"היום בתניא" יום ו' כז טבת
תניא לקוטי אמרים
המשך פרק יד עמ' 38
שנה מעוברת
⛳
שנאת הרע:
שנאת הרע הוא תחום נוסף ב"עבודה".
הצדיקים, שנאת הרע שלהם, הנובעת מגודל ה"אהבה בתענוגים" (אותה הם קבלו במתנה מלמעלה), היא אמיתית, "אמת לאמיתו".
מה שאין כן הבינונים (שלא זכו למתנת האהבה בתענוגים), אינם יכולים להגיע בעבודתם, למצב שבו שנאת הרע שלהם תהיה אמיתית, בבחינת "אמת לאמיתו".
ויצוין, כי האהבה בתענוגים שבה זוכים הצדיקים, היא מעין התענוג שבו הם מתענגים על ה' בעולם הבא - ועל זה נאמר "עולמך תראה בחייך", שהצדיק זוכה, שאת עיקר עולמו שהוא העולם הבא, הוא רואה כבר בעולם הזה.
...
גודל שנאת הרע אינה שוה בכולם:
במישור הרחב יותר, מסביר התניא שיש נשמות שונות, וכפי שאמר איוב "ריבונו של עולם בראת צדיקים, בראת רשעים".
בראת נשמות של צדיקים (שיכולים לשנוא את הרע בתכלית ולהפוך את החושך לאור).
ובראת רשעים, נשמות של "בינונים" (= נשמות שיצרם הרע הוא כיצר הרשעים), הצריכים כל החיים לעסוק באתכפיא סטרא אחרא (= בכפית הרע בלבד).
...
סיפור - הצדיק שמאס את הרע בתכלית:
סיפר המשפיע הרה"ח ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה:
פעם הגיעה אל המגיד ממזריטש לבקש את ברכתו, אשה שהיתה לבושה בפריצות גדולה.
ומיד כשנכנסה לחדרו, הוא הקיא על שולחנו - וזאת, מגודל מיאוסו ברע, בתכלית.
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן שבת.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.