חסידי וויזניץ הצד של ר' מנדלי כואבים על חוצפתו של מי שהעיז להכנס למקוה למרות שהיה שם ר' מנדלי מויזניץ. זה קרה בערד, בדלת העמידו שני חסידי גור ואת הגבאי לשמור שחלילה אף אחד לא יכנס, אבל היה זה אחד שבכח דחף את עצמו לא רצה להמתין ונכנס פנימה
חסידי ויזניץ זועקים מרה אומרים היתכן לחלל כך את קדושת ר' מנדלי על ידי שבזו לו, עוד מישהו היה במקוה. הם העבירו באימייל מחאה, והשאלה שאני מעלה כאן עם מי הצדק
השאלה היא, האם באמת כשרבי במקוה אסור לאף אחד אחר להכנס למקוה. אני מבין כשמדובר בחסיד של אותו רבי עדיף שלא, אבל מי שאינו חסיד שלו, במה הוא שונה מכל אחד אחר או מכל רב אחר שנכנסים למקוה יחד עם כל כך הרבה יהודים אחרים
אם אותו אדם היה חסיד של ר' מנדלי הייתי מצטרף למחאה וכותב לו שהוא עשה מעשה אשר לא ייעשה. אבל כשמדובר במי שאינו חסיד וויזניץ איני מקבל את הדברים כחוצפה
בדורות עברו חסידים ורבי'ס השתמשו באותו מקוה ובאותו זמן, לא סגרו את המקוה בשביל הרבי, בזמנינו סידרו לרוב הרבי'ס מקוה פרטי משלהם, ובכל זאת נשאלת השאלה האם מותר לגזול מזמנו של האחר מפני שהרבי במקוה. כשרבי נכנס למקוה הוא לא עושה את זה בכמה דקות בלבד, הוא נוהג כמו רבי גם במקוה, ויהודים ממהרים לתפילה או לעבודה, ומי מתיר לגזול את זמנם
אני מוחה על הכינוי 'רשע מרושע', אינך ידוע מה היה מצבו באותו רגע, אולי הוא מיהר מאוד ולא יכל להמתין. אסור לשכוח, מדובר במקוה ציבורי ולא פרטי
חסידי ויזניץ זועקים מרה אומרים היתכן לחלל כך את קדושת ר' מנדלי על ידי שבזו לו, עוד מישהו היה במקוה. הם העבירו באימייל מחאה, והשאלה שאני מעלה כאן עם מי הצדק
השאלה היא, האם באמת כשרבי במקוה אסור לאף אחד אחר להכנס למקוה. אני מבין כשמדובר בחסיד של אותו רבי עדיף שלא, אבל מי שאינו חסיד שלו, במה הוא שונה מכל אחד אחר או מכל רב אחר שנכנסים למקוה יחד עם כל כך הרבה יהודים אחרים
אם אותו אדם היה חסיד של ר' מנדלי הייתי מצטרף למחאה וכותב לו שהוא עשה מעשה אשר לא ייעשה. אבל כשמדובר במי שאינו חסיד וויזניץ איני מקבל את הדברים כחוצפה
בדורות עברו חסידים ורבי'ס השתמשו באותו מקוה ובאותו זמן, לא סגרו את המקוה בשביל הרבי, בזמנינו סידרו לרוב הרבי'ס מקוה פרטי משלהם, ובכל זאת נשאלת השאלה האם מותר לגזול מזמנו של האחר מפני שהרבי במקוה. כשרבי נכנס למקוה הוא לא עושה את זה בכמה דקות בלבד, הוא נוהג כמו רבי גם במקוה, ויהודים ממהרים לתפילה או לעבודה, ומי מתיר לגזול את זמנם
אני מוחה על הכינוי 'רשע מרושע', אינך ידוע מה היה מצבו באותו רגע, אולי הוא מיהר מאוד ולא יכל להמתין. אסור לשכוח, מדובר במקוה ציבורי ולא פרטי
איך באמת נראה הרב'ה בלי המגפיים?
