רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 4 ביוני 2012

מה להרב שך ומסכת זבחים ומדוע 12 שנה זה פתוח באותו עמוד?

תלמיד ישיבת פונוביז' לא מוצא מנוח, והוא ממשיך לכתוב, ומביא אני את דבריו כלשונם:

נחום ברנע, מסכת זבחים, והרב שך. סיפור שלא מהעולם הזה
 
הביקור של נחום ברנע אצל ר' אליעזר שך יחד עם משה הורביץ מחבר הביוגרפיה של הרב שך, לא יישכח אצלי לעולם. כמו תמיד בביתו של הרב שך הכל עבד על שקר ומרמה וניסיון להציג תלמיד חכם, כאשר בסך הכל היה מדובר באיש קטן מאד שכל כוחו בלחרחר ריב ומדנים. ובזה הוא עלה על כולם גם על השטן בכבודו ובעצמו. 
 
בביקור שהיה לנחום ברנע עם משה הורביץ ביחד בביתו של הרב שך ניסו מאד להרשים את ברנע שאכן מדובר בגדול אמיתי. ברנע הוא קוטל קינם וקשה למכור לו סיפורים. הוא מבין דבר או שניים בתלמידי חכמים. אז המשחק היה שפתחו לו על הסטנדר של הרב שך את מסכת זבחים, במטרה  לשחק אותה שהרב שך מתעסק גם במסכתות של קדשים, ולא רק במסכתות של הישיבות (יעני, הוא 'בריסקר')
 
נחום ברנע באמת התלהב ברגע הראשון לראות רב ישיש מתעסק במסכת זבחים, זה עשה עליו רושם כביר, אבל מי שפוצץ את ההצגה היה דווקא משה הורביץ מחבר הספר על הרב שך "הבעיה היא שהספר פתוח על אותו עמוד כבר 12 שנה", הוא אמר לנחום ברנע שהתפוצץ מצחוק על ההצגה המבוימת שארגנו לו נכדיו של הרב שך.
 
אם הייתי מספר זאת ביוזמתי היו אומרים שאני שקרן, אבל לפני מספר שבועות מצאתי את הספר של נחום ברנע "ימי נתניהו" (עמוד 402) שם הוא גם מספר על הפגישה ההזויה עם ר' אליעזר שך.
 
תקראו ותפנימו.

8 תגובות:

  1. מעניין שהתלמיד חכם המדהים הזה, שיודע באיזה עמדו פתוחה הגמרא של הרב שך, לא יודע שהביטוי "קוטל קנים" (לא קינים) משמעו אדם פשוט, ומשתמש פה במשמעות ההפוכה.

    אז מה היה לנו? עילג עלום שם שמביא סיפור שפורסם בספר. ומה פורסם? משהו שאין דרך לבדוק אותו.

    נו.

    השבמחק
  2. זה היה טעות הבחור הזעצער, ותוקן

    השבמחק
  3. שגיאת הכתיב (שלא תוקנה אלא רק הוחלפה באחרת), היא הפחותה בשגיאות.

    המהותי זה שהוא לא יודע ש"קטיל קני באגמא" הוא אדם פשוט ולא מלומד.

    השבמחק
  4. ממש בושה לכותב
    אין חולק שהרב שך (שאנני מחסידיו) הי גדול בתורה, להציג אותו כאדם קטן שוחר מדנים זו בושה וחרפה
    אנא ממך לפתחות על תציג את עצמך כחרדי אוהב תורה
    ועוד בכתבה אחרת אתה מיבב על כבודו של הרב שך אחרי מותו, אתה אכפת לך כבודו???

    השבמחק
  5. חיים. ראית את ההסכמה מהרב מבריסק  על ספר אבי עזרי או גם זה מזוייף?

    השבמחק
  6. אתה מבקש למשוך אותי בלשון, בנושא הזה קל מאוד. רבה של בריסק הלך לעולמו בתש"כ לפני 52 שנה, ואתה הלא גערער, האם שכחת מה שהבן של הרבי אמר לבונים לוין, כי יוחנן כהן גדול הפך לצדוקי לאחר 80 שנה של כהונה גדולה?

    השבמחק
  7. מרן האבי עזרי זצ"ל היה ת"ח גדול ללא שום צל של ספק, אין לאן אף אחד רשות לזלזל במפעליו הכבירים למען עולם התורה ולומדיה, מידת העמקות שישנה בספרי האבי עזרי הינה נדירה ומיוחדת ללא מתחרים, השקפותיו נתונות למחלוקת אך לומר שאינו אלא.. עפרא לפומיה, וחובה למחות על דברים נלוזים אלו.
    בברכה שונא מושבע

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.