רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 באוקטובר 2021

למה לא כל החילונים חוזרים בתשובה?

 

מאת: חרדי בעולמו

 

כתבתי כאן, בתוך הדברים, תמיהה היאך וכיצד החילונים לא חוזרים בתשובה, בראותם את צדיקותנו ויופי הנהגותינו. מרגיש שזו נגיעה קלה מידי, בנושא חשוב מידי, ומבקש לגעת בזה שוב.

שם כתבתי שכנראה במבט מהצד, אנחנו לא נראים כל כך יפים, כמו שאנחנו אוהבים ורגילים לחשוב. ציינתי שם את המחלוקות בתוכנו, הכוללות אלימות, ושכל ריב ירושה בין אחים ובין גיסים מתחפש באופן מיידי למחלוקת אידיאולוגית.

אותו הדבר לגבי ה'מחלוקת באחרונים', האם פלוני הוא 'הרב הראשי' או אלמוני הוא 'גדול הדור'. מזל התמזל לפלג שמצאו עניין לאחוז בו ולעשות מההתפלגות עניין של אידיאה. כל מי שזוכר את ההתפלגות יודע שהפילוג היה על רקע של שליטה ותו לא ורק אח"כ מצאו על מה בעצם רבים כאן.

כיום הם כבר מיחסים את אותה 'מצווה' גם להתפלגויות הפנימיות שלהם.

ציטוט:

"מאבקי השליטה בין המחנות בפלג: הרב צבי פרידמן מבכירי רבני הפלג תוקף את ראשי מפלגת עץ ממחנה הרב דויטש: הגלות של "עץ" היא הגלות הכי נוראה, יותר מליברמן ולפיד"

שוב. איני בא בטענות למי שהתאכזב מלכהן במשרה הנשגבה של 'גדול הדור' ו'מלכותו ניתנה לרעהו הטוב ממנו' (בתרגיל מפתיע, של הגראי"ל עם גליק). מעולם לא עמדתי בניסיון להיות 'גדול הדור' ומישהו חטף ממני את המעמד שהייתי בטוח שהנה הנה הוא בידי. לא עמדתי בניסיון, בניסיונות קטנים מזה ולכן איני יכול לומר מילה על השותפים בו. אבל הפליאה הגדולה שלי היא מה לנו ולריב זה?? איך הימנעות מללכת לקבל את הדיחוי, הופכת להיות המצווה החשובה ביותר, עד כדי שצריך לבזות ת"ח, לעצור אנשים בהפגנות בצמתים וכו' וכדו'.

זה המראה אשר תראה בַּמַּרְאָה, אם תתבונן ללא 'נגיעות'. אתם חושבים שאצלם אין קנאה ותחרות? שם לא רבים ותוקעים סכינים-בגב בשביל לקבל משרת רקטור האוניברסיטה? אבל האם מישהו שמע אי פעם על מכות רצח בין הסטונדנטים על רקע כזה?? כך אנחנו נראים בעיני החילונים. לא נַעֲלִים עליהם, אלא ירודים מהם. צר לי וכואב לי לומר דברים כהווייתם.

כיום, ליברמן מוצא את 'טובת הנגב והגליל' בכך שיבקרו אותו (ואת מסעדותיו הטרפות) קשישים דוברי רוסית וקודם היתה טובת הנגב והגליל שיבקרו אותו (ואת מסעדותיו המהדרין) בחורי ישיבות. כל מי שאינו חלק מחלוקת הכסף הזאת מבין שלא טובת הנגב והגליל כאן, אלא גניבה לטובת המצביעים כאן. וודאי שלא על 'נציגנו' יאמר "פלוני שלמדו תורה ראו כמה נאים דרכיו, כמה מתוקנים מעשיו", ולשון נקיה נקטתי.

עובדה זו, בצירוף לאלימות הפנים-חרדית (גור וכדו')  ולחוסר ההגינות של הפויליטיקאים שלנו, חזי לאיצטרופי יחד למיאוס אחד גדול - שלדעתי מחיל עליהם להלכה דין של 'תינוק שנשבה'. לא מפני שאינם מכירים את התורה והמצוות , אלא מפני שהם מכירים את התנהגותם והתנהלותם של מי שלכאורה הולכים בדרכי השם.

ימים אלו של מַעֲבַר משעון קיץ לשעון חורף יכולים להוות תזכורת טובה לאיוולת ולעיוולת של ההתנהלות החרדית ('עושים רק מה שגדולי ישראל אומרים לנו לעשות'). במשך שנים ארוכות - כל עוד היה הכוח בידינו - כפינו על החילונים קיצור שעון הקיץ 'בשביל קיצור יו"כ'. כמה הרס וכמה ארס ספגה היהדות בשל המאבק המיותר הזה. כמה קרובים הרחקנו בהציגנו העדפת האינטרס העצמי הכמעט אפסי, לעומת 'טובת הכלל'. (איני נכנס כאן לשאלה כמה כסף בדיוק נחסך בשעון הקיץ. לא זו סוגייתנו בזה).

האמת הפשוטה והברורה היא שיו"כ נמשך 25 שעות וכלל לא משנה אם בשעון יופיע שש, שבע או עשר. במאה שערים, יש הממשיכים עם 'שעון א"י, ובמקומות אחרים לא מזיזים את שעון החורף. האם מתווסף רגע אחד ליו"כ??? האם הזזת השעון מזיזה את השקיעה בשניה אחת? הבל הבלים. מה איכפת לי אם בצאת הצום מופיעה בשעון ספרה כזו או אחרת?? אין כאן אלא העדפה שולית וזוטית בעליל. מה כן יש כאן? כפיה, התנשאות ושימוש לרעה בכוח. זה הכל.

במאבק טיפשי ומיותר אחד, הסברנו לכל חילוני, למה עדיף לו להישאר במקום הלא כל כך מוצלח שלו.

עכשיו נשאלת השאלה. ממ"נ, אם העסקנים קובעים מחלוקות עם אחינו החילונים שאותם אנחנו מצווים ורוצים לקרב, אז הבה ונסגור את הבלוף הזה של המועצגתים ואם המועצגתים הם שמוליכים את המאבקים האוויליים הללו, אז שתיקה כאן שווה פי שתים מכל מילה.

 

כן, אנחנו כן נעלים עליהם בדבר אחד: אֶצְלָם אף אחד לא היה מעז לעמוד לימין פדופילים, בִּמְקוֹם לימין הנפגעים!

לו היינו מתנהגים בדרך שבאמת היתה שונה. אם בהנהגתנו היו רואים שאנחנו באמת דואגים לחלש, לנכה, לגר ליתום ולאלמנה, אזי היה כבוד אלינו. כשאנחנו נראים כמו שאנחנו נראים, האם פליאה היא שאין סביבנו חוזרים בתשובה?

אם תרצה להבין איך אנחנו נראים 'מהצד', תתבונן איך נראים בעיניך חסידות גור. גם הם נחזים בעיני עצמם כנעלים וקדושים מהאחרים. זו בדיוק ההקבלה.

כמי שעסק (ועוסק) הרבה מאוד שנים בקירוב, יכולני לומר בוודאות, שההתנהגות שלנו מהווה את הקושי הכי גדול להחזיר חילוני בתשובה. אין בתחום מי שלא שמע את המשפט הזה לְגִרְסְאוֹתָיו: 'אולי הדת באמת יפה כמו שאתם מציגים, אבל הדתיים מכוערים מאוד'.

 

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.