השבמחקר' חיים, לא שואלים שאלות על מטורף וחולה שגעון גדלות שההתנהגות כלפיו בקהילתו היא יותר מכתות נוצריות וכו'. "הייליגע" "הייליגע" משוגע.
השבמחקשמו"ע הם מתפללים כשהפנים אליו ולא למזרח, בביהכנ"ס הם שומרים מרחק עצום בינו להם, אסר לעמוד בד' אמות של הסטנדר שלו אף כשהוא כלל אינו בעיר, גם בסטנדר שעבורו בשטיבלאך אחרים שלהם. הם מטאטאים אתהרחובות שאמור לעבור בהם ולא מאפשרים לאיש לדרוך שם ח"ו עד שיעבור. משוגע ומטורף. "הייליגע משוגענער".
נס שהם לא קהילה גדולה, אחרת היו מכריחים את כל כלל ישראל לנשק אותו כל יום. נס של ויזניץ שר' ישראל חזר.
אם הוא רבי, אז רחמנות על הבעש"ט.
השבמחקהאם ר' מענדלי בעד ואוהד חב"ד?
השבמחקאם כן כנראה שהוא אכן הייליגע
אני מוחה על הרב הגאון הצדיק רבי ישראל דנדרוביץ' שליט"א, בנו של בעל מחבר ספר כרם חמד על הש"ס בעיון, שעמד בפתח המקוה, כאחד משני הגערעס ששמרו על החמה והלבנה - על הוצאת המייל הנבזי הזה, שכולו לשון הרע, רכילות והוצאת שם רע.
השבמחקגור לך מיום הדין הקרב ובא.
הסיבה שהוצאתי את הקטע שהופץ אתמול באימיילים, בשל טענות שבאו אלי שלא שמעתי את הצד השני והם צודקים כתבו שם שם של מישהו, לכן החלטתי להוריד את הקטע שנשלח במייל ולהוציא את השם שלו
מחקעשיתי זאת למען ההגינות. הנושא כשלעצמו חשוב והשארתי אותו
טעות: אמרי חמד
מחקחיים, לא מבינים את החומרה.
מחקתשאיר את המייל, רק בלי השם המפורש.
צריך שאנשים יראו את החירפון העמוק שלהם.
הבעייתיות כאן שכל שני יכול לעשות זאת לכל אחד ולך תדע מי אומר אמת מי צודק. לכן היכן שהדברים נכתבים בצורה שכזו ומבלי שההוא מזדהה לפחות בפני שאדע כי המקור הוא אמין אני לא מוכן לכתוב שמות
מחקיכול להיות שאתה צודק שהייתי צריך להשאיר את הדברים כפי שנכתבו ורק להוציא את השם
ולמה על גור מותר לפרסם שמות? הא?
מחקאת"ל כי הדברים מפורסמים, עדיין אין לך הוכחות לכך!
תאמין לי שאולזון, אם היית מלכלכך את גור ואפילו יותר חזק ממה שאתה עושה כיום, אולם עושה זאת ללא שמות, היית זוכה לקצת יותר אהדה בציבור בכלל, ובקרב גור בפרט.
אתה ככל הנראה לא מחלק בין מה שאני כותב לבין מה שאחרים כותבים. האם ראית שאני כותב שמות? אודה לך אם תראה לי היכן
מחקאני מקוה שאין כוונתך לשמות כמו הרבנים שטיינמן קנייבסקי אויערבך ואחרים, כשאני כותב שמות אני מתכוון לאנשים פרטיים בלבד, אנשי ציבור ועוד איך שאכתוב, אם איש ציבור היה זה שמתחצף לר' מנדלי ועוד איך שהייתי כובת את שמו
אני לא מתפלא על הטרוריסט "ישראל דנדרוביץ", כי ידיו רב לו הרבה גם ברדיפת והצקת המון אברכים בגור ו"מסירוֹת" לאקרמן [פעם היה "כופר", עד שאביו עלה ל"גדולה", אז באורח פלא נהפך תוך יום לשאהיד ורודף עצום. יש לו דם רב על הידים. עד לאחרונה עשה בגלוי, בשנים האחרונות - יותר בסתר.
