חסידי ברסלב מצד הנ נח נחמנים לועגים להרב עובדיה יוסף והפיצו תמונה שם כתבו כי הוא מבקש שיתפללו עליו וכי גם הוא צריך תיקון. ומדוע הם עשו לו זאת? מפני שהוא לועג לנסיעה לאומן לראש השנה
הוא לא היחיד ישנם שעוד שלועגים לענין. השאלה היא האם מותר ללעוג, או שאדרבה עדיף לעודד את הנוסעים לשם
אינני חסיד ברסלב ומעולם בחיי לא הייתי באומן, ואין לי כל כוונות לנסוע לשם לראש השנה, ובכל זאת, כשאני עושה חושבים אני מגיע למסקנה כי המקום הזה בראש השנה הוא ישועה גדולה לאלפים רבים. נכון, אפשר להתווכח על האם כולם צריכים להיות שם, אבל ההמונים שנוסעים במיוחד אלו שהם מן הנ נח נחמנים, מה הם היו עושים בראש השנה בלי אומן, האם היתה להם את אותה התלהבות כשהם מגיעים לבית הכנסת השכונתי, או שאומן מחדיר בהם חיים והרבה כח לכל השנה
לא אכנס לוויכוח של האם באמת רבי נחמן ימשוך בפיאותיו של מי שהיה אצלו בראש השנה מן הגהינום. זה ענין של אמונה חסידית, ואהיה האחרון להחליש את חסידי ברסלב בענין. שורות אלו אינן מיועדות לחסידי ברסלב בכלל, אלו חייבים לנסוע. השאלה היא כלפי כל האחרים שהרב עובדיה יוסף לועג להם וטוען כי עדיף שלא יסעו
צר לי, אני חולק על הרב יוסף בענין, מפני שהרב יוסף לוקח בחשבון רק את הצד היבש, הוא לא לוקח בחשבון את הצד החסידי של מה שזה נותן ליהודים כאלו. חודש לפני הם חיים באווירה של הנה הנה נוסעים, הם מגיעים למקום לכמה ימים ואחרים לשבוע או שבועיים, והם חוזרים עם אווירה כל כך חזקה שנותן להם כח לשרוד חדשים
מכיר אני אחד מן הנוסעים מי שברוב שנות חייו היה חילוני גמור בכל התחומים, ומאז שהפך לנ נח נחמ נחמן למרות שהוא עם הארץ גמור כל הראש שלו זה ברבי נחמן ובאומן, הוא לא מוותר עוד לבנו החילוני ועושה הכל שילדיו ילמדו בבתי ספר דתיים, הוא לוחם בכל כוחו להציל כמה שהוא רק יכול למרות שהחינוך שנתן לילדיו היה חילוני
אי אפשר ואסור לזלזל בנשמות הללו, ומבחינה זו ברסלב עושה עבודה אדירה, עדיף היה שהרב עובדיה יוסף היה מעודד אותם ועוד רבים אחרים שיתקרבו ליהדות בזכות הנסיעה הזו
הוא לא היחיד ישנם שעוד שלועגים לענין. השאלה היא האם מותר ללעוג, או שאדרבה עדיף לעודד את הנוסעים לשם
אינני חסיד ברסלב ומעולם בחיי לא הייתי באומן, ואין לי כל כוונות לנסוע לשם לראש השנה, ובכל זאת, כשאני עושה חושבים אני מגיע למסקנה כי המקום הזה בראש השנה הוא ישועה גדולה לאלפים רבים. נכון, אפשר להתווכח על האם כולם צריכים להיות שם, אבל ההמונים שנוסעים במיוחד אלו שהם מן הנ נח נחמנים, מה הם היו עושים בראש השנה בלי אומן, האם היתה להם את אותה התלהבות כשהם מגיעים לבית הכנסת השכונתי, או שאומן מחדיר בהם חיים והרבה כח לכל השנה
