אני מסתפק אם לספר מפני שטוב אולי שהצעירים לא יודעים מכך, אבל הדברים דלפו אז אין עוד טעם להתעלם מהם. זה קורה בכל כינוס כמעט של גדולי ישראל, מארגני הכינוס עוברים שבע מדורי גהינום על סדר הישיבה, נלחמים נאבקים ומאיימים עליהם כל אחד רוצה לשבת במקום מכובד יותר. בכינוס שנערך בניו יורק נגד האינטרנט העסקנים ששמעו וראו זאת פעם ראשונה בחייהם איבדו את אמונתם בגדולי ישראל, ומתמימות הפכו ללא מאמינים ממש למרות שהם עדיין לובשים את בגדי החרדים. הם לא האמינו שהדברים הולכים כל כך רחוק וכי ה'גדולים' הם חולי תאוות כבוד בצורה מחרידה
כך היה גם בכינוס בירושלים. נאבקו ונלחמו על היכן יישב מי, ואוי לנו שכך זה נראה. נכון ה'גדולים' משחקים אותה שהם לא יודעים מכלום זה הכל הגבאים. אבל לא נרמה את עצמנו, ה'גדולים' הם אלו שעומדים מאחורי זה ואינם מגיעים עד אשר יידעו מראש באיזה מקום יישבו וכמה יכבדו אותם ומה שחשוב הרבה יותר, כמה יכבדו את האחר שחלילה לא יקבל יותר מהם
ר' שמואל אויערבך ביקש להחרים את האירוע. הוא שמע כי הרב שטיינמן יהיה ועוד אחרים שהם שנואי נפשו, הוא ביקש לדעת את כל התכנית. הוא רצה שיתנו לו את הנאום המרכזי, הוא תבע להכנס יחד עם הרב שטיינמן ושיכריזו על שניהם כ'גדולי הדור'. מו"מ קשה התנהל בנושא, עד אשר התפשרו כי הוא ישא את משא ה'נעילה' אבל לא הסכימו בשום אופן לכנותו כ'גדול הדור' אלא כ'הגאון הגדול'
ותופתעו, כשהוא התחיל לדבר היה זה הרב שטיינמן שביקש אישית להיות בשקט כשהוא מדבר, להוכיח כי חלילה הוא לא מבקש לבזותו
מה שברור היה כי הוא לא יכול לשבת לצד הרב שטיינמן, לשניהם יהיה לא נעים. אז סידרו את סדר הישיבה במרכז חסיד ליטאי והרבי מבעלזא הגיע באותו זמן יחד - זה היה מסוכם עימם מראש - ואותו הושיבו בין הרב שטיינמן לר' שמואל אויערבך ומנעו את אי הנעימות
ר' שמואל ישב בעצבנות כל פעם ששמע שמכריזים על 'גדול הדור' ואיזה כבוד שנותנים להרב שטיינמן. עבורו זה היה כסכין בלבו, הוא הבטיח להרב שך כי הוא יעשה הכל שהרב שטיינמן לא יגיע להנהגה ומה הוא יעשה עתה, הוא ייאלץ לרוץ לקברו של הרב שך לבקש ממנו מחילה על שלא הצליח במשימה הכי חשובה של הרב שך לקחת נקמה בהרב שטיינמן רק מפני שהוא לא קיבל דעותיו הפוליטיים
יצויין שקבוצת גדולים לא הגיעו מפני שלא רצו לשבת עמו על במה אחת. הכוונה לר' חיים קנייבסקי וראשי ישיבת פונוביז' הגאונים הגדולים רבי גרשון איידלשטיין ור' בערל פוברסקי. לעומת זאת במחאה על שלא מכבדים מספיק את ר' שמואל אויערבך לא הגיעו קבוצת ראשי ישיבות של המחבלים
כך היה גם בכינוס בירושלים. נאבקו ונלחמו על היכן יישב מי, ואוי לנו שכך זה נראה. נכון ה'גדולים' משחקים אותה שהם לא יודעים מכלום זה הכל הגבאים. אבל לא נרמה את עצמנו, ה'גדולים' הם אלו שעומדים מאחורי זה ואינם מגיעים עד אשר יידעו מראש באיזה מקום יישבו וכמה יכבדו אותם ומה שחשוב הרבה יותר, כמה יכבדו את האחר שחלילה לא יקבל יותר מהם
ר' שמואל אויערבך ביקש להחרים את האירוע. הוא שמע כי הרב שטיינמן יהיה ועוד אחרים שהם שנואי נפשו, הוא ביקש לדעת את כל התכנית. הוא רצה שיתנו לו את הנאום המרכזי, הוא תבע להכנס יחד עם הרב שטיינמן ושיכריזו על שניהם כ'גדולי הדור'. מו"מ קשה התנהל בנושא, עד אשר התפשרו כי הוא ישא את משא ה'נעילה' אבל לא הסכימו בשום אופן לכנותו כ'גדול הדור' אלא כ'הגאון הגדול'
ותופתעו, כשהוא התחיל לדבר היה זה הרב שטיינמן שביקש אישית להיות בשקט כשהוא מדבר, להוכיח כי חלילה הוא לא מבקש לבזותו
