רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 29 בנובמבר 2021

על כבוד חב״ד

 


מאת יהודי פשוט

בבחרותי נעצרתי בהפגנה מהפגנות השבת והוחזקתי יומיים בבית המעצר של מגרש הרוסים ומטבע הדברים שנחשפים שם למחזות בית כלא ולטיפוסים אקזוטיים שלא מזדמנים לו לבחור ישיבה ביום יום. לעבדכם היה הכבוד לחלוק את תאו עם הבחור ג'יג'י בן הרוש ממוצררה ועם ג׳מיל הערבי מוואדי ג׳וז.בלילה השני כבר התקשיתי להירדם מריחות הליזול נחרותיו של ג׳מיל טריקות דלתות הברזל על המסוממים שהובאו לאחרי חצות הלילה מרחובות העיר ובן הרוש ניהל איתי ממיטתו שיחת נפש עמוק אל תוך הלילה וביקש לבל אשפוט אותו לפי מראהו ומקצועו (כייס וותיק באיזור התחנה המרכזית) כי הוא בעצם ״מאוד דתי בלב״ אבל בעניין המקצוע זה מה שהוא יודע לעשות.. ושמירת המצוות מה לעשות כי עדיין יש לו קצת קלקול בנשמה, אבל בעזרת השם...
אז כפי שרובכם יודעים גם אני עבדכם מסתובב כל ימיו עם הקלקול בנשמה ששום חסידות ליטאית כחסידית לא נדבקת לי כמו שאומרים ס׳קלעבט זיך נישט... אבל מה שפחות ידוע הוא כי  יש לי פינה חמה בלב לחב״ד, 

וכי איך לא  יהיה, שהרי זו תנועה חסידית עתיקת יומין שכל כולה היתה בלימוד התורה עבודתו יתברך בעבודת התפילה בדביקות והפצת היהדות במסירות נפש כפשוטו זה מאתיים שנה, ומי יכול להשתוות למפעלות החינוך של חב״ד בכל העולם כולו.. מה גם שאני וביתי בעלי חוב נצחיים לחב״ד פה אשר בבית ספרם הנהדר מאושרת ופורחת נכדתי המתוקה שתחיה. והלוואי והלוואי שהציבור החרדי ברחבי העולם היה מחבק ומכבד את חב״ד כפי הראוי ומגיע לה לומד ממעשיה ומאמץ שמץ מתום הערכים שעל יסודם היא פועלת. 

וכאן מקום האבל המביך והמכאיב כי האשם הוא במידה גדולה בחב״ד עצמה, כי מי יכבד או יתכבד בתנועה ערכית שהצמיחה דור פעלתן בפעלתנות יתר של חיילים ילדים וכל אברך חצי מבושל גנרל לעצמו, והתוצאה היא בחסך הבולט בראשית חכמה בפיפטער שולחן ערוך הקשור למה שראוי לעשות ומה אסור לעשות בשם חב״ד על מנת לשמור את כבוד החסידות. לא חלילה לשם התנשאות אלא על מנת שלא יהיו בבחינת תלמיד חכם שיש רבב על בגדו, לשמור על הדיגניטס הנחוץ להצפת הערכים הייחודיים שבתנועה שעדיין איך שהוא חיים ונושמים בה.

זה כבר שנים שאני בוכה לחברי החבד״ניקים ואומר להם אתם קרובים מדי לפוליטיקה ולפוליטיקאים ולא טוב הדבר, כי המשחק קרוב מדי לסירחון סופו שהוא עצמו יסריח והפוליטיקה מסריחה כנבלה מכל צד שנוגעים בה. גם כתבתי כאן על לקחים מהעבר עד כמה שנכון הדבר.. 

והנה השבוע נעשה לי שחור בעיניים ועדיין טרם התאוששתי לגמרי מאז שראיתי בקליפים מהתוועדות חג הגאולה בכפר חב״ד. הויה שוד ושבר הזאת נעמי?! האמנם כך מפיצים את לימוד החסידות ופנימיות התורה בקרב יהודים כמוני וכמוכם שאמורים להתקרב לה?! הרי המעמד הזכיר יותר מכל כנס הצדעה חאטשילובי לפצועי הליכוד המובטלים וכלום יש לך התבזות והתפלשות ברפש גדולה מזו. 

וכאשר נודע כי ליצמאן ובאבצ׳יקו היו ממבשלי האיבן-אן של הי״ט כסליו בכפר חב״ד דהשתא, וגם נודע לי מחכמי הסוד שאלה השתמשו הפעם בחב״ד בתואנות שווא ושקר לחיזוק מעמדם לעומת פרוש ואייכלר בתוך המפלגה. הסיפור הזכיר לי את משלו של המגיד מדובנא שדרש בפסוק מה אשוה לך ואנחמך בתולת בת ציון כי גדול כים שברך מי ירפא לך (איכה).  
ומשל את שפלות בת ציון לאסונו של עשיר מופלג שחלתה בתו היחידה והביא אל מיטתה את גדולי הרופאים מרחבי העולם וייאשוה כולם עד שפתח את שערי ארמונו לכל בעלי הסגולות והמרפאים העממיים מרחבי המדינה וכשראה באלה במגפי הכפריים  ובגדיהם המרופטים שבאו איש וקסמיו בידו זה עם חוטים אדומים וזה עם הושענות מיובשות וחבירו עם פתיתי בדיקת חמץ וקרא במר לבבו הוי בתי בתי היקרה גדול כים שברך, ראי נא ראי מי בא כבר לרפאותך..

דומני כי הגיע הזמן שילמדו בחב״ד מחסידויות שאין להם אחד ממאה מה למכור לעומת העושר של חב״ד אבל הם יודעים הכיצד לשמור מכל משמר את כבוד המותג שלהם.    

יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.