רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 20 ביולי 2021

המפלגות החרדיות, למי זה טוב?

מאת: חרדי בעולמו

אנחנו כל כך שבויים במחשבות-עצמנו, עד שאיננו מעיזים לבחון דברים לגופו של עניין. זאת משום החשש שהמסקנה ההגיונית שלנו, לא תסתדר עם מה שהורגלנו אליו ובעיקר כי זה עלול להיות נגד זרוע המועצג"ת של המפלגות החרדיות.

בוא נבחן לרגע, בהגיון עצמי ובריא שלנו. האם לנו, כציבור חרדי, יש אינטרס במפלגות חרדיות, או שמא זו טובתן הבלעדית של האינטרסנטים השונים (הזרוע הפוליטית עושה מזה כסף וכבוד והזרוע המועצגתית עושה מזה כבוד וכסף).

בוא נקח מקרה-מבחן. ממש עכשיו הוגשה לכנסת הצעת חוק פרטית של חכי"ת ממפלגה שעודנה פחות מסואבת יחסית. ההצעה אומרת שמועצת כיסרא-סמיע, תפוצל ותוקם מועצה מקומית 'סמיע' בנפרד.

נעזוב רגע את המלל המכובס המסביר למה 'צריך' ולמה זה 'טוב' שתוקם רשות מקומית חדשה בישראל. הרי הסברים אפשר לתת גם למה 'טוב' 'הכרחי' ו'אסור אחרת' שלא יהיו יועצים חרדים במשרדי הממשלה. זה הרי מצוין שנזדקק לחכי"ם חסרי כל ההשפעה 'שלנו', לא כך? נעזוב את זה ורק נבין מה כוחם של 107 מצביעים. כן, 107 הוא מספר המצביעים באותו ישוב שהצביעו בעד אותה מפלגה. ישוב שאת שמו לא הכרתם ושעכשיו הוגשה הצעת חוק להקים להם 'מועצה מקומית'.

'מועצה מקומית' זה צמד מילים ששווה הרבה מאוד כסף. צריך 'ראש מועצה', 'מזכיר מועצה' וכו' משרות 'נחוצות מאוד'.

קלטנו? 107 מצביעים יכולים לקבל הצעת חוק פרטית, שכרוכה בהרבה מאוד כסף. 107. אתם יודעים כמה מכפלות של 107 יש בציבור החרדי? אלפים אתם קולטים כמה אפשר היה להשיג אם ההצבעה שלנו לא היתה בוחרת בחכי"ם שמוצאים לנכון לקלל ולדבר בשפת רחוב, נגד אלו שעכשיו אוכלים את הגבינה שהם כל כך הורגלו לאכול.

תחשבו מה היה קורה אם מאות אלפי המצביעים החרדים היו מצביעים למפלגות לא חרדיות. להזכירכם, אנחנו עכשיו בתרגיל-מחשבה בו מבטלים את ההזיה שנקראת 'מפלגות חרדיות' ומצביעים רק למפלגות לא חרדיות. כמו שהחרדים עושים בארה"ב וכמו שחסידי נדל"ן מצביעים כשהמועמד החרדי, אינו משתייך לחצרם. תארו לעצמכם פריימריז בליכוד שבו מסתובבים מאות ואלפי חרדים, באיזו מפלגה לא יהיו חרדים? הרי אפילו לליברמן יש אבוחצירא אחד. מבטיח לכם שתמורת נזידי עדשים כאלו ואחרים (אל דאגה. ליברמן יודע לבשל נזידים לא פחות מכל קרימינל אחר בזירה הפוליטית) יצביעו למי שרק יגידו להם.

תארו לעצמכם שעולה הצעה להפחית את התמיכה בסיבסוד מעונות לחרדים. לא יהיה פוליטיקאי אחד שיחשוב שזו טובת המדינה. כולם כולם - בכל המפלגות - יצביעו בעד העמקת הסיבסוד למעונות לחרדים. למה? מפני שהם יהיו תלויים בקולות החרדים.

זו תכנית פשוטה, ברורה ויצוקת הגיון. למה זה לא קורה? משום שהאינטרס המכריע אינו טובתו של הציבור החרדי אלא טובתם של אי אלו אנשים, שכיום יש להם עיתונים שמהללים את גודל מעשיהם (או צידקותם, איש כפי הזרוע אליה הוא משתייך).

אז אם יאמרו לך שהחרדים סובלים בגלל חרדיותם, תדע שהאמת היא שהם סובלים רק בגלל מנהיגיהם. אלו בחרו עבורם להיות מנודים, מוקצים ו'סחטנים', משום שכך עולה ערכם וחינם הם.

ב"ה אשר שומר עלינו ובתהליך איטי ושקוף למדי רואים איך כוחם של אלו פוחת והולך וכוחם של 'רבנים קטנים' עולה כל העת. כבר עכשיו יש נתק במגזר החסידי בין ההשתייכות החצרית, לבין ההיעזרות בפועל בצדיקים ובחכמים. אנשים שמשתייכים לחצר מסויימת (ומגויסים בכל מגבית לקניית דירה ששה חרדים לבנשקי"ם 'שלהם') הולכים לקבל עצה וברכה אצל רבנים אחרים (כולל 'ספרדים', ר"ל) ואת חיזוקם הרוחני מקבלים מ'משפיעים' (שמוסמכים להשפיע רוחניות, אבל חלילה לא לחלק שיריים, כמובן).

לא אלמן ישראל ואט אט מתקדמים אנו למצב בו ההחלטות המהותיות יתקבלו ע"י מי שטובת הציבור נגד עיניהם ולא טובת העסקנים ובעלי המשרות בזרועות השונים.

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.