רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 25 בנובמבר 2021

מי 'האחראי המבוגר' כאן??

 

מאת: חרדי בעולמו

 

כחרדים, אנחנו מניחים ש'האחראי המבוגר' בסביבה שלנו הם גדוילי הדור. שלוחותיהם - העסקנים והכותבים - מביאים לנו את הזווית הנכונה והצודקת של איך צריכים לראות את החיים. כל בוגר חרדי מגבש דעות 'עצמאיות', שאיכשהו תואמות לדעות של עסקני וגדולי חצרו. ב"ה שיש לנו דעה מגובשת על כל נושא, כי רק אצל החילוניים שורה בוקה ומבולקה וכל אחד חושב משהו והכל נראה כמו שנראים חילוניים (נו, צריך להסביר איך נראים חילוניים? פתח כל מדור פלילי בחדשות ותבין כיצד נראים חיי חילוני מצוי).

אשרינו שזכינו שמורנו שליט"א מאיר דרכנו ומלמדנו בינה להבין ולהשכיל איך להנצל מכל צר ומשטין. הנה למשל גדוילינו ידעו להביע דעתם הנחרצת כיצד על החכי"ם הסרוגים להתנהג, וגם ידעו ללמד בני ישראל דעה כיצד נלחמים את מלחמת השם בחילונים (לא לפעול לטובת הציבור, אם זה לא דרך ובאמצעות הזרוע הפוליטית שלהם), כך שדרכינו סלולה עלי גן עדן, בהשקט ובבטחה.

יש אמנם נושאים צדדיים ושוליים, שרבותינו שליט"א אינם מביעים דעה או עמדה . בהתאם, לא תמצאו בעיתונות החרדית, לא זו הרשמית וגם לא זו הכאילו עצמאית, מילה וחצי מילה על שאלות שהזמן גרמן. בשביל לדעת שיש סוגיה/שאלה מה לעשות (בינתיים. כל עוד הדברים הם בחזקת 'קלא דלא פסיק') עם ספרי חיים ולדר. האם להוציא אותם מהארון, או לשרוף, או לא להתייחס בכלל?

הסוגיה הזו לא עולה על שולחנם של עיתונינו משום שאין רקע בכלל. אם מעולם לא קרה שום דבר עם חיים ולדר, אז מהיכי תיתי שיהיה נדון של מה לעשות עם ספריו? לכן, השאלה הנפוצה הזו קיימת רק במסתרים. שואל האיש הפשוט את רבותיו מה לעשות ואלו (יודעי-כל כרגיל), עונים את אשר עולה בליבם באותו רגע. גם הם עצמם לא יודעים מה ואיך נכון לפעול, משום שבעיתונם לא נאמר להם מה לחשוב בעניין.

כמי שמכיר את הראש הליטאי-הלכתי יכולני לשער שאסור להאמין לדברים, משום שכל עוד העובדות לא התלבנו בבית הדין, הריהם בחזקת לשה"ר, וללשה"ר אסור* להאמין. חז"ל נהגו קצת אחרת. מי שלמד תחילת 'כתובות' יודע שחז"ל תיקנו ש'בתולה נישאת ליום הרביעי' ולמה ביום הרביעי? משום שחז"ל רצו, שבמקרה שיש לחתן טענות-בתולין, יוכל להשכים בחמישי לביה"ד ולהתלונן (בתי דינים מתכנסים בשני וחמישי) ומתוך שיבוא לבי"ד, תצא השמועה ויבואו עדים אם אכן זינתה. כלומר, שחז"ל בנו על כך שעמישראל יפיצו את הלשה"ר בכל פינה, עד כדי שיבואו עדים. מהנראה שחז"ל היו מציאותיים יותר מגדוילי זמננו וידעו שלא רק שאין להחביא דברים מגונים, אלא שיש להשתדל להפיצם (היה ברור שהגם שיש איסור לספר לשה"ר, יספרו גם יספרו).

השאלה שעולה כאן לא אחת היא האם דורנו הוא 'אכשר' יותר? האם אכן אנחנו 'צנועים' יותר? רק התורה וחז"ל (והראשונים ואחרונים) ידעו לדבר את הדברים כמות שהם ואילו אנחנו אם רק נגיד 'הריון' מיד תאבד יהדותנו? מי הסוטה שהמציא את השטות הזאת? היכן הוא כשבאמת צריך להגן על ילדים?? חוששני שמתוך שאתה רוצה להרבות קדושה, אתה מרבה טומאה, זימה (מותר להשתמש במילה הזו?) ורציחה (כך התורה קוראת לזה).

אתם יודעים כמה ילדים וילדות נפגעים מינית? אחת - ואחד - מחמש!. כן, בכיתה בה לומדים שלושים תלמידים, נמצאים ששה שנפגעו/יפגעו!! אלו נתונים בדוקים מחקרית. כמה מתוך השלושים הוזהרו?? מה אנחנו עושים כדי לתת להם את הכלי הבסיסי ביותר שיוכלו להגן על עצמם (ידע)?? אפס, כלום ושום דבר! אנחנו עוברים בדיוק את עבירותיו של הרשע קסטנר שר"י, שהסתיר מהמוני יהודי הונגריה את השואה הידועה לו בוודאות. הנאצים שילמו לו ברכבת של 1,684 מיוחסים שיצאו מהונגריה, והוא, בתמורה, הסתיר מהנידונים למוות את הצפוי להם. כך נלקחו לאושוויץ חצי מיליון יהודי הונגריה. אייכמן אכן אמר עליו, במסמך סאסן, שהוא 'עשה עבודה טובה מאוד' בשביל הנאצים. עכשיו אנחנו 'עושים עבודה טובה מאוד', בהספקת טרף קל לפדופילים ולמטורפים.

זה ממש בלתי יאמן שרק איזה איש פרטי, שגר בכלל בחו"ל, הוא היחיד שפועל כדי להציל נשמות וגופי ילדי ישראל. היכן הם כל החכמים והצדיקים בזמן שילדי ישראל נופלים בידי מפלצות?? מה עשיתם היום כדי למנוע את הרציחה הבאה??

אין אף 'מבוגר אחראי' בחברה שלנו? מכל 'גדוילי ישראל' אין אפילו אחד שיש לו מוח בקדקודו ולב בחזהו??

איך תלכו לישון הלילה, בלי שעשיתם משהו להציל ילדי ישראל?? על הגויים שלא עזרו בשואה אתם באים בטענות (הגם שבכך היו מסכנים את נפשם ונפש משפחתם) ואתם מפקירים ילדי ישראל יום יום, בלי שום סיכון!! סתם אטימות לב.

גורו לכם מיום הדין.

 

חרדי בעולמו

* הערה: איך אפשר בכלל לצוות לא להאמין? כשם שאי אפשר לצוות כן להאמין. או שאתה מאמין, או שאינך מאמין, אבל מה שייך לצוות להאמין/שלא להאמין??


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.