כשעוסקים באירועי השנה אי אפשר לדלג על המפגש הזה שהוא היסטורי, לראות אדמו"ר סאטמארי בבית הרבי מבעלזא זה נצחון גדול לבעלזא מפני שלא הבעלזער הלך לסאטמאר אלא הסאטמארי הגיע לבית הבעלזער. אבל האמת, כי הדבר נעשה בסדר הזה בשל סיבות בטחוניות. הרבי מבעלזא לא היה יכול להכנס למונרו מבלי שמאות ואולי אלפים היו מפגינים שם נגדו. גם אם הרבי ר' אהרן היה מורה לחסידיו שלא להפגין, אבל אנשי האח ר' זלמן לייב היו מנצלים זאת ומפגינים בגדול להביך את האח ואנשיו. לכן לא היה ספק כי הדרך היחידה שנותרה היא לעשות זאת בארץ ואז מחוייב הרבי הסאטמארי להגיע קודם לבית הרבי מבעלזא
נכון שהיו יכולים בארצות הברית לארגן מפגש כזה במקום אחר היכן שלא יידעו קודם, אבל לקחו גם בחשבון את הגילים, הרבי מבעלזא מבוגר יותר והרבה שנים אדמו"ר לפניו, אז מצד הסדר הקטן מגיע לגדול קודם
תקוות בעלזא היתה כי המחלוקת בינם לבין סאטמאר ו'העדה החרדית' תרגע. נעשו הרבה נסיונות של הידברות במשך השנים, ואף כמעט ונחתמו הסכמים, אבל תמיד ברגע האחרון הדברים השתבשו ולא יצאו אל הפועל
במקרה הזה לקחו בחשבון את הבעיה המשפחתית. מדובר בגיסים, ותופתעו הילדים שלהם חיים בשלום זה עם זה ואף באים לבקר זה את זה אבל בשקט מבלי שיצלמו ויידעו. הילדים מתמודדים עם בעיה מאוד קשה בשמחות משפחתיות בעיקר בויזניץ. מדובר בנכדי האדמו"ר ר' משה מויזניץ וכאשר זה בא האחר צריך לבא מאוחר יותר, לא נראה אותם יושבים זה לצד זה, הם הגיעו למסקנה שצריכים לעשות סוף לבעיה הזו. יצויין כי ר' אהרן בכל עת של שמחות בויזניץ הוא נמנע מלהגיע וגם כשהגיע זה היה בתנאי ובזמן שהגיס מבעלזא לא יהיה שם באותה שעה. במשפחת ר' אהרן קיוו כי המפגש הזה יעשה סוף לבעיה הזו, ויחד עם זאת יפתח את הדרך לשלום עם סאטמאר ו'העדה החרדית'
אבל כאן בגלל שהדברים לא תואמו עם אנשי ר' זלמן לייב, אז ברור היה כי הם ינצלו את המצב הזה להכות באח ובבעלזא. יצויין כי גם אנשי ר' אהרן התכנסו והסבירו כי אן חלילה שום שינוי בהשקפתם, הם ימשיכו לרדוף, את בעלזא, וכי הרבי עשה מה שעשה מפני 'שלום בית' ולא מפני ששינה את השקפתו ומסכים עם דרכי בעלזא
יצויין לזכותה של בעלזא שהם לא וויתרו במשהו בכל הקשור להמשיך לקחת כסף מן המדינה ובודאי שלא וויתרו על ייצוגם בכנסת המינים. וזו הסיבה מדוע ר' אהרן התנה בטרם שבא לרבי מבעלזא כי חלילה יהיו שם חברי כנסת, ואכן נציג בעלזא בכנסת לא היה שם
עוד התנה הרבי מסאטמאר שחלילה לא יעמידו על השולחן יין בשביל שלא להכשל ביין נסך הוא לא רוצה שיאשימו אותו בכך, לכן הניחו רק פירות והם שתו יחד כוס תה
כשהרבי מבעלזא החזיר ביקור, הוא הגיע לבני ברק גם שם לא היה יין מאותה סיבה
נכון שהיו יכולים בארצות הברית לארגן מפגש כזה במקום אחר היכן שלא יידעו קודם, אבל לקחו גם בחשבון את הגילים, הרבי מבעלזא מבוגר יותר והרבה שנים אדמו"ר לפניו, אז מצד הסדר הקטן מגיע לגדול קודם
תקוות בעלזא היתה כי המחלוקת בינם לבין סאטמאר ו'העדה החרדית' תרגע. נעשו הרבה נסיונות של הידברות במשך השנים, ואף כמעט ונחתמו הסכמים, אבל תמיד ברגע האחרון הדברים השתבשו ולא יצאו אל הפועל
במקרה הזה לקחו בחשבון את הבעיה המשפחתית. מדובר בגיסים, ותופתעו הילדים שלהם חיים בשלום זה עם זה ואף באים לבקר זה את זה אבל בשקט מבלי שיצלמו ויידעו. הילדים מתמודדים עם בעיה מאוד קשה בשמחות משפחתיות בעיקר בויזניץ. מדובר בנכדי האדמו"ר ר' משה מויזניץ וכאשר זה בא האחר צריך לבא מאוחר יותר, לא נראה אותם יושבים זה לצד זה, הם הגיעו למסקנה שצריכים לעשות סוף לבעיה הזו. יצויין כי ר' אהרן בכל עת של שמחות בויזניץ הוא נמנע מלהגיע וגם כשהגיע זה היה בתנאי ובזמן שהגיס מבעלזא לא יהיה שם באותה שעה. במשפחת ר' אהרן קיוו כי המפגש הזה יעשה סוף לבעיה הזו, ויחד עם זאת יפתח את הדרך לשלום עם סאטמאר ו'העדה החרדית'
אבל כאן בגלל שהדברים לא תואמו עם אנשי ר' זלמן לייב, אז ברור היה כי הם ינצלו את המצב הזה להכות באח ובבעלזא. יצויין כי גם אנשי ר' אהרן התכנסו והסבירו כי אן חלילה שום שינוי בהשקפתם, הם ימשיכו לרדוף, את בעלזא, וכי הרבי עשה מה שעשה מפני 'שלום בית' ולא מפני ששינה את השקפתו ומסכים עם דרכי בעלזא
יצויין לזכותה של בעלזא שהם לא וויתרו במשהו בכל הקשור להמשיך לקחת כסף מן המדינה ובודאי שלא וויתרו על ייצוגם בכנסת המינים. וזו הסיבה מדוע ר' אהרן התנה בטרם שבא לרבי מבעלזא כי חלילה יהיו שם חברי כנסת, ואכן נציג בעלזא בכנסת לא היה שם
עוד התנה הרבי מסאטמאר שחלילה לא יעמידו על השולחן יין בשביל שלא להכשל ביין נסך הוא לא רוצה שיאשימו אותו בכך, לכן הניחו רק פירות והם שתו יחד כוס תה
כשהרבי מבעלזא החזיר ביקור, הוא הגיע לבני ברק גם שם לא היה יין מאותה סיבה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.