לא אכנס לוויכוח של האם באמת רבי נחמן ימשוך בפיאותיו של מי שהיה אצלו בראש השנה מן הגהינום. זה ענין של אמונה חסידית, ואהיה האחרון להחליש את חסידי ברסלב בענין. שורות אלו אינן מיועדות לחסידי ברסלב בכלל, אלו חייבים לנסוע. השאלה היא כלפי כל האחרים שהרב עובדיה יוסף לועג להם וטוען כי עדיף שלא יסעו
צר לי, אני חולק על הרב יוסף בענין, מפני שהרב יוסף לוקח בחשבון רק את הצד היבש, הוא לא לוקח בחשבון את הצד החסידי של מה שזה נותן ליהודים כאלו. חודש לפני הם חיים באווירה של הנה הנה נוסעים, הם מגיעים למקום לכמה ימים ואחרים לשבוע או שבועיים, והם חוזרים עם אווירה כל כך חזקה שנותן להם כח לשרוד חדשים
מכיר אני אחד מן הנוסעים מי שברוב שנות חייו היה חילוני גמור בכל התחומים, ומאז שהפך לנ נח נחמ נחמן למרות שהוא עם הארץ גמור כל הראש שלו זה ברבי נחמן ובאומן, הוא לא מוותר עוד לבנו החילוני ועושה הכל שילדיו ילמדו בבתי ספר דתיים, הוא לוחם בכל כוחו להציל כמה שהוא רק יכול למרות שהחינוך שנתן לילדיו היה חילוני
אי אפשר ואסור לזלזל בנשמות הללו, ומבחינה זו ברסלב עושה עבודה אדירה, עדיף היה שהרב עובדיה יוסף היה מעודד אותם ועוד רבים אחרים שיתקרבו ליהדות בזכות הנסיעה הזו
הרב עובדיה מדבר לאלו שלא ברסלבים אבל יש להם בעיות של שלום בית שמגיעות אליו ואם תשים לב שזה המוטיב שהוא שם עליו את הדגש ואידך זיל וגמור
השבמחקידוע שהסבא משפולי ביקש לצרף את אדמו"ר הזקן לחרם כנגד ר' נחמן, אך אדמו"ר הזקן סירב ואמר לסבא : ש"בעקבתא דמשיחא ידבקו אליו נשמות נמוכות ואינני רוצה לאבד אותם."
השבמחקתתבייש לך שאולזון עכשיו אני מאוכזב ממך לדבר סרה בגדול הדור כאילו אתם חברי באותה רמה.
השבמחקולעניינו של דבר צרות עם ישראל מגיעות לפתחו של הרב וידוע כמה משפחות נהרסו מנסיעות של אנשים שהיו ב ''אורות'' וכמה דברים חמורים נעשו שם עם גויות וד''ל.
כמה נכנסו לחובות כי היו בטוחים שהכסף יחזור.
יש מעלה גדולה מאוד לנסועכ לכן ברגע שהרב מדבר נגד זה ממתן את אלה שעל הקצה ואלה הלא מיושבים, אך הרצינים גם כך הם יסעו בהסכמת האישה והמשפחה ולא יכנסו לחובות כי הם מגיעים בצורה הרבה יותר רצינית ובגרותית כמו תלמיד לרבה'.
ודבר ידוע הוא שהרבה ברסלבים הולכים לאור פסיקותיו של מרן. מי שעשה את המעשה הנפשע הזה בטח בלי טיפת יראת שמים ולא חסיד ברסלב, תראו איך הרב הרוש מכבד את מרן והרב ברלנד ואז תבינו איך נראה חסיד ברסלב אמיתי.
ועליך אני מתפלא שאתה נותן יד לביזוי נפשע ולא מוחה כביכול מדובר במעשה יהודי לגיטמי. חבל חבל שאולזון.
