בעוד שבמאבק על הגיור נמצא הרבה מן הדתיים לאומיים שנאבקים נגד מגמת 'ישראל ביתנו' להתיר את הגיור כולו שפירושו להעביר את הגיור לידי כל צרוע וכל זב, כאשר עוסקים בתחבורה ציבורית בשבת הם לא עושים מזה ענין כלל עד כדי שהם אומרים שלהם לא מפריע שיש תחבורה ציבורית בשבת בערים חילוניות. לשיטתם רק בערים חרדיות ובשכונות דתיות יש להימנע מכך, והפלא עליהם כאן הוא גדול מאוד
בין החרדים והמזרחי היו הרבה מחלוקות אידיאולוגיות. ואחת הטענות של המזרחי הייתה מדוע שהם נגד ההתבדלות ובעד שיתוף הפעולה עם החילונים,הוא בשביל לשמור על צביון המדינה. הם היו מתגאים תמיד שמצב השבת בישראל יחסית טוב והוא בזכותם, אין תחבורה ציבורית ועוד דברים שסגורים בשבת, כל זאת הם פעלו ועשו למען שמירה על הצביון היהודי של המדינה
והנה באים נכדיהם ואלו כבר לא איכפת להם כלל מצביון המדינה, הם דואגים רק לשכונות החרדיות והדתיות, ומכאן ואילך שהחילונים יבטלו את השבת. איך הם יסבירו את השינוי באמונה ובעיקר באידיאה, האם המזרחי השתנה, או שמא הדור החדש של המזרחי בוגד בדרכי אבותיהם ואין להם עוד ענין לשמור על צביון המדינה
החכי"ם החרדים מאז ההדלקה במירון שגרמה לחילול שבת של מאות ואלפים לא עוסקים יותר באידיאולוגיה בכנסת, הם לא רוצים לשמוע מן השבת, ואין זה פלא שאף אחד מן החכי"ם לא עלה לבמת הכנסת ושואל את הדתיים לאומיים מה קרה עם צביון המדינה האם זה לא חשוב להם יותר?
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.