השבוע, חטף ר' דוד שמידל מכה קשה מרבני 'העדה החרדית'. לא עוד הולכים אחריו בעינים עוורות מה שהוא אומר עונים אמן וזהו זה, אלא חוקרים ודורשים והוא נאלץ בהוכחות משונים להוכיח כי יש משהו בטענתו. השבוע כשניצבו כל רבני 'העדה החרדית' מולו בבית שמש הוא יצא משם מגוחך, מפני שהביא ראיה את מי שטען בכל השנים ב'עדה החרדית' כי הלה שקרן ורמאי ואסור לסמוך עליו, עמו הוא נלחם שנים, ועתה הוא הצליח להוציא ממנו מכתב על התקופה ולא על המערות מפני שגם אותו ארכיאולוג לא יודע אם יש שם קברים, והמכתב, מלפני שבועיים, בעוד שהוא מנהל שם מערכה שנה ותשעה חדשים
בית הדין של 'העדה החרדית' מינה שלשה מפקחים, שניים שמונו על ידי הרב שטרנבוך ורק אחד על ידי שמידל, מינו ועדת רבנים ואף אחד שם אינו משל אתרא קדישא, ואנשיו החליטו כי הם יוצאים למערכה ברחובות וזועקים כי רודפים את ר' דוד שמידל שהסמיך אותו רבה של בריסק. פתאום הם שכחו מהחזון איש, מפני שהוא היה אז רק בן 12 ואיזה גיחוך הוא לטעון שהחזון איש בגיל 12 הסמיך אותו לענינים אלו, אז הוא מצא את רבה של בריסק שנפטר 6 שנים מאוחר יותר בתש"כ, שאז הוא היה בן 18
עתה אשאל אתכם, האם רבה של בריסק היה מסמיך בן 18 לטפל בענינים כאלו? האם בן 18 מבין לענינים אלו, ובכלל, מה עושה בחור חזון איש'ניק בן 18 ברחובות, האינו יושב ולומד בישיבה?
אבל, הוא חושב שהציבור מטומטם לא עושה חשבון של שנים ויאמינו שהוא כבר היה לפחות בן 30 או משהו כזה. אין זה כך, הוא נכנס לענינים אלו כשהכל האמינו כי כוונתו לשם שמים עד שנתפס בקלקלתו כשהעלים עין כשסאטמאר חפרו מעל גבי מערות וקברים בירושלים, זה פקח עיני רבים להבין כי עם שוחד ושלמונים אפשר לקנות אותו, ומכאן כבר כל הסיפור אחר
הם בוכים זועקים, אבל בטענות שיבואו אליו בלבד. אם הוא היה איש אמת הוא לא היה לוקח אגורה שחוקה מאף אחד ולא היו חושדים בו
ובאשר למאבק הנוכחי בבית שמש, אשאל אותכם מה חשוב יותר קריה קטנטנה של כמה עשרות משפחות של סאטמאר לפני שנים, או קריה של אלף וחמש מאות משפחות שכבר השקיעו את הכסף ועלולים להפסיד את הכל בגלל משחקי כבוד של שמידל ותו לא. אדרבה, אם הוא טוען שאפשר למצוא פתרון מדוע הוא המתין שנה ותשעה חדשים להסכים שאפשר לפתור את הענין עם 'מפקחים משלו', היכן הוא היה כל הזמן הזה, מדוע הוא רדף את כל מי שטיפל בענין
חבל שלקח ל'עדה החרדית' כל כך הרבה זמן עד שהבינו כי עליהם לרדת למקום ולעשות סוף להשתוללות הזו. אבל טוב מאוחר מלא כלום
ולשמידל ייאמר כי אין כאן זעקת התורה, אלא זעקת הגזל הרשעות הגאוה והתאוה. אל תשחק משחק של נרדף, אף אחד אינו רודף אותך, אתה הוא זה שרדפת אלף וחמש מאות משפחות שאינם יכולים לבנות במתחם סלאנים ולא הם אותך. אי התחשבות בציבור כל כך גדול רק בשל משחקי אגו, מוכיח עם מי יש לנו עסק