מה שברור היה כי הוא לא יכול לשבת לצד הרב שטיינמן, לשניהם יהיה לא נעים. אז סידרו את סדר הישיבה במרכז חסיד ליטאי והרבי מבעלזא הגיע באותו זמן יחד - זה היה מסוכם עימם מראש - ואותו הושיבו בין הרב שטיינמן לר' שמואל אויערבך ומנעו את אי הנעימות
ר' שמואל ישב בעצבנות כל פעם ששמע שמכריזים על 'גדול הדור' ואיזה כבוד שנותנים להרב שטיינמן. עבורו זה היה כסכין בלבו, הוא הבטיח להרב שך כי הוא יעשה הכל שהרב שטיינמן לא יגיע להנהגה ומה הוא יעשה עתה, הוא ייאלץ לרוץ לקברו של הרב שך לבקש ממנו מחילה על שלא הצליח במשימה הכי חשובה של הרב שך לקחת נקמה בהרב שטיינמן רק מפני שהוא לא קיבל דעותיו הפוליטיים
יצויין שקבוצת גדולים לא הגיעו מפני שלא רצו לשבת עמו על במה אחת. הכוונה לר' חיים קנייבסקי וראשי ישיבת פונוביז' הגאונים הגדולים רבי גרשון איידלשטיין ור' בערל פוברסקי. לעומת זאת במחאה על שלא מכבדים מספיק את ר' שמואל אויערבך לא הגיעו קבוצת ראשי ישיבות של המחבלים
השאלה היא הרי קבוצת אוירבך מונה כמה עשרות ולא יותר אז למה לא להוקיע אותם ולזרוק אותם מכל המדרגות את מחריבי היהדות. איפה הנהגה שקולה וחזקה? קדימה די לדיבורים ולהתחיל לעשות מעשים!
השבמחקהגראי"ל הוא המנהיג ועל זה אין ויכוח.
השבמחקאבל תורתו של מרן הגראי"ל זה לכבד את השני גם אם לא מסכימים.
אסור לנו להגרר אחרי הפרובוקציות של מחררי המלחמה.
אסור לנו לבזות את הגר"ש אוירבך, גם אם הוא לא המנהיג הוא עדיין מגדולי הדור.
אני אישית מסתפק בכל הכתוב כאן בלי הוכחות ברורות, לא שאני מעריך את הרב אוויערבך, אבל כל זה נראה קונספירציה יותר ממציאות: אם היו שואלים אותי מה קרה שם: קשה לי לחזור ולספר שמה שכתוב כאן זה מה שקרה.
השבמחקאמנם אני יודע על מחלוקות ומריבות בעבר עד כדי מכות על מקום מכובד, אבל לומר שככה קרה כאן, ושהרב אוויערבך ישב בעצבנות, זה נראה יותר ניחוש ממציאות: וכי מישהו שמע ממנו שהיה בעצבים? וכי הוא סיפר למישהו? ומאיפה כבודו יודע על "שהתפשר" לנעילה?
עם כל הכבוד לאדם מכובד שכמותו אבל קשה לי לקבל דבריו.
בשביל זה יש מקורות פנימיים, אני עוקב אחר הנושא כבר שבועיים לפחות. אפתיע אותך, לפני כמה ימים היו בטוחים שהוא לא מגיע כלל. דע לך שכל הכיבודים בלי יוצא מן הכלל נעשו על פי הסכמים פנימיים ובלחצים גדולים. דאגו לכבד כל קבוצה שלא תצא נפגעת
מחקבכתבה היום המודיע באנגלית כתב נחמן זלצר על האירוע אתמול כל הגולים השתתפו גם הרב שמואל אויערבאך האם זה בגלל מה שחיים כתב פה בבלוג שגור רוצה הפילוג בין הליטאים
מחקאתמהה.... שמואל אויערבאך יושב לפני הרבי מסדיגורה???
השבמחקבכלל ממתי הליטאים נהיו מחותנים עם הדף היומי???
לא הייתי באירוע אבל לפי מה ששמעתי פרוש התרפס בפני הליטאים לגמרי באירוע הזה וחבל
הסיבה מדוע שר' שמואל אויערבך ישב לפני הרבי מסדיגורא מפני שעל פי ההסכם חלוקת בימת הכבוד היה לפי חסיד ליטאי ומאחר והבעלעזר ישב בין הרב שטיינמן ור' שמואל אויערבך לא היתה יותר ברירה אלא להושיב את הרבי מסדיגורא אחרי אויערבך
מחקלפי זה אויערבאך מצליח עם הטרור שלו להיחשב שני לשטינמן כבר כיום. זה לא פשוט. כי בעתיד לא יזכרו שזה נעשה בטרור ויסיקו שאכן מעמדו גדול מקנייבסקי למשל.
השבמחקכאן הבעיה, הוא רוצה שעתה יחליטו כי הוא אחרי הרב שטיינמן ולפני האחרים, ובשביל זה אני כאן על המשמר להזכיר לכולם במי מדובר צעד כזה לא יעבור בשקט. למנות גדולים בשיטת כל דאלים גבר לא אצלנו
מחק