רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 בנובמבר 2021

וילכו אחרי ההבל / לכבוד שבת


 מאת איש פשוט

קודם שאזדקק לשערוריות בבתי היוצר להשקאפע התורתית הטהורה הבוקעים ועולים בקלא דלא פסק, אגע בקצרה בנושא שבשולי השוליים של החדשות האחרונות.

נתפרסם שמערכת כבלי החשמל מהגנרטורים לצרכני חשמל ״הכשר״ שבבית שמש איננה תקנית והיא פארטאצ׳ית ומסוכנת להדיא וגם נמצא שהשכנים מוטרדים מרעש הגנרטורים וריח הסולר והסכנה לאסון המוני שהוא מהוה. 

והנה עד כמה שעבדכם מודע אי השימוש באספקת החשמל הארצית הוא בגדר חומרה בעניין שיש לו אין קץ מתירים שאפשר להסתמך עליהם. (ובליקוט יוסף נפסק שאין אדם רשאי לכפות חומרא זו אפילו על אשתו..) וכאן הבן שואל: מי התיר להם לעסקני השבת החרדים לגזול את זכותם של השכנים השומרים את השבת כדת על דעת פוסקי הלכה שלמים וכן רבים המתירים את החשמל בלי הזמירות והריחות של הגנרטור ולחשוף אותם ואת ילדיהם למטרדי רעש ולליקויי בטיחות הרי אסון ?!  וכבר אמר רב יהודה האי מאן דבעי למהוי חסידא לקיים מילי דנזיקין, במשמע שאין חסידות וערך כל שהו לחומרות שהן על חשבון נזקו וצערו של הזולת?! 

ואם תתחילו להתפלפל עמי ולומר לי שכבר באו אחרוני אחרונים שטוענים שמערכת המתגים דהיום היא יותר פרטנית מזו שהייתה בימיהם של הפוסקים שהתירו בשל צרכי החולים שיש בהם סכנה, אענה לכם שאפשר לומר במידה יתירה של סבירות כי אם מחשבים עד כמה נדירה הפסקת החשמל המקומית שאינה מתתקנת אוטומטית ברשת המודרנית הדבר הוא בגדר מיעוטא דלא שכיחא, ויסתבר לנבון מכו״כ בחינות שהרשת המודרנית האוטומטית דווקא מחזקת את יסודות ההיתר.  אבל יהיה מה שיהיה החשמל הכשר לא יהיה באמת כשר כל עוד הוא נכפה על שכנים שהדבר גורם להם מטרד. 

ובכללות הנושא יסלח לי אם אומר שנדמה לי שהחדירו למערכת החשיבה של בוגרי הישיבות מין התבטלות דבילית משתקת בפני כל מי שמנפנף באיזה פרומקייט יהיה אווילי מופרך וצבוע ככל שיהיה, והכלומרשט פרומע שהם בדרך כלל אנשים קשים החולים ברמות שונות של שיטיון השתלטנות מהלכים בינינו כחזירי הבר במורד הכרמל  והם מטנפים מזיקים ומטילים אימה באין דין ודיין. 

הנה קם דור שרבץ שנים בישיבות ולא קלט שרבותינו לא העדיפו דיעה מהדיעות הסותרות בגלל שהיא מחמירה ומרגיעה את העצבים של הטפשים, וכי הגדרת המותר והאסור הטמא והטהור נקבע מכוח עצם הוראת המורים וזהו פשטות המצווה של ככל אשר יורוך.  אבותנו ידעו שה אל תצדק הרבה וה-אל תרשע הרבה הם פסוקים צמודים שמהוים את שני צדדיו של אותו המטבע.

ואני עבדכם הייתי תמה וירא שמא אסון מירון בדרך הכהנים (המחמירים, כי גם שם לא חסרו מתירים..) בא עלינו גם על אשר ראינו בצרת נפשם של  הרבה משפחות יהודים חרדים תמימים וישרים שנהגו כתורה ככפי שפסקו להם רבנים מורי הלכה ראויים שהסכים להם הגאון ראב״ד העדה החרדית ורכשו דירות במתחם הידוע בבית שמש ונרדפו על צווארם לאורך שנים בנזקי ממון ולא הונח להם כי לא הלכו להשאל בדבר אצל השווינדלער שמידל אשר שלח עליהם את חילות השוטים והסאדיסטים שלו להפר את שלוותם ועוד ידו של אותו צורר נטויה לירד לחייהם מפרק לפרק ולא עמדנו לעזרתם.

האמנם יש בנו שוטים כה גדולים להאמין שאין בעניין זה מורה מלבד השמידל הרע והצבוע, מה היה לפניו, ומה יהיה אחריו?! וכי בעוד איזה מצוות ואזהרות יהיה עלינו לחיות דווקא מפיו רע הריח של אותו טרעלער בני ברקי שביסס את מעמדו בבית איזה גדיילים בבני ברק ואצל הרב ווייס בירושלים בדיוק באותה דרך שעשו זאת חיים ולדר וחבריו?!   

