רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 5 באוקטובר 2021

וילכו אחרי ההבל ויהבלו

 

מאת: חרדי בעולמו

 

כתבתי כאן לא אחת על שקרים שאנחנו מסבבים עצמנו בהם. 'יהודי פשוט' אף טרח והעלה סדרה של מעשי צביעות ושקר עצמי הנהוגים במחוזותינו והאמת היא שגם ללא הנכתב כאן, כל יהודי חרדי שלא מתאמץ בדווקא לעצום עיניים, יכול להבחין בדברים.

לדעתי, הקב"ה כולו אמת ויושר והדין נותן, שמי שמבקש ללכת בדרכיו, צריך לאחוז באותן מידות. מי שמשתית את היהדות שלו על שקרים וכזבים, בידוע שלא יהדות היא זו שהוא 'מוכר', אלא את האינטרסים של מפלגתו, חצרו או הַמַּאפְיָה שלו.

הדבר הנגנב ביותר במחוזותינו אינו ממון, אלא דעת (ובאמצעותו, גם ממון).פרסומאים מוכרים אשליות וכזבים ללקוחות תמימים, כאילו אם רק יתנו את כספם למוצר או שרות מסויים, אזי חייהם ישתפרו פלאים. פרסומאים חרדיים 'מוכרים תותים' ליהודים כשרים ומוציאים מהם במרמה ובכזב את ממונם ואת דעתם.

מעת לעת אני מציין כאן דברים פשוטים שנחשבים אצלנו ל'מאסט' בעוד השכל הישר אינו סובלם. כך הוא עם ההמצאה כאילו יש דבר כזה 'דעת תורה' אחת שניתנת, באורח פלא, לזה שהפרסומאים מקדמים (ולעולם לא למי שפשוט יושב ולומד תורה ואינו מעורב בעסקנויות, או למי שיש דעה אחרת מדעת הפרסומאים/העסקנים/המועצגתים). זאת בזמן שכל אחד כאן יודע שכמעט בכל סוגיה יש דעות לכאן לכאן, וגם בכל נושא, חלוקות הדעות של נושאי 'דעת תורה' בינם לבין עצמם ולא השתוו אלא בנושא ההיתר לעצמם לדון בערכאות. וכי צריך להיות גאון, כדי להבין שמדובר ב'מכירת תותים' לפתיים?

הראיתי כאן איך לכל אחד מאיתנו (ואני כולל עצמי בכך) יש הרגשה של 'שונה' 'חריג' 'סוטה מדרך הישר' ו'פורש מהחרדיות' בכך שאנחנו נמצאים כאן באינטרנט, בעוד סקרים בלתי תלויים מגלים את האמת שאנחנו הרוב המוחלט של הציבור החרדי והם החריגים. גם אחרי שאתה קורא או כותב דברים אלו, עדיין אתה מרגיש חריג בשטיבל, כאילו אני המיעוט ואני צריך להסתיר את פלאפוני מעין זרה. האמת היא שיש בזה גם צד ממוני. כי בידוע שיש פוסקים (ביניהם 'בכירים ביותר') שמתירים להזיק פלאפונו של כל חרדי, בנימוק ש'מצווה להצילו בממונו'. התופעה של הרס פלאפונים של אחרים אינה נפוצה, אך ורק בגלל שיש כאן משטרה.

עיקר הטענה היא שאנחנו מִתְרַגְּלִים, מגיל ידיעת קרוא וכתוב, לחיות עם סדרה של שקרים ברורים, כאילו הם חלק מהתורה ר"ל. איני מדבר כאן על חוגי מַאפְיָה שכל התורה וכל היהדות וכל החוק נעשים אצלם היתר גמור, אם הם סותרים את האינטרס של החצר שלהם, או דעת עסקניהם/אדמורם. אלה יצאו מכלל חרדים והם קיימים כטפילים על הנפש החרדית.  רק בשל לבושם החרדי והעובדה שהיו 'לצידנו' במלחמותינו עם מהרסים אחרים, הם נחשבים לחרדים. בשל כוחם, הם גונבים מכל הבא ליד. אנחנו נושאים אותם על גבנו, בעיקר בשל אוזלת ידינו, להיוושע משתלטנותם.

