רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוקטובר 2020

הדג מסריח מהראש


אתה מרבה לשאול ולתמוה על המועצג"ת, מדוע אינם עושים מאומה בנושא כזה או אחר. פעם אחר פעם אתה - וכל הציבור החרדי בעקבותיך - תמהים מדוע לא נשמע קולם של 'גדולי התורה' בנושאים מהותיים, או חשובים מאוד, לציבור החרדי.

אז הנה פתרון החידה. קל, פשוט וברור.

אין דבר כזה בכלל 'מועצת גדולי התורה'.

הדבר היחיד שקיים הינו 'מועצת גדולי התורה של אגדות ישראל/דגל התורה'. פשוט וברור ואין ויכוח על כך.

אין זה סוד שהקריטריון של להיות חבר ב'מועצת' אינו דווקא גדולה או גדלות, אלא לעמוד בראש קבוצת חרדים כזאת או אחרת.

לעיתים יכול להיות חבר בה מי  שהינו 'קטן' בהגדרות שונות, אבל הוא 'יורש' את הכסא. ייתכן בהחלט שתלמידי הישיבות שבחוגו, יודעים ולומדים תורה יותר ממנו.

מה תפקידם של 'ממוני המועצה' הנ"ל? לקיים דיון/הצבעה בנושאים מהותיים או חשובים??? כלל וכלל לא.. עליהם לחתום על מסמך (שיוכתר בעיתונים-מטעם כ'דעת התורה') בנושא ובנוסח שהוזמן ע"י הגוף הממנה. - לרוב: אחת לארבע שנים בערך. בשביל זה - ולצורך זה בלבד - הם נתמנו.

יש בציבור החרדי גדולי תורה אמיתיים. אנשים שעוסקים בתורה ובמצות והינם גאונים ידועים ומקובלים ואינם חברים-ממונים בהצגה הזו. בהיות וכן, אין שמותיהם מוזכרים בעיתונים-מטעם  ובוודאי שאינם מודגשים שם באותיות גדולות. לא אזכיר כאן שמות כרוכל, אבל האמת הזו ידועה ומוכרת לכל מי שמכיר את הציבור שלנו פנימה. בשביל שלא לפגוע בכבודו של אי מי, לא ארחיב לגבי אלו שכן ממונים-מטעם למועגתי"ם השונים.

לא רק העובדה ששמה מעיד עליה שזו מועצה פוליטית בלבד, אלא גם העובדה שמעולם לא נידונה שאלת-היסוד: האם בכלל נכון שהחרדים ייצגו עצמם בעזרת 'מפלגה פוליטית'? אולי עדיף שדווקא לא תהיה מפלגה שכזו והחרדים יצביעו למפלגות אחרות ודרכם ישיגו את אשר צריך להשיג?

נתאר לעצמנו מצב היפוטטי, שבו חסידות גור תומכת במפלגת 'ימינה', הליטאים ובעלז הולכים עם 'המערך' (אחרי שינוי השם, כמתבקש), 'המודרנים' הולכים עם 'כחול לבן', ואילו חסידויות ויז'ניץ וצאנז, הולכות עם 'הליכוד' וכו' וכד'ו והנה עולה על סדר היום נושא תקציב הישיבות, או גיוס בני הישיבות. האם יעלה על דעתה של מפלגה כלשהי להצביע נגד ציבור משמעותי כזה של בוחרים שלהם??. באורח לא פלאי, תראו תמימות דעים והסכמה מקיר לקיר שצריך לתקצב הישיבות וכו' וכדו'. יתר על כן: אף אחד לא יטען שזו 'החלטה פוליטית' שהרי כל המפלגות, מקצה לקצה, תמכו בחוק הזה.

ראו נא כמה מיליונים מוציאים הסאטמרים מהמפלגה הליברלית בארה"ב. אם תבדקו את המצע של הדמוקרטים שם, תגלו שדעותיהם ומעשיהם 'קשים לישראל' פי כמה וכמה מעמיר פרץ וחבריו.

קיצורם של דברים: המפלגה ממנה 'מועצת' ואלו שומרים על המפלגה ומנפיקים כרוזים מוזמנים וכל השותפים לעסקה, צוחקים כל הדרך אל האינטרסים.

ורק אנחנו, פתיים בני פתאים, נמשיך להצביע 'ברגע האמת' לאנשים שמגעילים אותנו בהתנהלותם וממש אינם מייצגים לא אותנו, לא את צורכינו ולא כבודנו.

נערים משלו בנו - ואנחנו 'מנהג אבותינו בידינו'. בושנו וגם נכלמנו.

סוף דבר הקול נשמע: הדג מסריח מהראש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.