בעשורים האחרונים כשמישהו רוצה לאחל לשני אריכות ימים הוא אומר: 'זאלסט דערלעבן די מחלוקת אין בעלזא' (שתזכה לראות במחלוקת בבעלזא), והסיבה, אין ספק מי יהיה הרבי לאחר הרבי הנוכחי, יש לו בן יחיד ואין לו עם מי לריב הכל שלו. אבל ילדיו אחריו שם הסיפור כבר אחר, הקב"ה שלח לו בנים במקום בנות ופירושם של דברים הרבה רבי'ס, וגם אם לא, מלחמה קשה בין האחים מי הרבי אחריו
יהיו אשר יאמרו כי הרבי הנוכחי כבר חילק את בעלזא לכל נכד נתן מדינה אחרת, אבל נראה כי מספר המדינות כבר חולקו עתה עוברים לחלוקת הערים כל נכד יהיה רבי בעיר אחרת
מאחל אני כאן לרבי מבעלזא מזל טוב והרבה נחת, הוא לא זכה ליותר מבן אחד ואשרי לו, מפני שאחרת המחלוקת היתה פורצת מיד אחריו, במצבו הוא דחה את המחלוקת לדור נוסף, ומה שבטוח שעד אז המשיח כבר יבא ולא תהיה עוד סיבה לריב יהיה רבי מעל לרבי'ס
ריבוי הבנים אצל הרבי'ס, ובמיוחד בשנים האחרונות מינויים של כל כך הרבה רבי'ס, בללוב 3 במקום אחד, בשומרי אמונים 4 במקום אחד, בנדבורנא 4 במקום אחד, בויזניץ ב"ה שרק 2 ולא 6 (היתר היו בנות) במקום אחד, עושה רושם כי בדור הבא יהיו יותר רבי'ס מחסידים. בספינקא ועוד כמה מקומת כאלו כבר נוצר מצב שכאשר נוסעים לשמחה מביאים אוטובוס לרבי'ס ומכונית לחסידים
צריך למצוא פתרון לבעיה הזו, השאלה היא האם זה טוב שיש הרבה רבי'ס, מצד אחד זה טוב לחסידים מפני שבקהילה גדולה אתה נאבד בין ההמונים, הרבי לא יכול לתת לך תשומת לב, אולי בקושי אחת בשנה במקום קטן יותר אתה יותר קשור לרבי, אבל מאידך זה יוצר מלחמות ומחלוקת
אולי הגיע הזמן לקבוע תקנות ברורות מראש כיצד מתחלקת האדמורו"ת, לא עוד בכל מקום מלחמה אחרת, אלא סדר קבוע אצל כולם וכך לפתור את הבעיה הזו, אחרת מובטחות לנו מלחמות על גבי מלחמות ומי צריך את זה
יהיו אשר יאמרו כי הרבי הנוכחי כבר חילק את בעלזא לכל נכד נתן מדינה אחרת, אבל נראה כי מספר המדינות כבר חולקו עתה עוברים לחלוקת הערים כל נכד יהיה רבי בעיר אחרת
מאחל אני כאן לרבי מבעלזא מזל טוב והרבה נחת, הוא לא זכה ליותר מבן אחד ואשרי לו, מפני שאחרת המחלוקת היתה פורצת מיד אחריו, במצבו הוא דחה את המחלוקת לדור נוסף, ומה שבטוח שעד אז המשיח כבר יבא ולא תהיה עוד סיבה לריב יהיה רבי מעל לרבי'ס
ריבוי הבנים אצל הרבי'ס, ובמיוחד בשנים האחרונות מינויים של כל כך הרבה רבי'ס, בללוב 3 במקום אחד, בשומרי אמונים 4 במקום אחד, בנדבורנא 4 במקום אחד, בויזניץ ב"ה שרק 2 ולא 6 (היתר היו בנות) במקום אחד, עושה רושם כי בדור הבא יהיו יותר רבי'ס מחסידים. בספינקא ועוד כמה מקומת כאלו כבר נוצר מצב שכאשר נוסעים לשמחה מביאים אוטובוס לרבי'ס ומכונית לחסידים
צריך למצוא פתרון לבעיה הזו, השאלה היא האם זה טוב שיש הרבה רבי'ס, מצד אחד זה טוב לחסידים מפני שבקהילה גדולה אתה נאבד בין ההמונים, הרבי לא יכול לתת לך תשומת לב, אולי בקושי אחת בשנה במקום קטן יותר אתה יותר קשור לרבי, אבל מאידך זה יוצר מלחמות ומחלוקת
אולי הגיע הזמן לקבוע תקנות ברורות מראש כיצד מתחלקת האדמורו"ת, לא עוד בכל מקום מלחמה אחרת, אלא סדר קבוע אצל כולם וכך לפתור את הבעיה הזו, אחרת מובטחות לנו מלחמות על גבי מלחמות ומי צריך את זה
מי אתה חושב שיכבד בסנדקאות? בבעלז חשבו שבפעם יכבד הרב שטיינמאן אבל הברית כנראה יהיה בשבת, וקשה להאמין שהרב שטיינמאן ישבות בירושלים.
השבמחקומה רע בכך שהרבי מבעלזא בעצמו יהיה הסדנק?
מחקר' חיים, הרי יש לרך הנולד כבר כמה אחים, מסתבר שהרבי שליט"א היה כבר סנדק אצל אחד מהם, והמנהג הוא שלא יהיה אותו סנדק אצל שני אחים.
מחקטענתך צודקת באופן כללי לא אצל אדמורי"ם ששימשו סנדק גם אצל יותר מאחד
מחק