רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 5 ביוני 2012

'משפחה' בדרכי 'יתד נאמן' נתי גרוסמן בלי תואר ועל יצחק רוט כתבו 'הרב' - כולנו בענין זה תלמידי 'יתד נאמן'

כך מדווח 'משפחה' על הקורה ב'יתד נאמן' ומי שישים לב, נתי גרוסמן בלי כל תואר, ואילו יצחק רוט זוכה שם ל'הרב'. קל להבינם, נתי גרוסמן ניהל את המאבק נגד השבועונים אז מדוע שיכתבו עליו 'הרב'

גם אני לוקה בענין הזה שלא את כל אחד אכבד באותו תואר כמו שהוא זוכה במקומות אחרים, והשאלה היא למה. אני כותב כבר יותר מ-42 שנה, ועד 'פנים חדשות' לא תמצאו שחלילה זלזלתי במי, כולם, בלי יוצא מן הכלל, זכו אצלי לתוארים הכי מכובדים. יעידו עיתוני צופר-צוהר שהיו זהב לעומת העיתונים של ימינו, נהגתי כך עד שהקמתי את 'פנים חדשות' בעקבות 'יתד נאמן'. לולא 'יתד נאמן', 'פנים חדשות' לא היה בא לעולם

למרות שכל כך נזהרתי לכבד את כולם, באותן השנים סבלתי סבל בל יתואר ממי שירדו לחיי עוד אז, בשל התואר 'מרן'. ישבתי בביתו של הרב אהרן ישעי' רוטר בבני ברק לפני 32 שנה ושאל אותי מדוע אני כותב על ה'לב שמחה' 'מרן'. באותן שנים הקפדתי לעטר את גדולי ישראל באותו תואר, השתדלתי לשמור על איזון בין החסידים לליטאים, זו הסיבה מדוע הדפסתי את מאמריו של ר' אהרן ישעי' רוטר נגד עמדת הרבי מחב"ד בענין 'מיהו יהודי' כמו שהדפסתי את מאמריו של ר' טובי' בלוי בעד עמדת הרבי, ומה שהפריע לליטאים אז, מדוע אני כותב 'מרן' על ה'לב שמחה' מגור, הם טענו כי על אדמו"ר צריך לכתוב 'אדמו"ר' ולא 'מרן', כבר אז הם עמלו קשות לעשות מהרב שך יחיד ומעל לגדולי החסידים

לא אכנס כאן לכל הטענות שלהם של מיהו בכלל ה'לב שמחה' שירש את ה'בית ישראל' אוטומטית, וכדבריהם 'ער האט נישט געפאקט און געמאזעלט שיין געווארן דער יושב ראש פון מועצת גדולי התורה', אני עמדתי על שלי, אכבד את כולם, וסבלתי בשל כך סבל רב, ירדו לחיי אך ורק מפני שלא הסכמתי ללכת בדרכיהם

לכן, לא הפליא אותי כלל ש'יתד נאמן' משחק עם תוארים, זה היה טבעם של דברים. אבל כשזה הפך לנורמה החלטתי שאלך בדרכיהם לא ארשה בשום אופן שזה יהיה חד סטרי, מפני ששקר מספיק שתאמר זאת פעמיים וזה הופך להיות אמת, אסור בשום אופן להשלים עם המציאות הזו

אבל פה אעיר ל'משפחה' שגם הם בענין הזה של תוארים לא נקיים, הם בשום אופן לא הסכימו לכתוב על ה'פני מנחם' 'מרן' כאשר הוא הלך לעולמו

4 תגובות:

  1. זה שמשפחה לא הסכימו לכתוב על ה"פני מנחם" מגור "מרן", מספבר יותר שזה מעשי ידי שנאיו ומציקיו בגור, מאשר הליטאים.

    אגב: בענין הידיעה שפרסמת במוצאי שבועות על המכות לבונם לוין, שם ציינתי שם נהגו של אדמו"ר מגור, איידע אותך שאין לו נהג כזה, ובכלל, אלו שטיפלו בבונים לוין אח"כ היו 2 ה"שלעגערס השלוחים של גור הקבועים לענין, הצמד ששמם ידוע לכל דרדק בגור.

    השבמחק
  2. לא מבין מה ההבדל בתואר ה אם במילא ה כל מה שתכתוב יהיה רק לכלוך עליו

    השבמחק
    תשובות
    1. בענין ה'פני מנחם' אני מסכים איתך, אבל 'משפחה' חייב היה לשחק נייטראליות, ולא לכתוב 'מרן' רק על גדולים ליטאים. הבעיה של 'משפחה' שהם לא כתבו 'מרן' על אף גדול חסידי

      ובקשר לפרטים בגור יתכן בהחלט שאתה צודק, קיבלתי פרטים מכמה מקורות, ואם שמת לב הבאת את שני הצדדים, ואם הייתי מקבל את הגירסה הזו הייתי מביא גם אותה, אין לי כל ענין בגירסה זו או אחרת, אני משתדל להביא את הדברים כמות שהן על פי המקורות. מטבען של דברים בידיעות מן הסוג זה שפה ושם ישנן טעויות בשמות

      מחק
    2. כשאתה כותב 'עליו' למי אתה מתכוין?

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.