רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 8 בנובמבר 2021

החיוב והשלישי במסע הגר"ש אלתר

 

מאת פישל קדוש

העולם החרדי כולו מביט "משתאה מחריש" ב'כיבוש אמריקה' במסע הגר"ש אלתר, ובצדק - תופעה בסדר גודל כזה אינה זכורה, לפחות לא ב 50 השנים האחרונות. הרבבות שזורמים לטישים ולתפילות, שיעור תורני מעמיק בפני אלפים  רבים, בליץ השיעורים בכלל, האלפים שמלווים. אמריקה החרדית עוצרת מלכת בסוג של התגלות  וכבוד תורה ברמה של ירחי כלה בסורא ופומבדיתא. 
מתקיים לעיני כל בשידור חי "וסוף הכבוד לבוא", אחרי 2 שנות רדיפות ברמה מטורפת, עם ישראל מגלה את ר' שאול דרך אמריקה, חסידים מכל הזרמים, ליטאים מכל המחנות, כולם מקבלים עליהם, הגר"ש מאחד את ראשי לייקווד שהוגים חיבה ל'עץ' והגביר ר' שמעון גליק שהוא הפטרון של 'יתד'.
למה זה קורה?
אז זהו, האור נדלק כשנוצר חיבור בין 'חיובי' ל'שלילי', וזה מה שקורה בסיפור המרתק שאנחנו עדים לו בשידור חי, הכח חי שיש.
החיובי ברור, לעיני כל ישראל מתגלה מנהיג חסידי גאון עולם בקנה מידה של דורות ובעל מידות נאצלות, שאפילו סונט במעריציו: "למה אתם רצים אחרי, אינני רבי?" (כשאחרים הופכים את העולם כדי להקרא 'רבי').
*
גם ה'שלילי' אינו סוד כמוס, חלק גדול מהציבור החרדי עבר בדרכו שלו מידי אותה קבוצת עסקנים, את מה שעברו ר' שאול וחסידי גור שאיתו. כולם זוכרים את ההצבעה בעד ברקת כדי להכות באיש אגודת ישראל מאיר פרוש (הגרי"ש אליישיב שקל אס להשאירם מחוץ לרשימה), את ההצבעה לברקוביץ, ואת התמיכה בעליזה בלוך שרודפת את מיטיביה החרדים בבית שמש, כולם זוכרים את המכות למנחם פרוש (שאושפז). 
כולם יודעים מי העסקנים שחירחרו את הפילוג הגדול בציבור החרדי שהוביל להקמת 'דגל התורה', כולם יודעים מי השפיל את הספרדים והביא להקמת ש"ס, כולם יודעים בזכות מי קם 'יתד נאמן' ואחריו עיתון 'המבשר', וגם למדו פרק על המלחמות בחינוך העצמאי, שכמו כל המלחמות האחרות הסתיימו בתבוסתם, כולם יודעים כיצד השתלטה הקבוצה על נכסי היהדות החרדית,  תוך עושק הציבור החרדי והחסידי, כיצד השתלטו על 'המודיע', על התפקידים היצוגיים המרכזיים (2 חברי כנסת בקדנציה הקודמת לקבוצה ששווה חצי מנדט), עיריית בני ברק, ובעיקר הכספים שמשום מה תמיד זרמו לקופה הנכונה.
עם רזומה מפואר כזה אולי לא פלא שאלפי רבבות הציבור החרדי מרגישים השבוע, מול המראות שזורמים מאמריקה, סוג של מלחמת העצמאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.