יאמרו מה שיאמרו על וויזניץ, אבל אין ברירה חייבים להסכים כי מדובר במי שהתבגרו, גם ולמרות שבמשך שנים מצאנו 'ילדים' רבים זה עם זה, השנה האחרונה שינתה את הכל, הם עלו לא בכיתה אחת אלא בעשר כיתות במכה, ושפה אחרת לגמרי, ועד כדי כך, מה שקורה בעיצומם של ימים אלה, יוכיח
כפי שדיווחנו כבר לפני כמה שבועות כי מתחולל בוויזניץ מאבק על הקיטל, ולמרות שהיו מי שניסו להכחיש כי אין זה נכון, היום הכל יודעים שמה שהבאנו היה אמת לאמיתה, היו אשר חשבו כי בגלל המאבק הזה יחזרו למחלוקת כפי שהיתה בעבר. ומתברר כי אין זה כך כלל, ועד כדי כך, למרות שלרבי ר' מנדלי הולך בחיים שיהיה לו את הקיטל הוא מוכן לוותר על הרבה למען הקיטל, הצד של ר' ישראל לא מוותר על זה כל כך מהר ולא פורצת מחלוקת. כן, קיימת מחלוקת של מבוגרים מי זכאי לקיטל, אבל לא יותר מזה, הם מבינים כי למרות שזה כל כך חשוב לר' מנדלי הם לא יהרסו את מה שבנו בשנה האחרונה
גם ולמרות שאנו בערב ראש השנה עדיין לא ברור מי ילבש את הקיטל הזה בראש השנה. לא ברור אם הסכימו על חלוקה של יום לזה ויום לזה, ואולי אף אחד לא ילבש את הקיטל מתוך הצהרה כי בשנה הראשונה לא נוהגים ללבוש קיטל. יש להם הרבה דרכי התחמקות, אבל אין ספק כי בסופו של דבר ייאלצו להכריע, ומדובר בהכרעה לא קלה, מפני שמדובר כאן בסנטימנטים שיש לחלק מהויזניצערס לקיטל הזה, ויש האומרים כי הם יתפללו רק היכן שהרבי שם ילבש את הקיטל הזה
אני לא מאמין בדברים האלו, ולא הייתי הורג את עצמי על קיטל. המחלוקת אינה שווה קיטל, זו דעתי, אבל בהחלט אפשר לחלוק עלי, ישנם מי שזה חשוב להם. ובכל זאת היה זה מבחן ונסיון שהעמידו את אדמור"י וויזניץ לראות האם השלום ביניהם חזק מספיק או שדבר שכזה יחזיר אותנו לימי הפשקווילים של זה נגד זה
אמנם היו כמה מכתבים אבל לא יותר מזה. ראשי ויזניץ בשני הצדדים הבינו כי ענין כזה צריך להכריע בהידברות ובדרכי שלום, ונקוה כי מהם ילמדו וכך יעשו גם אחרים. מי שילמד את רוב המחלוקת ימצא כי זה התחיל בגלל שטות, והפך למחלוקת אידיאולוגית. טוב שויזניץ יודעת להתעלות, וכל הכבוד להם
כפי שדיווחנו כבר לפני כמה שבועות כי מתחולל בוויזניץ מאבק על הקיטל, ולמרות שהיו מי שניסו להכחיש כי אין זה נכון, היום הכל יודעים שמה שהבאנו היה אמת לאמיתה, היו אשר חשבו כי בגלל המאבק הזה יחזרו למחלוקת כפי שהיתה בעבר. ומתברר כי אין זה כך כלל, ועד כדי כך, למרות שלרבי ר' מנדלי הולך בחיים שיהיה לו את הקיטל הוא מוכן לוותר על הרבה למען הקיטל, הצד של ר' ישראל לא מוותר על זה כל כך מהר ולא פורצת מחלוקת. כן, קיימת מחלוקת של מבוגרים מי זכאי לקיטל, אבל לא יותר מזה, הם מבינים כי למרות שזה כל כך חשוב לר' מנדלי הם לא יהרסו את מה שבנו בשנה האחרונה
גם ולמרות שאנו בערב ראש השנה עדיין לא ברור מי ילבש את הקיטל הזה בראש השנה. לא ברור אם הסכימו על חלוקה של יום לזה ויום לזה, ואולי אף אחד לא ילבש את הקיטל מתוך הצהרה כי בשנה הראשונה לא נוהגים ללבוש קיטל. יש להם הרבה דרכי התחמקות, אבל אין ספק כי בסופו של דבר ייאלצו להכריע, ומדובר בהכרעה לא קלה, מפני שמדובר כאן בסנטימנטים שיש לחלק מהויזניצערס לקיטל הזה, ויש האומרים כי הם יתפללו רק היכן שהרבי שם ילבש את הקיטל הזה
אני לא מאמין בדברים האלו, ולא הייתי הורג את עצמי על קיטל. המחלוקת אינה שווה קיטל, זו דעתי, אבל בהחלט אפשר לחלוק עלי, ישנם מי שזה חשוב להם. ובכל זאת היה זה מבחן ונסיון שהעמידו את אדמור"י וויזניץ לראות האם השלום ביניהם חזק מספיק או שדבר שכזה יחזיר אותנו לימי הפשקווילים של זה נגד זה
אמנם היו כמה מכתבים אבל לא יותר מזה. ראשי ויזניץ בשני הצדדים הבינו כי ענין כזה צריך להכריע בהידברות ובדרכי שלום, ונקוה כי מהם ילמדו וכך יעשו גם אחרים. מי שילמד את רוב המחלוקת ימצא כי זה התחיל בגלל שטות, והפך למחלוקת אידיאולוגית. טוב שויזניץ יודעת להתעלות, וכל הכבוד להם
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.