במסגרת 'הדף היומ'י נשתדל להביא מכל חוגי הציבור ובל"נ נגוון ונשתדל כמובן שיהיה גם דבר בעתו מה טוב משהו דומה ממה שאירע לפני שנים, ולכן אני מעלה היום עמוד ממאבק מאוד מעניין על 'מועצת גדולי התורה'.
ראשי גור לא אהבו לכנס את ה'מועצה' מפני שהרוב היה נגדם. לפני עשרות שנים המצב היה אחר מפני שהחסידים היו מאוחדים במאבק נגד המתנגדים שמטרתם היתה הכחדת החסידים כולם. אבל כשהחסידים נותרו לבדם החלו לריב בינם לבית עצמם, - אותו דבר קרה אחר כך וקורה עתה אצל הליטאים
כאשר הרבי מגור לא רצה לכנס את הישיבה על מנת לקבל החלטות שהוא לא רצה בהן, ואף התנגד לצירופם של חברים חדשים. הרבה אדמורי"ם נותרו בחוץ ולא צורפו רק מפני שגור דחתה את ההחלטה, למרות שמדובר באדמורי"ם של קהילות גדולות. היה זה רבה של ערלוי שהודיע כי הוא מכנס את 'מועצת גדולי התורה' והוא מצרף חברים חדשים. מה שקרה במשך השנים כל מי שנפטר לא הכניסו אחר שימלא את מקומו. פרט לגור שהכל הלך שם אוטומטית רבי נפטר אוטומטית נכנס החדש, פרט ל'פני מנחם' שהיה חבר בה גם קודם לכן, אצל כל האחרים היו צריכים 'להתקבל' על ידי גור, וכאן היתה הבעיה מפני שבמשך השנים ההשפעה של גור על כלל הציבור ירדה, ורוב הרבנים בהצבעות הצביעו נגדה
בסופו של דבר היו אלו רק דיבורים, בקשו למנוע מחלוקת ולא הקימו 'מועצת' חדשה, ולכן 'מועצת גדולי התורה' נראית כמו שהיא נראית. חברים בה רק 3 אלו שנותרו עדיין בחיים
ראשי גור לא אהבו לכנס את ה'מועצה' מפני שהרוב היה נגדם. לפני עשרות שנים המצב היה אחר מפני שהחסידים היו מאוחדים במאבק נגד המתנגדים שמטרתם היתה הכחדת החסידים כולם. אבל כשהחסידים נותרו לבדם החלו לריב בינם לבית עצמם, - אותו דבר קרה אחר כך וקורה עתה אצל הליטאים
כאשר הרבי מגור לא רצה לכנס את הישיבה על מנת לקבל החלטות שהוא לא רצה בהן, ואף התנגד לצירופם של חברים חדשים. הרבה אדמורי"ם נותרו בחוץ ולא צורפו רק מפני שגור דחתה את ההחלטה, למרות שמדובר באדמורי"ם של קהילות גדולות. היה זה רבה של ערלוי שהודיע כי הוא מכנס את 'מועצת גדולי התורה' והוא מצרף חברים חדשים. מה שקרה במשך השנים כל מי שנפטר לא הכניסו אחר שימלא את מקומו. פרט לגור שהכל הלך שם אוטומטית רבי נפטר אוטומטית נכנס החדש, פרט ל'פני מנחם' שהיה חבר בה גם קודם לכן, אצל כל האחרים היו צריכים 'להתקבל' על ידי גור, וכאן היתה הבעיה מפני שבמשך השנים ההשפעה של גור על כלל הציבור ירדה, ורוב הרבנים בהצבעות הצביעו נגדה
בסופו של דבר היו אלו רק דיבורים, בקשו למנוע מחלוקת ולא הקימו 'מועצת' חדשה, ולכן 'מועצת גדולי התורה' נראית כמו שהיא נראית. חברים בה רק 3 אלו שנותרו עדיין בחיים
ככלב שב על קיאו..
השבמחקאם אתה בן אדם הגון אתה צריך לציין שהמדובר על תקופתו של ה'פני מנחם' מגור כמו שמופיע בתאריך הגליון שסרקת - כסלו תשנ''ו, אם לא תעשה כן יצדקו הטוענים למגמתיות על גבול הסילוף בידיעות, [ולמעשה מה שאומר שההתקוממות נגד גור היתה כבר אז ודוקא ציינת שהפני מנחם כן מונה ולא נכנס אוטומטית],
השבמחקואולי תחכים אותנו על הסוף של הסיפור מכתבו של הערלוי לבני הפני מנחם בישבם שבעה על אביהם וכו' וכו'
כשיש תאריך אז לא צריך להוסיף, הדברים ברורים במי מדובר, ובקשר למכתב של הערלויער דבר בעיתו מה טוב, במסגרת 'הדף היומי' אני לא נכנס לכל ההיסטוריה אלא רק מביא את הדף, כי אחרת זה יקח יותר מדי זמן, ואין לי את הזמן הזה כרגע
מחקבגור לא מתרגשים! היום זה ככה, בזמן של הפני מנחם זה היה ככה,וכו וכו . מפולין פרשיסחא , קאצק , גור, ... שונאים אותם שהם הדגל לפני המחנה . בזמן של הפני מנחם היה כמה מלחמות עולם, וויזניץ גם אז פרש מאגודת ישראל , וכו׳ תעשו שיעורי בית קצת. הפני מנחם נפטר ונהייה אחרי מות קדושים. אז נפתח לעולם העיניים שהוא היה גדול, וכך כל השנים. בפולין היו הרבה פעמים שהאמרי אמת עמד לבד, כולם נגדו, אז מה? כך זה כל פעם היה.
השבמחקגור זה העידית דעידית של כלל ישראל.
בזמן הפני מנחם ויזניץ לא פרשו. הם פרשו בתשנ"ט בערך, כמה שננים לאחר הנהגת הרבי הנוכחי מגור. ואז היה ברוגז טוטלי וחרם על הישועות משה בגור.
מחקתמיד היו חילוקי דעות, ותמיד קהילה גדולה וחזקה מושכת אש, וידוע שהבית ישראל כשנשאר בדעת מיעוט ביטל את דעתו והורה לכתוב בפרוטוקול ש"ההחלטות על דעת כולם" ולא "ע"ד הרוב", כיון שאם היתה החלטה, אז גם הוא משתווה עימה. דבר שלפי טבע של הנוכחי לא שייך אף לחלום על כך.
אך מעולם לא היה פילוגים חרמות ומלחמות עולם ושנאה כמו בזמן שהמערכת הנוכחית שלטה - 15 שנה האחרונות, ובזמן שהל"ש היה חולה, וכו'.
הפני מנחם היה איש וותרן ומוחל על עלבונו, ועל כן לא הוויכוחים [גם בתוך וגם מחוץ לגור] לא גלשו והמועצת המשיכה להתכנס.
איזה צדיקים ואיזה גדולים, לי אישית ידוע על אחד ממועצת גדולי התורה ולא גור, שמכהן שם רק בגלל שאביו היה במועצת ובאופן טבעי הוא שם. אותו אזמור שולח את משפחתו ואת חסידיו, כשיש להם התדיינות, ללכת לבית משפט ולא לבתי דין.
השבמחק