ועם הגלות חרפת הנעשה בעיתון הצביעות האולטימטיבית, זכרתי ימים מקדם האיך היה אבא ע״ה מתמיה עוד שנים רבות אחרי שהשתקענו בבני ברק כאשר ראה באברכים המדשדשים מאוחר בבוקר לכוללים כשנשותיהם כבר מזמן במשרדים, ושאל הייתכן?! וכי לא מבינים שללא טוב מוליך הדבר הזה.. וכי כך נהגו אמהותינו הכשרת?!  ניסיתי להסביר לו שהחזון איש ביקש לבנות כאן דור של לומדים וזה המחיר..  והוא ע״ה מעולם לא השתכנע ומסתבר שהיה יותר מצודק.. הנסתרות לה' אלוקנו.. ואני בעניי רואה כבר בדור הרביעי מדורות הלומדים המתחדשים ולא נמצא לי בהם שום מעלה (מלבד הפרימיטיבית והבורות במציאות החיים) שלא היתה בבעלי בתים בני תורה שבקומנו, ואדרבא..

לאחרונה כבר התייאשתי מהציבור החרדי ואמרתי שסידרו להם את הראש עם תחושות מחוייבות כיתתית, וכל מי שרוצה להאמין במישהו או במשהו עובדות וההגיון לא ימנעו ממנו לרמות את עצמו כך שלעולם לא יראה אור. כי מה יתרון לו לציבורנו הרחב על העלובים הברלנדיסטים אשר לא יודו לעולם כי הלכו אחרי משוגע מהביל. גם הציבור הכלומר'שט שפוי לא נזעק לעשות את חשבון עולמו אחרי שנתפשט להדיא כמה שווה ״הנהגת״ הגדולים והצדיקים בעיתות משבר של ממש. כי מגפת הקורונה אכלה בנו פי כמה מהראוי לנו מבחינה מספרית. ואם תאמרו לי שצפיפות המגורים בארה״ק גרמה אז מה תאמרו על כך שהסיפור חזר על עצמו אצלנו בלונדון בה רובנו חיים בבתים משלנו.

אלא שההסתגרות מידיעות בסיסיות הנגישות באמצעות הכלים שכל העולם מעודכן בכל השטחים באמצעותם (כן כן אני מתכוון לאינטרנט והמדיה האינפורמטיבית הכללית!! והנושא יזכיר לי את דברי הפיהלוסוף שאמר כי בדק בתולדות העמים ומצא שההסכמות הגורפות ביותר נתגבשו סביב התפיסות האוויליות ביותר.. כי לא נודע לי על הקדושה והטהרה היתירה במקוואות של שנות נעורי בטרם הומצאו האייפונים או  במדינות שהטכנולוגיה טרם הגיעה אליהם ומי יודע תחת משטרת הדיעות והידיעות מה בדיוק קורה היום במחננו..  ומי פתי יאמין כי הנואפים והפדופלים בעלי החסינות המכרכרים סביב הגדיילים והצדיקים חדלו ממעשיהם מאז שאסרו עליהם את האייפונים..).

לפענ״ד ההקרוב ביותר הוא לשער כי ההשתעבדות הבהמית לאפסים שנעשו אפוטרופסים על מודעות הציבור ולהגן על ״זכותו שלא לדעת״  הם הם שטימטמו את הציבור וגרמו לנו לאלפי מתי שווא.. וגם קשה להמלט ממחשבות על קונספירציה ומדיניות שטנית לבלבל את הציבור בכל הקשור למגפה לבל ירגילו הצאן עצמם ח״ו לקבל הנחיות מעשיות יומיומיות מגורמים שאינם נשלטים תחת ידיהם .  

לדאבוני הדעת נותנת שסייסי מרנן ורבנן ימצאו גם הפעם את הדרך להסיח את את דעת ההמון מהרעש והחרפה וישכיחו את הגילויים הנוראים מהמתחולל באמצעים הבדוקים והמנוסים שהם התמחו בהם. ואם הברוהאהא סביב הכותל והרפורמים לא יעמוד בציפיות חזקה עליהם שימציאו משהו אחר. אולי מישהו חילל את סולמו של יעקב אבינו.. גיי ווייס.

ולמה לנו ללכת רחוק, למי איכפת מחילול הקדש ברמיסת חצרות השם בהר הבית בטומאה שהולך ונפרץ מיום ליום בריש גליא בהנהגת חברינו החדשים מהחרד״לים ושאר הפרומע מכות.
וממה נפשך, אם סומכים אנחנו על  החולקים על הרמב״ם ואומרים שאין דין קדושה בהר הבית ובמקום המקדש בזמננו, אז מה איכפת לנו ממה שמשתוללים הרפורמים מחוצה לו,

ואם אנחנו תופסים כרבינו משה כפי שתפסו רוב רובם של רבותנו לאורך הדורות, אז מה שקורה על ההר חמור לאין שיעור מהקורה מחוצה לו. אבל כמו שאומרים אצלנו the masses are asses והכתוב אומר טענו את בעירכם, וה׳ הטוב ירחם.

יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.