רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 2 בדצמבר 2021

אכן, היטב ביזו אותנו במשרד התקשורת. אבל, מי?

 

בעיתונות-מטעם שלנו (לצערי, גם המגזינים הלא מפלגתיים מיישרים קו שוב ושוב, עם המציאות המדומה שמפיצים הערוצים הרישמיים 'שלנו') הובע 'זעם רב' על כבודם של האדמורי"ם והרבנים שהטריחו עצמם אל שר התקשורת והלה קבלם שלא לפי כבודם ויותר מכך, העז לחלוק על נשיא מועצגת.

'הזעזוע' מקיף את כל חלקי המגזר, משום שבפגישה היתה נציגות של כל זרמי החרדיות למיניהם ולכתותיהם. אעפ"כ העז השר הנדל לומר שהוא 'עגלה מלאה' (עפ"ל, חייבים לומר כמובן) ושהוא דואג לילדיו כמו שאנחנו דואגים (עכשיו כבר צריך לכתוב חצ"ל = חצץ לפומיה) ושהוא רק רוצה להשליט את חוק המדינה ולעשות סדר וכו' דברי בלע וכפירה נגד ה' ומשיחיו, שאסור אפילו לצטט.

במעט שהובא בתקשורת אפשר לשמוע איך כבוד האדמו"ר שליט"א נרגש כבשיאי טישוו בעת רעווא דרעווין, כשהוא מסביר ליועז הנועז שאינו הראשון. שכבר היוונים ניסו לעקור את היהדות ולא הצליחו. למרבית הפלא, הגם שיועז וחבריו היו במיעוט שאינו ניכר בפגישה הזו (עשרים מצד החרדים, 4 מצד המשרד), אעפ"כ הוא פעל נגד הדין שהולכים אחר הרוב ונשאר בעמדתו העיקשת.

אמנם, לא שמענו מה טענה לגופם של דברים, טענו כבוד הרבנים, אבל ניכר שהיו להם דברים לומר, אלא שכנראה לא זה המקום להסביר למה הציבור צריך לשאת על גביו את 'וועדת הרבנים לעושק בענייני תקשורת'.

איני יודע איזה כבוד ציפו הרבנים לקבל בפגישה זו, אבל רואים כיצד הם לא מכבדים את האנשים מולם הם יושבים ואת החוק השורר במדינה בה הם נפגשים עם שר משרי ממשלתה. נציגי המשרד עטויים כולם מסיכות מעל האף ואילו בצד 'שלנו' זיהיתי רק מסיכה אחת על האף, מסיכה אחת על הזקן ומסיכה אחת על השולחן. איני יודע איך השומר בכלל נתן להם להכנס למשרד. אותנו עוצרים בכל מקום ומעירים לנו 'על האף, בבקשה' ואילו כאן כיבדו את חוסר הכבוד של האורחים ואיפשרו להם להכנס, בחבורת-המונים המזכירה יותר הפגנה מאשר פגישה.

כל מבקר, מקפיד לשמור על כללי המארח בביתו. זה הכבוד הכי בסיסי שאדם נותן לזולתו. לפחות בביתו, נהג כמותו. כאן מגיעים חבורה של אנשים למארחם ומצפצפים על הנימוס והחוק. אכן, ביזו אותנו היטב, מְיַצְּגֵינוּ.

עוד הגדילו סיכלותם בטענות נגד הנדל, מדוע לא חבש כיפה בבוא אליו הרבנים. אמנם, כאשר באים חילונים לרבנים מצוי ששמים כיפה לראשיהם (אתמול פורסמה כאן תמונה של רופא גדול שלא שיחק את השטות המצויה הזו, מול שר התורה), אבל לדרוש מחילוני שישים כיפה, כי בא חרדי-שוטה בצל קורתו???  אכן, היטב ביזו אותנו, מְיַצְּגֵינוּ.

נשגב מבינתי להבין לאיזהכבוד ציפו בפגישה. חשבו שיועז יעמיד להם פאראנצ'עס? יזעיק המונים להריע להם? בכלל, מה ציפו מהפגישה הזו? חשבו שיהיה דיון בלי לדבר לעניין? אולי הניחו שאם ידברו בהתרגשות, זה יספיק? השתתפתי ביותר מפגישה אחת בחיי. ברוב המקרים הדברים נסגרים במעט עיניים. רק במקרים בהם צריכים הצגת חוו"ד או זווית מקצועית, מְזַמְּנִים אנשים נוספים. מה הוסיף כל אחד מעשרות המשתתפים החרדיים? מה חשבתם שאתם באים לעשות שם??

מ"מ הקב"ה שומר ומגן עלינו והנדל ענה להם, את אשר היו עונים להם רוב מוחלט של הציבור החרדי. זה טוב מאוד, מצוין, מחוייב ונפלא שיש קומה כשרה. אלא ש. אלא שלא ייתכן שבחסות וועדה כלשהי יחסמו קוים מסיבות פוליטיות/מסחריות, לא ייתכן שיאסרו (למי שבוחר בכך) מַעֲבַר לקומה לא כשרה ולא ייתכן שימשיכו לעשוק מיליוני שקלים מהציבור. הוא לא ידע לענות להם שהם פשוט גזלנים ולא שאל מה לא כשר בסמס ולא שאל למה אין כשרויות שונות, כמו במזון. את השאלות האלה הוא השאיר לנו, כנראה. שהרי לא מדובר בעשקנים רגילים, מדובר בחבורה שקבלה מגדולי הרבנים תעודת 'עושק מורשה' ובחסות תעודה זו מוכרים את המכשירים 'שלהם' ביותר מכפי דמיהם וכ"א מהציבור משלם חודשית להם, הרבה מעבר לעלויות.

התנהלות הוועדה ידועה בציבור ככוחנית ועבריינית. רשם העמותות כבר הורה לפרק את העמותה, בשל 'אי סדרים כספיים' - (בעברית, גניבות). זעקת הציבור עלתה למרומים ובזכות חסדי אבות נושע הציבור בהתמנותו של יועז הנדל לשר התקשורת. באמת מדהים הדבר שלאורך כל השנים העושק ידוע ומפורסם והרבנים שותקים ורק כשקם גואל לציבור החרדי, הם נזעקים מרבצם. מזל שאנחנו בגלות אצל החילונים.

כפי שכתבתי כאן, משתמע שלדעת רבנים אלו, הסיבה העיקרית/היחידה של אנשים לשמור תורה ומצוות היא הסביבה התומכת/כופה. לדעתם, אם תינתן לחרדי רגיל בחירה בין לחטוא או לשמור, בחירתו תהיה לחטוא. האפשרות היחידה שאדם לא יחטא היא אם נקח ממנו את הבחירה ונכניס אותו למצב שאם יחטא, הוא ישלם על כך מחיר חברתי.

יכול להיות שהם מכירים את צאן מרעיתם. איני כדאי לחלוק על חווית החיים שלהם. רק אשאל: האם אין חרדים שישמרו על עצמם, גם בהעדרה של כפית הרבנים? האם כל שומרי התורה והמצות הנם כאלו? או אולי זו התפיסה-העצמית שלהם ('לב יודע מרת נפשו')  והיא 'מושלכת' גם על אחרים

 

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.