רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 28 בנובמבר 2021

הרב קסלר - הלכות רוצח ושמירת הנפש

 

מאת: חרדי בעולמו

 

כתב כאן קורא יקר סנגוריה על הרב קסלר שליט"א - שהפקיר דמם של ישראל לצורכי קידום 'גנרטור השבת', המקודמים ע"י הפלח הליטאי שמסביב לרחוב רשב"ם. זאת, אחרי שטענתי כאן שהרב קסלר פעל מסיבות פוליטיות נגד ההלכה ונגד חיי אדם, באוסרו על חברת החשמל להכנס לעיר ולתקן את החשמל ש'נפל' בשבת. אלפי ישראל הופקרו למיתה, בשל סיבות פוליטיות ליטאיות-מגזריות. כתבתי מפורשות שאין הרבנים קסלר או קנייבסקי (הסבא) חשודים על הפקרת חיי אדם מסיבות של אחוזים ברווחי הגנרטורים, אלא שקנאות להלכה-מגזרית מעבירה אנשים על דעתם ועל דעת קונם.

הלכה פסוקה ופשוטה היא בישראל שחשמל בשבת הותר, זאת משום שלא ימלט שיהיו מצבים של פיקוח נפש שהימצאות חשמל בזמינות להם, הִנָּהּ הצלת נפשות ממש. (ולא 'ספק רחוק של פיקוח נפש', כפי שמטעה הכותב הנכבד). נכון שהרב קנייבסקי סבור שהשימוש בגנרטור שבת הינו חיוב הלכתי גמור (ולא חומרא, כפי שמקובל אצל כל הפוסקים, שאינם מחצרו), אבל עדיין חמורה הלכת פיקוח נפש, מהלכת קידום גנרטורים.

הכותב הנכבד מוטה (ובהתאם, מטעה) בראיית העובדות. בתחילה כותב הוא שייתכן ש'רובם המוחלט' של התושבים באותו אזור מחוברים לגנרטור השבת (מה שבמפורש אינו כן. אדרבה מרובים באזור זה 'מודרנים' ואחרים, שרחוקים מאוד מפלח רשב"ם). הכותב עצמו מודה, מבלי משים, בעובדה זו בטענתו השניה ש'מן הסתם' יש בכל בניין 'מס דיירים' שמחוברים. למי שמכיר את גדלי הבניינים המדוברים ברור שעכשיו הוא מדבר על מיעוט (ואכן מבחינה הלכתית משתמשי הגנרטור הינם מקסימום 'מיעוט המצוי').

כתבתי מפורשות שאין הטענה על הרב קסלר אישית, משום שהוא 'תינוק שנשבה' בסיטואציה. אין כוחו רב לו לפסוק הלכות בכלל, ובוודאי שלא לצאת כנגד 'חצר רשב"ם'. לכן המיקוד של הטענות הן כנגד אותה חצר ולא אישית על הרב קסלר שליט"א.

עם כל ההכרה במיגבלותיו של הרב קסלר, עדיין אין שום היתר להפקיר דמן של ישראל, מסיבות פוליטיות. איני דן אותו, משום שמעולם לא הועמדה פרנסתי, משרתי וכל כבודי, על מאזני ההתנגדות לדעת 'גדוילים' ומן הסתם לא הייתי עומד בניסיון קטן מזה. יחד עם זאת, עדיין אין הדבר מתיר דמן של ישראל!

ביודעי שבנפשות עסקינן וכדי שלא לחטוא בביקורת נמהרה, עיכבתי כתיבתי שלשה ימים, שאוכל לבדוק ולברר העובדות לאשורן.  לצערי, למספרים בדוקים לא הצלחתי להגיע, אולי מחשש לעין הרע, או מס הכנסה, או מפני הרצון לכסות על פסיקתו הנפשעת של כבוד הרב קסלר שליט"א.

במסגרת בדיקותי, בדקתי גם את הסברא המוצעת ע"י הקורא-הכותב, שאולי יש אפשרות טכנית קלה ומהירה לחבר חשמל מבית שיש בו חשמל לבית שאין בו חשמל והוברר לי שאין הדברים יכולים להיעשות במיידיות הנדרשת למצבי פיקוח נפש. גם מטעם שיש בניינים שכמעט אין בהם גנרטור, גם מטעם שצריך להשיג כבלים-מאריכים מספיק ארוכים וגם מטעם שברוב הבתים הספקת החשמל הנה בצימצום למידת השימוש ורובם אינם בקיאים בדבר וכל עיכוב של בירור או השגת כבלים מאריכים הנה משחק בחיי אדם.