מחקחמ"ד = משה חיים דנדרוביץ
השבמחקזכורני איך שיום אחרי שנולד לי בני בכורי שיחי'ה הלכתי לטבול באחד המקוואות בירושלים בשעה מאוד מאוחרת, רגע אחרי שניכסתי למקווה שהיה ריק מאדם נכנס לשם מישהו שהתברר לי מאוחר יותר כמשמשו של ר' צבי מאיר זילברבערג, הוא ניגש אלי ושאל בעדינות האם אכפת לי לצאת למספר דקות בכדי לאפשר לרב לטבול ללא נוכחותם של אנשים זרים, גם אחרי שהסכמתי הוא שאל שוב ושוב האם אני בטוח שזה לא מפריע לי ושאיני מקפיד וכו'
השבמחקאחרי שיצא הרב מהמקווה בזריזות ראויה לציון הוא הודה לי באופן אישי והתנצל בפני על שבזבז את זמני ובירך אותי ארוכות.
ראה מה בין בני לבן...
גם האדמו"ר מלובלין ר' אברהם ז"ל היה מגיע למקווה "שלו" בלובלין בב"ב ומתפשט כמעט כולו במקוה [חוץ מהלבנים והמתין בישיבה אז ידעו כולם להשאיר לו את הבור של המקוה ריק, וזה הכל. אף שהיה זה המקוה "שלו".
מחקהאדמו"ר ר' לייבוש מפשעווארסק שליט"א שהוא אחד האדמורי"ם הגדולים והאהודים כיום בעולם, טובל בכל יום במקווה שבבית מדרשו באנטווערפן כאחד האדם מבלי לזרוק אף אחד החוצה, בדיוק כמו שעשו אביו וזקנו זצוק"ל.
השבמחקכנראה לרבי לייביש אין מה להסתיר. אגב: ידוע על מישהו שהיה הולך עם מגפיים ולא הורידם, כי הסתיר ... כידוע.
מחקאיך אתה מעיז לנבל פיך על האדמור במגפיים??? קדושת מגפיו הקדושים תגן עלינו ועל כל עם ישראל אמן ואמן.
השבמחקמה נאוו פעממיך במגפיים! אשרינו שזכינו בדורינו הנחות לאדמור במגפיים, קדושת מגפיו הקדושים תגפף ותקושש ויתמלא המגף כולו אורה ויאמרו כל מלאכי השרת שירה לפני הוד קדושת המגפיים אמו אמן יתעלה ויתקדש סירחון המגפיים הקדושות
איך געדענק נאך אין בארא פארק אין די אלטע באבובער בית המדרש פאר 30 יאר צוריק וויא דער באבובער רב ר' שלמה איז געגאנגען אין מקוה מיט אלע מענטשו צוזאמען אין ווען ער האט שוין געהאלטן ביי די תחתונים האט די גבאי אויפגעהויבן א גרויסן האנטוך אז די עולם זאל עם נישט זעהן אזוי אין ווען ער איז אנגעקומען צום בור זענען די מענטשן ארויס פאר א מינוט כדי ער זאל זיך קענען אליינס טובל,ן אין שוין. די סבה פארוואס מען האט עם געמאכט א פריוואטע מקוה שטוב איז ווייל חסידים שוטים האבן געכאפט די געלעגנהייט צו גנבענען בגדים פין די צדיק (זיי האבן געלייגט א נייע אין גענומען די גענוצטע) למשל די קאפל אדער די גארטל וכדומה.
השבמחקדאס איז גוט
מחקא שאד דו שרייבסט דאס נישט אין לשון הקודש די וואס קענען נישט קיין אידיש זאלן אויך הנאה האבן
אייליגע מגפיים
השבמחק