מודה שטרם עליתי על שורש העניין ואין לי מושג ממתי ולמה נעשה השקר השקוף והחצוף למשהו שמאפיין אותנו (במחילת כל אחד ואחת שאינם בכלל זה. אני מדבר על השקרים 'הציבוריים'. לא על משהו אישי). מנסה להבין, מי חשב ולמה שהאמת העובדתית תהיה לנו לרועץ?? גם כשאני מביא, בתוך דברים על הִשְׁתַּנּוּיוֹת במצוות, עובדה היסטורית פשוטה ומוכחת (שנהגו בעם ישראל, לאורך זמן, שלא להניח תפילין) התגובה היא שאני כופר, כאילו האמת והיהדות אינם יכולים לדור בכפיפה אחת.

אני מניח, שהרצון הוא לְשַׁמֵּר את דעת בני האדם ללא שינוי. אולי החשש הוא, שאם יבינו שיש שינויים כל הזמן, אז יקלטו שגם המצווה להצביע להם בבחירות אינה נכללת בעשרת הדברים? (אגב, גם בזה עצמו גנבו את 'ועשית ככל אשר יורוך', שנאמר לגבי סנהדרין, לטובת עמיתיהם מהזרוע המועצגתית).

אני מודה שאני כופר מוחלט בשטות הזו, כאילו האמת והאידישקייט סותרים. בְּעֵינַי, מי שחושב כך מגלה את תוכו שהוא כויפער ושוטה. כי לדעתו היהדות כולה מושתת על שקר ואין לה קיום, לולי אוסף שקריו. עפ"ל. אמנם יש עיתים, שעדיף שלא לומר הכל ולא כל מה שחושבים אומרים וכו', אבל ברור שיש עודפי שקרים רבים ולא לכבוד הקב"ה ותורתו לתלות בהם ח"ו כל הבוקי סרוקי של שוטי העולם. שח"ו לא יאמרו חכמי האומות, שההכנה לקבל עול מלכות שמים, הוא לאבד את הדעת, ההיגיון וחוש האמת.

האמת הפשוטה היא שיש דברים פחות נוחים ונעימים לנו. בעבר, כמו בהווה. וכי כבוד גדול לנו להיות מובלים ומונהגים בידי חבורת גנבים, אלימים, רשעים, זייפנים ומגיני פדופילים? וכי כבוד הוא לנו שהפרסומאים חושבים שבשביל לפתוח את ליבנו למצוקת זולתנו צריך להבטיח לנו הבטחות שווא ומדוחים?? צאו וראו איך כל מגבית, כורכת עצמה בפיתויים ובהבטחות שקריות בעליל. אם תיתן כך וכך אזי פלוני הצדיק מבטיח לך שכך וכך יהיה. איך יראו פנינו אם 'חוזר בשאלה' כלשהו יגיש תביעה ייצוגית נגד קופה וצדיק מפורסמים, על שהוציאו ממנו ממון במרמה? לא יכולים לחשוב צעד אחד קדימה??

ומכאן מסירת מודעא חד משמעית. אין לי חלק ונחלה בכל השקרים והשקרנים הללו. הם לא מְיַצְּגִים אותי, כשם שאינם מיצגים את היהדות הנאמנה מדורי דורות. הם מופקרים ומופקעים לגמרי, ששולטים בזרוע נטויה בחלקים מהציבור שלנו, אבל אין לי ולהמונם מאומה. ואני תפילה לפני בורא עולם שבמהרה ישיבם אל צור מחצבתם ויחלצנו מכל צר ומצוק.


חרדי בעולמו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.