בעלי העבירה שאתה מדבר עליהם חטאו וחוטאים גם בארץ ישראל, אין דבר כזה שרק שם חוטאים וד"ל
מחקועתה בקשר למשפחות שנהרסות, כשאדם בראש השנה מחפש לברוח מן הבית פירושם של דברים שהבית הרוס, וזו רק סיבה להיתפס בה. מי שחייו טובים זה לא סיבה להרוס את החיים וגם לא יעשה זאת בלי הסכמת האשה
ובאשר לחובות, נדמה לי שלהרב ברלנד ולנ נח נחמנים יש קרן מיוחדת שמסייעת לכל מי שמבקש לנסוע ואין סיבה להכנס לחובות
שוב ושוב, מי שהרב עובדיה יוסף טען כי הבית נהרס, אני מציע שיבדוק וימצא כי הבית שם היה הרוס גם לפני כן. ההיפך, אולי בזכות הנסיעה הזו הוא יחליט לשפר את חייו ומעשיו וממילא גם את החיים עם אשתו
הרב שאולזון.
השבמחקמי שיודע שאין לו לאן לברוח יודע שצריך לפתור את הבעיות,
מי שיש לו לאן לברוח מהבעיות זה משהו אחר.
העניין הוא שכל הדבר המש]פחתי הקדוש של ראש השנה מעז להישבר בבית לא חסידי שאינם רגילים לזה הוא שובר את הסטטוס של כבוד ואחדות המשפחה. ולכן בדברים אחרים ההרגשה שקל לזלזל וכמובן רבי נחמן הוא התירוץ של אותו אומלל לכל דבר.
ולא ידוע על שום קרן כזאת כי ממזמן המצב היה אחר. אבל בידע אני לא מווכח איתך. יום טוב
האמת היא כאשר עוסקים בבעיות של משפחות בכל מקום הסיפור הוא אחר ואין לדון מאחד על השני
מחקבאשר למימון, יש כמה תורמים גדולים שמשקיעים מיליונים בנושא, הרב ברלנד למשל חזר עכשיו מחוץ לארץ ממגבית ענק בשביל כל מי שנוסע לאומן. יש עשיר גדול בניו יורק שמידי שנה משלם כמה אלפי כרטיסים, מי שיודע היכן לחפש את המטפלים בנושא גם אם לא יקבל את כל הכרטיס חלק הוא יקבל
ר' חיים שלום,
מחקבענין דעתו של הגר"ע על הנסיעה לאומן, נדמה שנעלמה ממך בעייתו העיקרית.
הרב טוען - כפי ששמעתי בעצמי פעמים רבות - כי לא ראוי שאדם יעזוב את משפחתו וילדיו בבית למשך ראש השנה וייסע לחוש התעלות רוחנית באומן... היכן החוויה המשפחתית של ראש השנה וההתעלות המשותפת? היכן הדאגה לחינוכם של הילדים והקפדתם על תפילות וענייני החג?
זוהי בלבד כוונתו של הגר"ע. שוב, כפי ששמעתי ממנו בעצמי, ניתן לצפות גם בדבריו ביוטיוב בענין זה.
אכן, ככל הנראה ישנה חוויה רוחנית גדולה באומן. אך לא ראוי להקריב את המשפחה ואת חינוך הילדים עבור חוויה זו.
אשמח לקבל את התייחסותך.
אם שמת לב הבדלתי בין הגישה הקרה של הרב יוסף לגישה החסידית, ואסביר לך למה התכוונתי
מחקתראה בראש השנה יש סוגי התייחסויות אחרות לחג. הצד הקר של להיות בבית, אמנם בחום משפחתי אבל ללא קור רוחני. אתה מתפלל בבית הכנסת יחד עם כולם, אין כל ערובה שתרגיש בראש השנה יותר מכל שבת אחרת
לעומת זאת תמצא את הגישה החסידית של נהירה המונית של עשרות אלפים הנוסעים לשהות בראש השנה אצל רבותיהם. ואשאל אותך, איך תסביר את התפיסה הזו שהיא רבת שנים, וכפי שנמצא בכתובים אפילו עוד לפני החסידות מצאנו מי שלראש השנה ויום כיפור נסעו לרבותיהם, איך תסביר את המציאות שהם עזבו את הבית
הרב יוסף מעולם לא התמודד עם מציאות זכו מפני שמדינות המזרח זה לא היה נהוג אבל באירופה ככה נהגו בכל השנים
סוכות זה הזמן של להיות בבית, בראש השנה ויום כיפור חסיד נוסע לרבו
חדשות חרדים כיכר השבת
השבמחקהגראי"ל: "מה רע שנוסעים לאומן?"ישי כהן
"מה רע שהם נוסעים לאומן? זה לא יכול להזיק. רק הפוך, במקום שיש כזה ציבור גדול בוודאי שיש מניין אנשים שמתפללים כראוי" - כך התבטא השבוע מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן
מרן הרב שטיינמן: "מה רע שנוסעים לאומן?"