ולבסוף הערה. הרוצה לשקר ירחיק עדותו, אם הוא נאלץ להגיע עד לארצות הברית בשביל שרבנים יגנו עליו ולא מצא כאלו בארץ ישראל זה מלמד על מצבו
בית הדין של 'העדה החרדית' מינה שלשה מפקחים, שניים שמונו על ידי הרב שטרנבוך ורק אחד על ידי שמידל, מינו ועדת רבנים ואף אחד שם אינו משל אתרא קדישא, ואנשיו החליטו כי הם יוצאים למערכה ברחובות וזועקים כי רודפים את ר' דוד שמידל שהסמיך אותו רבה של בריסק. פתאום הם שכחו מהחזון איש, מפני שהוא היה אז רק בן 12 ואיזה גיחוך הוא לטעון שהחזון איש בגיל 12 הסמיך אותו לענינים אלו, אז הוא מצא את רבה של בריסק שנפטר 6 שנים מאוחר יותר בתש"כ, שאז הוא היה בן 18
עתה אשאל אתכם, האם רבה של בריסק היה מסמיך בן 18 לטפל בענינים כאלו? האם בן 18 מבין לענינים אלו, ובכלל, מה עושה בחור חזון איש'ניק בן 18 ברחובות, האינו יושב ולומד בישיבה?
אבל, הוא חושב שהציבור מטומטם לא עושה חשבון של שנים ויאמינו שהוא כבר היה לפחות בן 30 או משהו כזה. אין זה כך, הוא נכנס לענינים אלו כשהכל האמינו כי כוונתו לשם שמים עד שנתפס בקלקלתו כשהעלים עין כשסאטמאר חפרו מעל גבי מערות וקברים בירושלים, זה פקח עיני רבים להבין כי עם שוחד ושלמונים אפשר לקנות אותו, ומכאן כבר כל הסיפור אחר
הם בוכים זועקים, אבל בטענות שיבואו אליו בלבד. אם הוא היה איש אמת הוא לא היה לוקח אגורה שחוקה מאף אחד ולא היו חושדים בו
ובאשר למאבק הנוכחי בבית שמש, אשאל אותכם מה חשוב יותר קריה קטנטנה של כמה עשרות משפחות של סאטמאר לפני שנים, או קריה של אלף וחמש מאות משפחות שכבר השקיעו את הכסף ועלולים להפסיד את הכל בגלל משחקי כבוד של שמידל ותו לא. אדרבה, אם הוא טוען שאפשר למצוא פתרון מדוע הוא המתין שנה ותשעה חדשים להסכים שאפשר לפתור את הענין עם 'מפקחים משלו', היכן הוא היה כל הזמן הזה, מדוע הוא רדף את כל מי שטיפל בענין
חבל שלקח ל'עדה החרדית' כל כך הרבה זמן עד שהבינו כי עליהם לרדת למקום ולעשות סוף להשתוללות הזו. אבל טוב מאוחר מלא כלום
ולשמידל ייאמר כי אין כאן זעקת התורה, אלא זעקת הגזל הרשעות הגאוה והתאוה. אל תשחק משחק של נרדף, אף אחד אינו רודף אותך, אתה הוא זה שרדפת אלף וחמש מאות משפחות שאינם יכולים לבנות במתחם סלאנים ולא הם אותך. אי התחשבות בציבור כל כך גדול רק בשל משחקי אגו, מוכיח עם מי יש לנו עסק
ולבסוף הערה. הרוצה לשקר ירחיק עדותו, אם הוא נאלץ להגיע עד לארצות הברית בשביל שרבנים יגנו עליו ולא מצא כאלו בארץ ישראל זה מלמד על מצבו
לכבוד ר' חיים שאולזון הי"ו, אני הכרתי את ר' דוד שמידל כשמסר שיעורים בקרלין ואני בהלם, מה כ"כ הכסף היום קונה את הכל במשחקי שקרים ומרמות, האם מידת האמת מתה? האם ר' שמידל שמסר שיעורים בקרלין בטבריה משוחד ונגוע בממון? עד כדי כך? חד מתקיפי דירושלים
השבמחקהשנים גרמו לו לזה, הוא ראה כאן כסזף גדול ולא יכל לעמוד בנסיון
מחקלכבוד ר' חיים.
