב הליטאי שאינו בוחש ובקי במה שקורה, ולא להבין כי הוא חייב למחות, זה מוכיח כי משהו חולה אצלו
ובשביל להמליץ יושר הדבר היחיד שאני יכול לחשוב שהוא רצה לפרסם אבל סובביו והכל מבינים למי הכוונה לא הרשו לו, מפני שכאן תהיה פגיעה ישירה בם. הכל יודעים מי כתב את הפשקוויל ומחאה כזו פירושו דברים נגד האיש הכי קרוב אליו בנושאים אלו
כולם הרימו ידים כששמעו כי המלחמה תהיה אישית וכלכלית, למנחם כרמל ברור כי אם הוא ממשיך עם המעשים האלו יעמדו משמרות כל יום עם שלטי מחאה מול חנותו, אשר בהם יכריזו כי כל הנכנס לחנויותיו הוא בבחינת דבר ה' בזה ומסייע לרשעים, ולר' שמואל ברור כי הוא מחוסל גם אצל מי שהוא חשב כי הוא עוד יכול לדבר עמו. כששמע כי ר' חיים קנייבסקי זועם עליו הוא קלט כי כלתה אליו הרעה
הפגישה של ר' חיים קנייבסקי עם מנחם כרמל היום היא אשר עשתה זאת. מנחם כרמל שמע דברים קשים נגד ההתנהגות של אנשי 'הפלס' וכי הוא אישית - ר' חיים - מתכוון לצאת למלחמה נגד כל מי שנתן יד וחלק בזה כולל מי שיושבים ואינם מוחים, וכרמל הבין טוב למי הוא מתכוון. זו אחת הסיבות מדוע הוא יצא מבית הרב קנייבסקי חיוור כסיד. ברור היה לו כי מתכוונים לקרא למלחמה על ר' שמואל אויערבך. וזו גם הסיבה מדוע מיד לאחר אותה שיחה הוא מיהר לירושלים וישב סגור עם ר' שמואל אויערבך יותר משעה וסיפר לו על השיחה עם ר' חיים קנייבסקי ועל מה שמתכננים לעשות לו. ולכן לא התפלאתי כלל שהוא מיהר לפרסם מחאה, הוא הבין כי כלתה אליו הרעה וכי הוא זה שמשלם עתה את המחיר
אבל, מאוחר מדי. שבוע ימים לשבת בלי מחאה, כאשר הדברים גלויים וידועים אין ילד ברחוב הליטאי שאינו בוחש ובקי במה שקורה, ולא להבין כי הוא חייב למחות, זה מוכיח כי משהו חולה אצלו
ובשביל להמליץ יושר הדבר היחיד שאני יכול לחשוב שהוא רצה לפרסם אבל סובביו והכל מבינים למי הכוונה לא הרשו לו, מפני שכאן תהיה פגיעה ישירה בם. הכל יודעים מי כתב את הפשקוויל ומחאה כזו פירושו דברים נגד האיש הכי קרוב אליו בנושאים אלו
כולם הרימו ידים כששמעו כי המלחמה תהיה אישית וכלכלית, למנחם כרמל ברור כי אם הוא ממשיך עם המעשים האלו יעמדו משמרות כל יום עם שלטי מחאה מול חנותו, אשר בהם יכריזו כי כל הנכנס לחנויותיו הוא בבחינת דבר ה' בזה ומסייע לרשעים, ולר' שמואל ברור כי הוא מחוסל גם אצל מי שהוא חשב כי הוא עוד יכול לדבר עמו. כששמע כי ר' חיים קנייבסקי זועם עליו הוא קלט כי כלתה אליו הרעה
מגדר אפשרות לא יוצא: אף שאפשר לומר כן אפשר גם כל מיני דרכים אחרים:
השבמחקא) מה שנאמר כאן על שכרמל יצא חיוור, אינו אלא השערה בעלמא כי אפשר לומר כן כמו שאפשר לומר טריליון דברים כמו למשל שלא היה חיוור בכלל.
ב)על שהיה עם הרב קנייבסקי, אף אם באמת היה שישב איתו, אפשר שדברו על זה, כמו שאפשר שדברו על מזג האוויר, ומי יוכיח לי אחרת? הרי אין כאן עדות כלשהי חוץ מהשערות הנבנות על ידי האינטויציה.
