רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 31 בדצמבר 2021

אנשים משקרים על עצמם

 

לע"נ חיים אליעזר בן יבלח"א שלמה

מאת: חרדי בעולמו

 

הפעם אהפך בזכותו של חיים ולדר ז"ל. איני בא לצדק את מעשיו, אבל נכון לראות במה נסיבות חייו תמכו בבחירות השגויות והנוראיות שלו. גם נכון בעיני להתבונן על הזוויות השונות, כדי שלא לראות הדברים במבט שחור-לבן, שזה שורש המכשלה.

היום אנחנו יודעים שלא מדובר בנפילה אקראיות, אלא ברצף של מאורעות המתפרסים על פני עשרות שנים. אעפ"כ מניח שולדר עבר גם ימים של חרטות, כאבי לב וחיבוטי נפש. איני מניח שבכל יו"כ הוא שיקר לקב"ה במצח נחושה (כפי שעשה לכל האחרים) ומניח שהיו לו גם רגעים של בקשה כנה מהקב"ה, שיציל אותו מידי עצמו. לא אופתע אם בכו"כ יו"כ הוא נשבע לעצמו שממוצאי יו"כ, הוא גומר את כל הסיפורים הללו (בדיוק כמו שאנחנו עשינו).

אחת הסיבות שפושעים לא עוצרים, היא גם הבלבול המוסרי בו אנחנו חיים. בפינו אנחנו מחשיבים את חומרת העבירות לפי המדרג התורני המתבקש, דאורייתא, דרבנן וכו'. בפועל, העולם המוסרי שלנו מורכב הרבה יותר מאשר האמת שאנחנו נושאים בפינו.

לדוגמה. מד"ת, אין איסור לפגוע בילדים. נקודה. יש אמנם איסור משכב זכר, אבל איסור זה הוא רק כאשר נעשה 'מכחול בשפופרת'. כל עוד האונס אינו כולל אקט זה, מבחינה הלכתית, לא נעברה עבירה. לעומת זאת, לא נעים להודות, אבל ב'רומן' אנחנו רואים גם משהו קצת חיובי (נו, כבר הודיתי שלא נעים להודות). בס"ה אנשים מצאו אהבה ונחמה ואנחנו - כמהי האהבה, החום והנחמה - אפילו מקנאים קצת.

דוגמה נוספת היא דרישתו של הרב זילברשטיין לשני עדים ושכל עוד לא באו שניים כאלה, אסור לשמוע העובדות בכלל. אם הוא צודק הלכתית, אז הוא 'איבד אותנו' לחלוטין. אין מעשי אונס בפני שני עדים כשרים. זו דרישה אבסורדית ומנותקת. לפי הבנתו, גם לעולם לא יוכל להעיד ילד על פוגעו, כי הוא 'קטן'. ואנחנו ממשיכים לשקר לעצמנו כאילו אנחנו מקבלים את הדברים. כשאתה שומע עדות של אשה בוכיה, לעומת פושע זחוח, אתה יודע מה האמת - גם אם היא לא מסתדרת עם האמת התורנית.

יש גם הרבה דברים שאנחנו 'מספרים לעצמנו' ואיננו מאמינים בהם באמת. כולנו 'יודעים' שגדול המחטיאו יותר מההורגו, אבל בפועל איננו מתייחסים אל מחטיאים כאל רוצחים. העיתונות החרדית מלאה בלשה"ר, רכילות, הלבנת פנים וכל דבר מבזה (על החילונים, הדת"ל, הפלג, אנטיוכוסים וכו'), והכל כשר וישר.

אנחנו גם 'יודעים' שנשים דעתן קלה, אבל משלמים כסף מלא להתקבל אצל ד"ר שלומית כ. כי היא המומחית מספר אחד בתחום שלה.

'יהודי פשוט' ערך פה פעם רשימה ארוכה של שקרים עצמיים שלנו, שביחד מהווים את הסיבה שחיים ולדר (כמו כולנו) לא מתייחס באמת מבפנים לכל האיסורים האלה ברצינות. אלו סתם הצהרות חלולות ומנותקות. אנחנו חיים בשתי מערכות מוסר במקביל. מערכת אחת של 'אמיתות מקובלות' ומצד שני 'אמיתות פנימיות'. את האמיתות הפנימיות שלנו משתיקים ומלמדים אותנו שאמת יש רק אחת, זו הממוסדת. את האמיתות השקריות, אנחנו לומדים לדקלם ולפעול על פיהן, אבל אינן 'יושבות על הלב שלנו'. הסתירה בין מערכי המוסר הכפול שלנו, מאיינת את שתי מערכות המוסר.

איך אפשר שלא לחטוא, כאשר זה המצע??

פרסום הרבנים שאסור לדבר לשה"ר ושהלבנת פנים היא רציחה, כשעיתונם מלא יום יום לשה"ר והלבנת פנים ברמות הגבוהות ביותר, אומר רק שאסור לדבר נגד אנ"ש ולא יותר. המסר הוא שאין בעיה אם אתה בועל אשת איש, או אונס ילדות. כל עוד אתה אנ"ש, אסור יהיה לדבר עליך. אבל אם אתה מתפלל שלש תפילות ביום ונוטל ידיים לפני כל ארוחה והולך עם ט"ק גם בחו"ל וכו', אבל אתה בעד תיקון מערכת הכשרות (שכולנו יודעים שהיא שווה קדחת), אז אתה 'אנטיוכוס' ודמך מותר.

'אמת' כזאת, מעצימה אצלנו את ההכרה שיש שתי מערכות. יש מערכת אחת, שהצהרתית כולה אך ורק "אמת טהורה" "השקפה טהורה" - ויש אמת אמיתית פשוטה וחסרת מילים.

אין אדם ישר לב שיכול להכיל או לחיות עם אמיתות שקריות כאלה. המסקנה המתבקשת עלולה בהחלט להיות שכל האיסורים הינם סתם בלוף ר"ל. מבחינה זו, ולדר הוא נפגע של מערכות מוסר כפולות ולא זה שיצר אותן.

מי שיוצר כפילויות מוסריות כאלה ומי שמתחזק אותן, גם כשתוצרן גלוי לעין וגובה מחיר נפשות נוראי מקהלו-הוא. הוא הוא הפושע.

 

חרדי בעולמו

נ.ב.

גם אני משקר על עצמי בכך ששמתי תמונת מפלצת למעלה. רוב הפוגעים אינם 'מפלצות' במודעותם. מבחינתם הם אפילו 'אוהבים' את הנפגע, בדרכם הם.

התמונה הנכונה היא דווקא תמונתו של האיש הרך הנעים והמוכר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.