"מה רע שהם נוסעים לאומן? זה לא יכול להזיק. רק הפוך, במקום שיש כזה ציבור גדול בוודאי שיש מניין אנשים שמתפללים כראוי" - כך התבטא השבוע מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן.
לפני כחמש שנים עוררו דבריו של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף סערה כשאמר בשיעורו השבועי "בשביל מה ללכת לאומן? מעשה ידי אומן. זה לא נכון. זה לא מנהגים שלנו"
ישי כהן
|
י"א באלול תשעב 22:13 29.08.12
חסידי ברסלב הנוסעים לאומן בראש השנה, מקבלים תמיכה ממרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן.
העיתונאי מני גירא דיווח ב'קו החשיפות' כי ראש ישיבת 'נתיבות עולם' בבני ברק, פנה בשבועות האחרונים מספר פעמים לראש הישיבה ושאל האם צריך למנוע מתלמדי הישיבה שיוצאים לאומן, שכן לדבריו הנסיעה מפריעה לסדרי הישיבה.
לפי הדיווח, הגראי"ל נמנע מלהשיב.
השבוע פנה שוב ראש הישיבה אל מרן, והפעם קיבל תשובה: "מה רע שהם נוסעים לאומן? זה לא יכול להזיק. רק הפוך, במקום שיש כזה ציבור גדול בוודאי שיש מניין אנשים שמתפללים כראוי".
לפני כחמש שנים עוררו דבריו של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף סערה כשאמר בשיעורו השבועי "בשביל מה ללכת לאומן? מעשה ידי אומן. זה לא נכון. זה לא מנהגים שלנו.
"אלו חסידים עושים מה שעושים, טוב, יבושם להם. יעשו, מה אכפת לי אני מהם? אני חסיד אומן? אני לא חסיד אומן, אבל תדעו לכם כל יהודי טוב שהוא בר דעת, בעל שכל, ליל ראש השנה מקדיש אותו למשפחה, כולם אוכלים יחד ושותים יחד ושמחים יחד,זה חג. חג - צריכים לשמוח, בחג מה עושים? הולכים לבית הקברות או שמחים?".
קודם כל זה נגד דעת הרמב"ם שכתב בפירוש "לא יפנה לקברים". אין להתפלל בתוך ד' אמות של מת, וכן בתוך אוהל שבו קבר מת. זוהי הלכה מפורשת.
השבמחקזה ממש פשוט שאין ללכת לאומן, לא בראש השנה ולא בשום זמן.
כל גיבובי הדברים על צדיקותם וחסידותם של מי שהולכים לשם, וכן על עמי הארצות -שהם עדיין עמי ארצות- רק בזכות השהות שם, לא מעלים ולא מורידים.
דעתו של הרב עובדיה יוסף בנוסף לנאמר לעיל, מעניינת במיוחד, הליכת הבעל מהבית בחג כזה באמת אינה ראוייה. ואני איני נמנה על תלמידיו.
מי שכתב נגד גדול הדור כולל התמונה הזו מאבד את העולם הבא והזה , את העצמות מאומן צריך להעלות לירושלים אוקראינה אדמתה טמאה יותר מכל אדמה אחרת בעולם.במקום שתסעו לאומן סעו לחברון לירושלים וקבר רחל.
השבמחק