ג) שהיה שעה עם הרב אוויערבך אף שבאמת היה איתו: מי סיפר על תוכן פגישתן: הרי אין כאן אלא השערה על גבי השערה.
ד) ועל עצם המחאה: מי קבע מתי היה מוקדם ומתי מאוחר? וגם: מי קבע שיש קשר בין אותם הפגישות שלא ידוע על תוכנם לבין המחאות הללו?
אף שבאמת לא כרמל ולא הר' אוויערך מסמפטים לי בכלל, אבל על מה שמפרסמים כאן יש לקחת את זה בפינצטה.
סליחה אם פגעתי, אך הפעם היה נראה לי מוגזם: השערה על גבי השערה אחרת ובנין של קלפים.
תוכן השיחה אינה השערה כלל, יש לה עדים, והמקור שלי פנימי. ובגלל שזה המקור אני נמנע מלכתוב עוד פרטים מפני שזה יסגיר את המקור. השיחה היתה קשה, זו לא השערה כלל
מחקמה שאני יכול לכתוב בלי כל ספק כי ר' חיים שאל את כרמל בכעס מדוע ר' שמואל לא מחה. כרמל ניסה לטעון שאין לפשקווילים כל קשר לר' שמואל ול'הפלס'
היכן שאתה יכול לטעון שזו השערה היא בשיחה הפנימית עם ר' שמואל כאן אין לי ספק שעסקו בנושא, מפני שכרמל התבטא כי הוא חייב לנסוע מהר לר' שמואל מיד לאחר אותה שיחה
ובאשר למחאה. ר' שמואל נשאל לפני שבת על ידי אחד מחשובי הרבנים שמשחק באמצע מדוע הוא לא מפרסם מחאה וענה שכבר פרסמו אחרים. אפשר לפרש זאת שהוא לא חשב שהוא צריך לעשות זאת, או שהוא רצה רק להתחמק בתשובתו. והנה פתאום הוא מפרסם את המחאה אז זה רק בגלל משהו שקרה באמצע
אוסיף עוד משהו וזו השערה אבל סביר מאוד, כשהוא שמע על ההצלחה הגדולה שהיה בהספד בבני ברק וכי המונים הלכו לשם, וכפי שהבין כי בסיבוב הזה הוא המפסיד הוא למד לקחים והחליט לנסות להציל כמה שאפשר
אוסיף עוד עובדה שאתמול הפיצו לפחות אצלי פעמיים את העתון במייל והיום זה נפסק מה קרה אם לא הכשלון הצורב והבזיון בהפצת מכתב המחאה
מחקאבל אני במקום ר' חיים הייתי קורא למנחם כרמל ואומר לו אם בעתונכם תתעלמו מהזכרת המרן על מרן ראש הישיבה ולעומת זה תכתירו את ר' שמואל אויערבאך בתור מרן הרי יש כאן מרידה וקריאת תגר על מרן ראש הישיבה ושום דבר לא יעזור לכם למנוע ממני לצאת נגדכם בחנית ואש וכו' למען כבודה של תורה
את זה הוא לא יכול להגיד אבל כרמל הבין מה הוא רוצה, המכתב של ר' שמואל לא נעים להם כי מדובר בפגיעה בהם, למרות שהם טוענים עכשיו שהפשקוויל זה פרובוקציה של אנשי שטיינמן
מחקולכן למען כבודה של תורה הוא חייב להגיד ולדרוש מאחיו של גיסו ובתור חתנו הגדול של הגרי"ש שהגיע הסוף למשחקים למה ר' אריה פינקל נקרא מרן במקביל אליו ורק המרן האמיתי שמבוגר ממנו למעלה מ-17 שנה הוא פחות ממנו
מחקבידי ר' אריה פינקל הכח לחזק כל צד, מדובר במספר גדול של תומכים ישיבת מיר היא הישיבה הגדולה ביותר ובלי ר' אריה פינקל אין לר' שמואל אויערבך כל סיכוי להצליח, בשביל זה הוא מוכן לקנות אותו ב'מרן' העיקר שיילך עימו
מחק