השבמחקאני באופן אישי מזדהה עם 99 אחוז מהפוסטים שלך, בפרט שחלקם נוגע לקבוצה אליה אני משתייך.
אך דא עקא, שנוצר לי בעיה, את הרב שמידל אני מכיר די מקרוב, ולא מדובר בבן אדם מאותו הסוג שאתה רגיל לכתוב עליו, ועוד בצורה כזאת.
שנית, הלוחם העיקרי נגדו הוא אחד מרבני הבד"ץ, ואתה יודע למי כוונתי, אני מניח שאתה מכיר את ההיסטוריה שלו ואני לא צריך לספר לך את הבעייתיות שלו.
לכן ראשית כל אני ממליץ לך לבדוק טוב טוב לפני שאתה מכה בו פעם נוספת.
ושנית, שאלה לי אליך ברמה האישית, נניח שמכל הפוסטים שלך צדקת ב99,99 אחוז וטעית רק ב0.01 ואותו 0.01 הוא אדם קדוש וצדיק, ובכן האם בשביל זה שווה לקחת את הסיכון של המקצוע שלך?.
כואב לי הלב על יהודים כמו ר' דוד שמידל, מתחילים ברגל ימין ומסיימים לא טוב, וחבל
מחקאיני נכנס למחלוקת בין הקבוצות אין לי מניות לא בזו ולא בזו. איני נכנס למחלוקת שבין רבני 'העדה החרדית' אין לי כל סיבה מדוע להחזיק יותר מר' משה שטרנבוך מאשר מר' טוביה ווייס, זה כלל גדול אצלי זה שנים, אני עושה כל מאמץ להתייחס לנושא בלבד ולא איכפת לי מי עומד מאחורי הענין. אם הדבר טוב אני בעד ואם זה לא טוב אני נגד
ועתה ניגש לר' דוד שמידל. לא אקח אותך להיסטוריה, ניקח את המקרה הזה שלפנינו זה מספיק בשביל להיווכח לאיזה מצב נקלענו. מדובר במאבק שכבר נמשך שנה ותשעה חדשים, יהודים השקיעו הון של כסף לקחו הלוואות ומשנכתות קנו דירות, וכל עיכוב עולה להם כפול, מפני שבזמן שהבניה מתעכבת הם נאלצים לחיות בשכירות, וכשעוסקים באלף וחמש מאות משפחות מדובר בהון עתק
עכשיו, הכל מודים שיש פתרון ואפשר לבנות. אפילו ר' דוד שמידל הסכים כי אם הוא יהיה שם יוכלו לבנות. אז מדוע לא יכלו כבר לפני שנה ותשעה חדשים להחליט לעשות מה שהחליטו עתה ולמנוע איבוד ממון ישראל
עושה רושם כי לר' דוד שמידל לא מפריע הנזק הכל כך גדול שהוא עושה לכל כך הרבה משפחות בישראל, מפני שאחרת הוא היה מסכים לצוות של מפקחים ולא רק מפקח שלו
ועתה למה שנוגע אלי ולעבודתי. אין דבר כזה של 100 אחוז של דיוק, אין לא היה ולא יהיה. מה שיש זה את ההשתדלות של המקסימום האפשרי להגיע לאמת למה שקורה
בהחלט יש טעויות גם לא משיגים הכל, בשר ודם ויהיה מי שלא יהיה לא יכול ולא מסוגל להגיע למאה אחוז של הצלחה. כאן הוויכוח שלנו עם הנצרות הם טוענים כי שייך שלימות בבשר ודם והתפיסה היהודית אומרת שאין שלמות זו הסיבה מדוע שהתורה מביאה על גדולי הענקים של הדורות הראשונים כל כך הרבה סיפורים ודברים שנראים כאילו כחטא, במטרה שנדע שאין שלמות ובכל זאת אפשר להגיע למקסימום