אין ספק כי לו היה רבה של פונוביז' הגאון רבי יוסף כהנמן קם עתה מקברו ומגיע לגבעת הישיבה ורואה מה שקורה שם הוא היה קורע קריעה ובוכה על מה שמתחולל במקום שאמור היה להיות פאר הישיבות. הוא בנה ישיבה והרחיק אותה ממחלוקת, הוא לא רצה בשום אופן פוליטיקה, עד כדי כך שכאשר הציעו לו להיות חבר הכנסת הוא התחמק כשאמר כי אין לו מספיק חולצות בשביל לקרוע עליהן קריעה, כשמעשית היו אלו רק מילים יהודי כמו הרב כהנמן היה תופס עמדה זו על מנת לחזק את ישיבתו. ובכל זאת וויתר מפני שידע כי ברגע שהפוליטיקה תחדור לישיבה או שיזהו את פונוביז' עם פוליטיקה זה גמור כל עבודתו יורדת לטמיון
ואכן, כל עוד שהוא היה חי לא היה מי שהעיז להחדיר למקום באיזשהו דרך פוליטיקה, הוא שמר כי הישיבה תהיה קודש לה' מחנכים בני תורה וזהו זה. אבל מיד לאחר שהלך לעולמו החלה ישיבה זו להתדרדר דרדור אחר דרדור והגיעה למצב שלא רק הישיבה מחולקת ומפולגת בין מחבלים ושונאים, זו גרמה שכל הציבור הליטאי מסוכסך ומפולג
מי שאינו יודע, הרב כהנמן היה אהוד על המזרחי, אגודת ישראל והקנאים בו זמנית. זה היה כוחו, הוא ידע איך לאחד ולאגד את כולם, בחוץ לארץ ראית אותו אצל כולם, הוא קבל תמיכה ממיליונרים חסידים וספרדים ללא כל קשר להשתייכות מגזרית, מפני שראו בו סמל ודמות של מי שמאחד את הציבור
אבל, טעות אחת שעשה, זו עלתה לו בהרס הישיבה והרס הקהילה הליטאית, כאשר נכנע ללחצים לקבל את הרב אליעזר שך כאחד משלשת ראשי הישיבה, הזהירו אותו כי מדובר באדם מסוכן ובעיקר שתלטן, ובכל זאת קיבל אותו מתוך חשבון כי השניים האחרים יגברו עליו והוא יהיה תמיד בעמדת מיעוט
אבל מה עשה הקב"ה, ר' שמואל רוזובסקי הלך לעולמו ואז זה כבר היה אחד מול אחד, הוא לא איפשר שימנו ראש ישיבה שלישי ופתח במחלוקת ובעיקר במלחמה במרן הגאון רבי דוד פוברסקי ז"ל, והסוף ידוע
הרב כהנמן נענש על שלא היה חזק ברגע הנכון, כשיכל לומר אני רוצה מישהו אחר
דבר נוסף, כשהוא שמע וראה כיצד הרב שך מפתח מחלוקת עם יתר ראשי הישיבה כבר אז הוא היה צריך לשלוח אותו, ולא עשה זאת
ואכן, כל עוד שהוא היה חי לא היה מי שהעיז להחדיר למקום באיזשהו דרך פוליטיקה, הוא שמר כי הישיבה תהיה קודש לה' מחנכים בני תורה וזהו זה. אבל מיד לאחר שהלך לעולמו החלה ישיבה זו להתדרדר דרדור אחר דרדור והגיעה למצב שלא רק הישיבה מחולקת ומפולגת בין מחבלים ושונאים, זו גרמה שכל הציבור הליטאי מסוכסך ומפולג
מי שאינו יודע, הרב כהנמן היה אהוד על המזרחי, אגודת ישראל והקנאים בו זמנית. זה היה כוחו, הוא ידע איך לאחד ולאגד את כולם, בחוץ לארץ ראית אותו אצל כולם, הוא קבל תמיכה ממיליונרים חסידים וספרדים ללא כל קשר להשתייכות מגזרית, מפני שראו בו סמל ודמות של מי שמאחד את הציבור
אבל, טעות אחת שעשה, זו עלתה לו בהרס הישיבה והרס הקהילה הליטאית, כאשר נכנע ללחצים לקבל את הרב אליעזר שך כאחד משלשת ראשי הישיבה, הזהירו אותו כי מדובר באדם מסוכן ובעיקר שתלטן, ובכל זאת קיבל אותו מתוך חשבון כי השניים האחרים יגברו עליו והוא יהיה תמיד בעמדת מיעוט
אבל מה עשה הקב"ה, ר' שמואל רוזובסקי הלך לעולמו ואז זה כבר היה אחד מול אחד, הוא לא איפשר שימנו ראש ישיבה שלישי ופתח במחלוקת ובעיקר במלחמה במרן הגאון רבי דוד פוברסקי ז"ל, והסוף ידוע
הרב כהנמן נענש על שלא היה חזק ברגע הנכון, כשיכל לומר אני רוצה מישהו אחר
דבר נוסף, כשהוא שמע וראה כיצד הרב שך מפתח מחלוקת עם יתר ראשי הישיבה כבר אז הוא היה צריך לשלוח אותו, ולא עשה זאת
חיים שאולזון הוא סוג של זבל אורגני.
השבמחקכל יום הוא כותב נגד גדולי ישראל בצורה מחפירה אחרת, עם הסברים מטומטים..
עפרא לפומיה.
כל מי שקורא כאן את הנכתב שיידע שמי שכותב את הדברים ומשאיר רק את התגובות הפוגעות בגדולי ישראל הוא איש מטומטמם שכבר עשרות שנים ידוע כדבל ומסריח ממנו.
שומר נפשו ירחק ממנו.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקמסתמא אתה לא יותר טוב ממה שאתה מתאר אותו ואולי גרוע ממנו, כי זבל אורגני שווה למשהו אבל מי שמתאר ככה: אילו היית משהו טוב היית שולח דרך הדואר שלו, המופיע למעלה, ושואל מהו פשר התנהגותו ומוכיח "עם ראיות" שמה שאתה אומר זה נכון, אבל לתאר בן אדם ברבים בלי הוכחות רק בגלל כאבי בטן שתקפו אותך,מראה על שפלות.
השבמחקכנראה שאתה מרוחק מכל החברה ובגלל זה הפתרונות שלך כלפי דברים שאתה מתאר אותם כבעיות זה ששומר נפשו ירחק.