נכון ענה הרב שאולזון שאין הרב קסלר חשמלאי, אבל עוד יותר נכון הוא שהדברים המהותיים אינם מגיעים בכלל לידי בדיקה או בחינה כלל. פוסקים מהשרוול, בלי חקירה, דרישה ובדיקת העובדות לאשורן.  כבר בכתיבתי הראשונה שאלתי איזה 'תשובה' נכתבה בעניין. שהרי על כל שטות מטופשת מוציאים שם שותי"ם ו'פסקים' ('האם מצוות הצבעה לאות הקדושה קודמת למצוות תפילה?' 'והאם הפסק שניתן לגבי האות הקדושה הישנה תקף גם לגבי האות הקדושה החדשה?' וכהנה הבלים שמודפסים בחצרם).

והנה כאן אנחנו עוסקים בחמורה שבחמורות. בדיני נפשות ממש. שבהלכה נפסק שיעסקו בזה גדולי ישראל ובמקום שהרב קסלר יעסוק אישית בחיבור החשמל, הוא מונע את חיבורו!!

כאמור, בדקתי הנתונים לפני שכתבתי ומסקנתי אחת: נעשתה כאן הפקרה של נפשות, לצורך קידום אג'נדה פויליטית. אדרבא, אם נכתב שו"ת בעניין, אשמח לקרוא ולהחכים. אבל אם הדיון מסתכם בתגובת הקורא, אזי חשודים על נפשות הם!

טענתי ערוכה כאן - לא אחת - שאנחנו עוסקים בשולי השוליים של הנושאים החשובים והאמיתיים ועוסקים בזוטי זוטות, חֵלֶף לעסוק בעיקר ובמתחייב.

כפי שהערתי שאין שום חיוב בהלכה להוציא/לגנוב כסף מהקופה המשותפת (הקרויה 'תקציב המדינה') ש'נציגינו' נוהגים היתר גמור בגניבה לעין כל ועוד מתרברבים על כך כאילו הם מצילים את הדור (וכהרף עין הופכים עמדתם ומונעים שנקבל כסף מהמדינה, אם את הקרדיט יקבל מישהו אחר ולא הם. לא יאומן כי יסופר). וכל הנקראים 'גדוילי ישראל' מרקדין לפי חלילי ממניהם מהזרוע הפויליטית-המוצהרת ומתכסים בגלימת השקר כאילו דעתם 'דעת תורה' והחלטותיהם רק לטובת הציבור, בעוד כל המתבונן רואה שהכל רק אינטרסים קטנוניים עד שלא חוששים לְהַגְחִיךְ עצמם קבל עם ועולם.

צא ולמד כמה מפעולותיהם הכפישו את שמם של שומרי התורה והמצוות בארץ. כמה ארס והרס ספגנו בשביל השטות של המלחמה בשעון קיץ (כאילו אין מדינות צפוניות בעולם, בהן חיות קהילות ישראל קדושות בהתאם לשעון הנהוג במקום). כמה בעלי תשובה הפסדנו בשביל האינטרסים הפוליטיים הללו. האם אי פעם התייעצו הזרועות הפוליטיות או המועצגתיות בעסקני 'ערכים' לדעת מה מחיר בנפשות נשלם עבור פעולה כזו או אחרת? מי צריך להיות המומחה שלנו איך מתנהלים מול החילוניים, אלו החושבים כל הזמן איך מוציאים מהחילונים עוד כמה שקלים, או אלו החושבים איך מצרפים עוד כמה חילונים ללגיונו של מלך??

במי נמלכים (אִם נמלכים) אלו המתיימרים להביע 'דעת תורה'? במומחי כסף או במומחי נפשות??

לכן מילתי אמורה: הרף לכם מעם השם. די לכם להשתרר על התורה ועל ישראל.

והגדלתם פשעכם האחרון מפשעיכם הקודמים בכך שהפקרתם רבבות אלפי ילדי ישראל למפלצות פדופיליות ולא עשיתם כלום מאומה ושום דבר להצלתם.

על זה תִּקָּרְאוּ 'גדוילי ישראל'???

 

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.