שורות אלו כתבתי לפני 7 חדשים ואני חוזר על הדברים בגלל החלטת עירית ניו יורק היום לאסור 'מציצה בפה' פרט אם האבא מתחייב בכתב שאם חלילה יקרה משהו לבנו הוא ישפט על כך ועלול לשבת בבית הסוהר:
הציבור כבר הספיק לשכוח אבל במשך של כמה שנים התחוללה מלחמה של ממש בנושא זה של כן או לא מציצה בפה. מי שניצב לצד הסטעייט של ניו יורק נגד המוהלים היה הרב משה טנדלר חתנו של הגאון פוסק הדור האמיתי - ולא הפוליטי - הרב משה פיינשטיין זצ"ל, הוא טען כי אחת מן השניים, או שאוסרים באיסור חמור על כל מוהל שלא עבר בדיקות ויש לו אישור כי הוא בריא מלעשות מציצה בפה, או שקובעים כי מעתה כולם עושים מציצה בכלי וכך עוקפים את הבעיה
הסיבה מדוע אז הסטעייט של ניו יורק נכנס לענין בשל התרבות מספר הילדים שחלו במחלת ההרספיס שעל פי קביעת הרופאים זה קרה ממציצה של מוהלים החולים במחלה זו. ואז רבנים מכל עבר קראו עליו למלחה ירדו לחייו בצורה הכי קשה ופרועה - פירוט לכל אורך חזית אותה מערכה תמצא בגליונות 'פנים חדשות' באותה תקופה
עתה שוב עלה הנושא בשל פרשה דומה. ילד מת לאחר שחלה ממחלת ההרפיס בבורקלין בניו יורק ועל פי קביעת הרופאים זה קרה בגלל מוהל שעשה מציצה בפה והוא חולה במחלה ההיא
לכן חזרו שוב לוויכוח הזה, וכל צד מביא מקורות לכאן ולכאן, ותופתעו הרבה סיפורים מענינים בדעתו של החזון איש שהיה בעד מציצה בכלי, הוא לא היה מוחה כשראה בעיניו שלא עושים מציצה בפה
מספרים בשם הסטייפלר שהיה סנדק והמוהל עשה מציצה בכלי, הוא שאל אותו למה. ואמר כי זו היתה דעת החזון איש. הסטייפלר אמנם מחה, אבל אותו מוהל לא היה יחיד ששמע וראה זאת, היו עדים נוספים שנכחו וראו איך שהחזון איש סנדק ולא מחה כשעשו מציצה בכלי
חיזוק לטענה הזו מוצאים ב:שבט הלוי ח"ו סי' קמח: מש"כ כב' ששמע כאילו החזון איש זי"ע לא החמיר כ"כ במציצה בפה, אספר לכם שבדידי הוי עובדא פה זכרון מאיר שהייתי יחד על כניסת ברית עם גאון ישראל החזון איש זי"ע, וראה והרגיש שאני מקפיד מאד על מציצה בפה, ואמר לי בלשון קדשו: הנה אצלכם שעדיין לא נפרצה הפירצה לעשות בכלי תעמדו ותלחמו על זה לעשות בפה דוקא, אבל אצלינו (כך אמר החזון איש זי"ע) לצערינו כבר אנו עומדים אחר הפירצה בזה. עכ"ל.
מי לנו עד יותר טוב מהרב וואזנר בכבודו ובעצמו המעיד שכך אמר לו החזון איש, הרי שאין עוד כל ספק כי זו היתה דעת החזון איש
למעשה, החסידים חלקו על החזון איש ורבנים ליטאים אחרים שהתירו פירצה זו ותובעים לעשות מציצה בפה. אבל מה שברור, כי אין כל היתר למוהל חולה לעשות מציצה בפה. ומי שבכל זאת רוצה להיות מוהל אז שיביא מישהו אחר שיעשה את המציצה, ואם אין מישהו אחר עדיף מציצה בכלי מאשר בפה וחלילה לסכן ילד
הציבור כבר הספיק לשכוח אבל במשך של כמה שנים התחוללה מלחמה של ממש בנושא זה של כן או לא מציצה בפה. מי שניצב לצד הסטעייט של ניו יורק נגד המוהלים היה הרב משה טנדלר חתנו של הגאון פוסק הדור האמיתי - ולא הפוליטי - הרב משה פיינשטיין זצ"ל, הוא טען כי אחת מן השניים, או שאוסרים באיסור חמור על כל מוהל שלא עבר בדיקות ויש לו אישור כי הוא בריא מלעשות מציצה בפה, או שקובעים כי מעתה כולם עושים מציצה בכלי וכך עוקפים את הבעיה
הסיבה מדוע אז הסטעייט של ניו יורק נכנס לענין בשל התרבות מספר הילדים שחלו במחלת ההרספיס שעל פי קביעת הרופאים זה קרה ממציצה של מוהלים החולים במחלה זו. ואז רבנים מכל עבר קראו עליו למלחה ירדו לחייו בצורה הכי קשה ופרועה - פירוט לכל אורך חזית אותה מערכה תמצא בגליונות 'פנים חדשות' באותה תקופה
עתה שוב עלה הנושא בשל פרשה דומה. ילד מת לאחר שחלה ממחלת ההרפיס בבורקלין בניו יורק ועל פי קביעת הרופאים זה קרה בגלל מוהל שעשה מציצה בפה והוא חולה במחלה ההיא
לכן חזרו שוב לוויכוח הזה, וכל צד מביא מקורות לכאן ולכאן, ותופתעו הרבה סיפורים מענינים בדעתו של החזון איש שהיה בעד מציצה בכלי, הוא לא היה מוחה כשראה בעיניו שלא עושים מציצה בפה
מספרים בשם הסטייפלר שהיה סנדק והמוהל עשה מציצה בכלי, הוא שאל אותו למה. ואמר כי זו היתה דעת החזון איש. הסטייפלר אמנם מחה, אבל אותו מוהל לא היה יחיד ששמע וראה זאת, היו עדים נוספים שנכחו וראו איך שהחזון איש סנדק ולא מחה כשעשו מציצה בכלי
חיזוק לטענה הזו מוצאים ב:שבט הלוי ח"ו סי' קמח: מש"כ כב' ששמע כאילו החזון איש זי"ע לא החמיר כ"כ במציצה בפה, אספר לכם שבדידי הוי עובדא פה זכרון מאיר שהייתי יחד על כניסת ברית עם גאון ישראל החזון איש זי"ע, וראה והרגיש שאני מקפיד מאד על מציצה בפה, ואמר לי בלשון קדשו: הנה אצלכם שעדיין לא נפרצה הפירצה לעשות בכלי תעמדו ותלחמו על זה לעשות בפה דוקא, אבל אצלינו (כך אמר החזון איש זי"ע) לצערינו כבר אנו עומדים אחר הפירצה בזה. עכ"ל.
מי לנו עד יותר טוב מהרב וואזנר בכבודו ובעצמו המעיד שכך אמר לו החזון איש, הרי שאין עוד כל ספק כי זו היתה דעת החזון איש
למעשה, החסידים חלקו על החזון איש ורבנים ליטאים אחרים שהתירו פירצה זו ותובעים לעשות מציצה בפה. אבל מה שברור, כי אין כל היתר למוהל חולה לעשות מציצה בפה. ומי שבכל זאת רוצה להיות מוהל אז שיביא מישהו אחר שיעשה את המציצה, ואם אין מישהו אחר עדיף מציצה בכלי מאשר בפה וחלילה לסכן ילד
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.