מאת: חרדי בעולמו
נלאה מקלדתי מלכתוב על איוולת התנהלותם של 'נציגינו' (ש'עושים רק מה שאומרים להם לעשות') ועל הטעות-מעיקרא של המושג מפלגה חרדית ועל הטעות-שבהמשך שבשימת הדגש (כמעט בלעדיות) של פעילותם במשיכת/גניבת מקסימום כסף מהקופה הציבורית. חובתנו היהודית היא להרבות כבוד שמים ולא לגנוב כספים מהציבור.
העניין הוא שלא די בכך שהם פועלים, באופן סיסטמתי, נגד האינטרס של הציבור ואך ורק לאינטרסים שלהם, הם גם פועלים בחוסר הגיון פנימי.
למשל. התפרסם בקול חי שמגפת הסוכרת קשה הרבה יותר בציבור החרדי, מאשר בציבור הכללי. בעוד בציבור הכללי (בגילאי 35-45) הסוכרתיים הם 1 ל 75, אצלנו המספרים הרבה יותר גבוהים. 1 לכל 42 (כמעט כפול). לו אנשים אחראיים היו עומדים-בראש אצלנו (בזרוע הפוליטית ו/או בזרוע המועצגתית) היו צריכים להתכנס בדחיפות ולדון איך מצילים את הציבור 'שלנו' מהמגפה הזו. תחת זאת עסוקים נציגינו (ש'עושים רק מה שאומרים להם לעשות') בתרגילים איך למנוע את 'גזירת' העלאת מחירי המשקאות הממותקים (שנצרכים בציבור שלנו בכ 40% יותר מאשר בציבור הכללי).
התקווה היחידה שיש לנו היא, שמישהו יגלה את אוזנם של משתררים-צבועים אלו שמגיפת הסוכרת גם הורגת, כך שעלולים להיות להם פחות מצביעים. מן הסתם, לכשיבינו שהם עצמם עלולים להיפגע מכך, כבר יתחילו לחפש עצות בעניין.
העניין הוא שעסקנינו, בזרועות הפוליטיות ובזרועות המועצגתיות, עסוקים בתחומים אחרים לגמרי. הם מתנגדים להקמת בי"ח בסכנין מהסיבה המאוד חשובה, (שרע"מ רוצים את זה), הגם שזה נגד האינטרס של עצמם. אם הייתם שואלים את חרדי ירושלים, הם היו מצביעים בשתי ידיים שיוקמו בתי חולים נפרדים לערבים ולא יצטרכו להיות במחיצתם בשערי צדק ובהדסה. הסיבה שלא יכולנו לדרוש זאת היתה בגלל שיקומו עלינו ויצעקו גזענים וכדו', אבל אם הם עצמם מניעים את זה? היינו צריכים לקפוץ על זה בשתי ידיים. מי נגד? נציגינו (שעושים רק מה שמצווים עליהם).
אני מדגיש דברים כאלו שוב ושוב, משום שלדעתי יש בציבור שלנו כוחות נפשיים, ארגוניים וכספיים שיכולים לפעול למען טובת הציבור והעם ונמנעים מכך אך ורק בשל הטעות האופטית כאילו יש מי שדואג לדברים. עצירה להתבוננות על דוגמת הסוכרת בקהילותינו והפעילות של חכי"נו להמשך המגיפה, יכולה להועיל.
יחידים מיוחדים מבינים את המצב לאשורו ופועלים (בהשקט ובצניעות) עם כספם ישירות למען הציבור. מיוחד כזה הינו ר' דב פרידברג הי"ו (ורעיתו!), שהקים פרוייקטים מגוונים למען הציבור והפרט? לא שמעתם עליו? זה בדיוק העניין. האיש פועל לטובת העניין ולא לפרסום עצמו. משערני שהיה מעדיף שלא אנקוב בשמו, אלא שהוא מהוה דוגמה טובה לחיקוי ויסולח לי שהפרתי צניעותו (בין כה וכה אינו קורא כאן ואינו פנוי לשטויות שלי. ב"ה). ראו גם כיצד פועל חתנו המופלא (הרב הורביץ שליט"א) שהקים בסאנטיאגו בי"ס יהודי למהדרין שמוציא מדי שנה את טובי הבחורים. מידי שנה נישא שם ביה"ס ('מיימונידס'. כמה נאה השם למקום) בגאווה ע"י ממשלת צ'ילה בהיותו ממוקם בפסגת בתי הספר המוצלחים שבמדינה. כן, אין שום סלקציה בכניסה לביה"ס (כנהוג מקדמת דנא במקהלות ישראל. 'רק גאווה, גאווה, גאווה' צעק הגראי"ל שטיינמן. מישהו שמע לו??) צריך להיות יהודי למהדרין ומכאן והלאה זו עבודה של ביה"ס. בהיות ביה"ס בפסגת בתי הספר במדינה, שולחים הורים רבים את ילדיהם לשם, הגם שהם יודעים מה זה מחייב ('בלי 'שובו', בלי רעש. הכל בהשקט ובצנעה. הלוואי שמחלקם יהיה חלקי).
שוב אני מתנצל שהבאתי אנשים יקרים נפלאים וצנועים בשמם המלא. חז"ל לימדונו שאנשים רוצים דוגמאות חיות ('ראו פלוני שעשה כך וכך, מה היה לו' וכדו') וזו הסיבה היחידה שאני עושה זאת. צריך לראות ש'אפשר אחרת'. מי שבידו ממון יכול לפעול בו בדרך שתקדם את הטוב (ולא את עצמו) ומי שבידו כישורים אחרים יכול לרותמם למעשים שיקדמו את הכלל ואת הפרט. איש כפי כוחו וההזדמנויות שהקב"ה מקרה על דרכו.
אנשים שמוותרים על דעת עצמם ואינם עוצרים
להקשיב ליושר ליבם, מפסידים את עיקר סיבת ביאתם לעוה"ז. ראו אחרים שמקיימים
בעצמם 'ואהבת את ה' אלהיך' - שיהא שם שמים מתאהב על ידך ממש כפשוטו. כשאתה רואה את הנהגתם של אלו אתה מבין-מתוכך כמה שם שמים מתאהב ומתקדש על
ידם.
עליהם הכתוב אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר
אני אמנם מעיר כאן על הנהגתם של פרנסי דורנו, אבל איני עושה זאת, חלילה, בשביל להקניטם, או מתוך תקוות שווא שיטיבו את דרכם, אלא בשביל לנסות לגרום לאחרים להבין את המצב לאשורו ובעיקר את החובה הנגזרת מכך.
וישמע חכם ויוסיף לקח
חרדי בעולמו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.