יקח ככל הנראה זמן לקלוט זאת, אבל מי שבענינים במיוחד מי שעוסק עם ציבור לא חרדי בעניני מילה יקלוט ויבין כי נקלענו לבעיה סבוכה ביותר כזו אשר יבטלו חלילה מצוה מן התורה
אני כותב שורות אלו מנסיון אישי, ארגנתי בקהילתי במשך השנים מאות בריתות, אמרתי את הברכות ונתתי את השם לכחמש מאות ילדים במשך השנים. ארגנתי להם את המוהל דאגתי שהכל ייעשה כדין כאשר המוהלים עושים מציצה בפה. האמת היא, כי פרט ליחידים שהתעניינו אף אחד לא שאל כלל ולא ידע מה עושה המוהל, כשהוא עשה את המציצה אני הייתי עסוק עם הברכות של אב הבן להדריך אותו מה לומר, אבל עתה אנו נקלעים לבעיה קשה מאוד
בציבור החרדי לא תהיה בעיה. יתכן והמוהלים יתבעו מהאבא לחתום על נייר שבו הוא מבקש את המציצה בפה ולוקח על עצמו את האחריות אבל זה ייעשה מפני שאף אבא לא יוותר על מציצה בפה. לעומת זאת הציבור שאינו חרדי כאן יתחילו לשאול שאלות ירצו להבין על מה חותמים וזה לא יהיה פשוט. לא תהיה למוהלים ברירה אלא לעשות מציצה בכלי וזה חמור מאוד
נכון, החזון איש לא היה נגד מציצה בכלי וטען כי זה אפשרי כפי שמעיד הרב וואזנר בספרו, ובכל זאת, קחו קהילה כמו שלי, של ציבור אורטודוקסי, כאן כאשר המוהל יבקש מהאבא שיחתום לו על נייר הוא ישאל מה זה ויוותר מראש על המציצה בפה יסכים שיעשה בכלי
כל זה קורה מפני שלא שמעו בשעתו לאזהרתו של ר' משה פיינשטיין זצ"ל שכל מוהל יהיה בידו מכתב שיוכיח אם הוא בדק את עצמו וכי הוא בריא לא נושא מחלות מדבקות ולא שמעו בקולו המשיכו לעשות 'מציצה בפה' מבלי שבדקו וילד נדבק וזה גרר שוב את הדיונים בעיריה ואת המחלוקת מסביב לנושא
החרדים לא נפגעו מפני שהם יכולים להמשיך לעשות זאת. מי שנפגעו הם היהודים הלא חרדים אלו לא יאפשרו יותר מציצה בפה וחבל מאוד
ומדוע הגזירה כאן היא קשה יותר, מפני שנגד מילה בכלל, היהודים מקצה לקצה ייאבקו ולא יוותרו, ואילו על מציצה יוותרו מהר מאוד
אני כותב שורות אלו מנסיון אישי, ארגנתי בקהילתי במשך השנים מאות בריתות, אמרתי את הברכות ונתתי את השם לכחמש מאות ילדים במשך השנים. ארגנתי להם את המוהל דאגתי שהכל ייעשה כדין כאשר המוהלים עושים מציצה בפה. האמת היא, כי פרט ליחידים שהתעניינו אף אחד לא שאל כלל ולא ידע מה עושה המוהל, כשהוא עשה את המציצה אני הייתי עסוק עם הברכות של אב הבן להדריך אותו מה לומר, אבל עתה אנו נקלעים לבעיה קשה מאוד
בציבור החרדי לא תהיה בעיה. יתכן והמוהלים יתבעו מהאבא לחתום על נייר שבו הוא מבקש את המציצה בפה ולוקח על עצמו את האחריות אבל זה ייעשה מפני שאף אבא לא יוותר על מציצה בפה. לעומת זאת הציבור שאינו חרדי כאן יתחילו לשאול שאלות ירצו להבין על מה חותמים וזה לא יהיה פשוט. לא תהיה למוהלים ברירה אלא לעשות מציצה בכלי וזה חמור מאוד
נכון, החזון איש לא היה נגד מציצה בכלי וטען כי זה אפשרי כפי שמעיד הרב וואזנר בספרו, ובכל זאת, קחו קהילה כמו שלי, של ציבור אורטודוקסי, כאן כאשר המוהל יבקש מהאבא שיחתום לו על נייר הוא ישאל מה זה ויוותר מראש על המציצה בפה יסכים שיעשה בכלי
כל זה קורה מפני שלא שמעו בשעתו לאזהרתו של ר' משה פיינשטיין זצ"ל שכל מוהל יהיה בידו מכתב שיוכיח אם הוא בדק את עצמו וכי הוא בריא לא נושא מחלות מדבקות ולא שמעו בקולו המשיכו לעשות 'מציצה בפה' מבלי שבדקו וילד נדבק וזה גרר שוב את הדיונים בעיריה ואת המחלוקת מסביב לנושא
החרדים לא נפגעו מפני שהם יכולים להמשיך לעשות זאת. מי שנפגעו הם היהודים הלא חרדים אלו לא יאפשרו יותר מציצה בפה וחבל מאוד
ומדוע הגזירה כאן היא קשה יותר, מפני שנגד מילה בכלל, היהודים מקצה לקצה ייאבקו ולא יוותרו, ואילו על מציצה יוותרו מהר מאוד
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.