איני חסיד 'שומרי אמונים' וזה לא מעניני מי יהיה שם רבי. עבורי כולם אהובים כולם ברורים ואת מי שהחסידים ירצו טוב בשבילי. ובכל זאת אני לא יכול מבלי להעלות כאן משהו המוכיח עד להיכן התדרדרנו, לאיזה מצב הגענו, שמי הם הרבי'ס של ימינו, מי שההורים חששו שמא יתדרדרו ולא יילכו עוד בדרך הישר, אז עושים מהם רבי'ס להבטיח כי ישארו שומרי מצוות
זה לא רק בשומרי אמונים, את הטריק הזה כבר המציאו הרבה שקדמו לו ולא אעלה כאן שמות בשביל להמנע מלפגוע. מדובר בהיסטוריית העבר היכן שרבי'ס גדולים וידועים הורו שכל ילדיהם יהיו אדמורי"ם מפני שרצו ככה להבטיח כי ישמרו על תורה ומצוות
במקרה של 'שומרי אמונים', אני מבין את בעיית הרבי האבא ז"ל, לומר ששלשה יהיו רבי'ס ורק היושב בכלא לא יהיה, זו תהיה פגיעה אישית וידחוף אותו החוצה, לקבוע כי רק שתיים מדוע שהשלישי יסבול בגלל אחיו היושב. ולקבוע כי רק אחד, יפרוץ ריב הוא חשש ממלחמה פנימית, אז בדלית ברירה הוא נאלץ לקבוע שכולם יהיו רבי'ס ולחסידים הוא אמר במילים אחרות תהיו חכמים ותבחרו במי שאתם מאמינים שמתאים לתפקיד
ובכל זאת, זה נקרא לעשות צחוק מכל המושג ששמו רבי'ס בימינו. אם יש כל כך הרבה רבי'ס בגלל שחששו שהרבי'ס יתדרדרו, אז מה להם כי ילינו על העמך
ובנוסף, מדוע שלא נעשה מכל הציבור רבי'ס וככה להבטיח כי חלילה לא יתדרדרו. מעתה בואו נכריז כי כל יהודי חרדי הוא רבי, יפתח שטיבל ואם תהיה לו בעיה של מנין, הוא ישלם לכמה ספרדים וליטאים שאינם חסידים שיבואו להתפלל אצלו, ואז מותר יהיה לו לעשות מה שבא לו כי הרי הוא רבי ואסור לדבר על רבי מה שהוא עושה זה מתואם עם מלאכים ושרפים וכל המהרהר... ולא נוסיף, ובודאי שלא שכחנו את ההזהרו בגחלתן
אני חושב שזה הפתרון הטוב ביותר ליהדות החרדית בימינו, זה ימנע כל כל הרבה קנאה הגורם לכל הצרות האחרות. כולם רבי'ס, כל אחד ילביש שמנה בגדים יקנה מקל מזהב, וככה נציל את כלל ישראל מאבדון
זה לא רק בשומרי אמונים, את הטריק הזה כבר המציאו הרבה שקדמו לו ולא אעלה כאן שמות בשביל להמנע מלפגוע. מדובר בהיסטוריית העבר היכן שרבי'ס גדולים וידועים הורו שכל ילדיהם יהיו אדמורי"ם מפני שרצו ככה להבטיח כי ישמרו על תורה ומצוות
במקרה של 'שומרי אמונים', אני מבין את בעיית הרבי האבא ז"ל, לומר ששלשה יהיו רבי'ס ורק היושב בכלא לא יהיה, זו תהיה פגיעה אישית וידחוף אותו החוצה, לקבוע כי רק שתיים מדוע שהשלישי יסבול בגלל אחיו היושב. ולקבוע כי רק אחד, יפרוץ ריב הוא חשש ממלחמה פנימית, אז בדלית ברירה הוא נאלץ לקבוע שכולם יהיו רבי'ס ולחסידים הוא אמר במילים אחרות תהיו חכמים ותבחרו במי שאתם מאמינים שמתאים לתפקיד
ובכל זאת, זה נקרא לעשות צחוק מכל המושג ששמו רבי'ס בימינו. אם יש כל כך הרבה רבי'ס בגלל שחששו שהרבי'ס יתדרדרו, אז מה להם כי ילינו על העמך
ובנוסף, מדוע שלא נעשה מכל הציבור רבי'ס וככה להבטיח כי חלילה לא יתדרדרו. מעתה בואו נכריז כי כל יהודי חרדי הוא רבי, יפתח שטיבל ואם תהיה לו בעיה של מנין, הוא ישלם לכמה ספרדים וליטאים שאינם חסידים שיבואו להתפלל אצלו, ואז מותר יהיה לו לעשות מה שבא לו כי הרי הוא רבי ואסור לדבר על רבי מה שהוא עושה זה מתואם עם מלאכים ושרפים וכל המהרהר... ולא נוסיף, ובודאי שלא שכחנו את ההזהרו בגחלתן
אני חושב שזה הפתרון הטוב ביותר ליהדות החרדית בימינו, זה ימנע כל כל הרבה קנאה הגורם לכל הצרות האחרות. כולם רבי'ס, כל אחד ילביש שמנה בגדים יקנה מקל מזהב, וככה נציל את כלל ישראל מאבדון
הבעיה העיקרית כעת בשומרי אמונים היא שיש יותר אדמורים מחסידים.
השבמחקולמה לא תלמד ממנו שילד לא מפקירים לעזאזל הוא מפורש כתב שכל אחד יבחר לו לרבי את מי שהוא רוצה וממילא המסר שלו כאן היה רק שאבא לא זורק בשום אופן את הילד לרחוב נקודה!
השבמחקכנראה לא קראת טוב, את זה מה שכתבתי שהוא עשה מה שעשה מתוך חשבון שלא להפקיר את הבן היושב בכלא
מחקאני כתבתי מבחינה אחרת לגמרי, לאיזה מצב הגענו מי הם האדמורי"ם של ימינו ומדוע הרבי'ס ציוו שכל הילדים יהיו רבי'ס
אוסיף לך את מה שעדיין לא כתבתי, שבעתיד בדור הבא יכתבו על זה היושב כי הוא היה רבי כמו אותם רבי'ס שישבו בכלא והגיעו למדרגות נעלות וכי הסיבה מדוע ישב בכלא בשביל להזדכך להיות ראוי להיות רבי. כמובן שלא יכבתו מה הסיבות האמיתיות איך הגיע לכלא, יכתבו כי הרשעים הציונים הכניסוהו לכלא ומיררו את חייו רק מפני שנועד להיות רבי
נו, והאם זה לא נכון? האם זו לא סתם עלילת דם שפלה? האם זה לא ברור מאליו שהשופטים ששו על ההזדמנות להכניס לכלא לכ"כ הרבה שנה ולהאשים חרדי במעשים כה חמורים, ולא רק חרדי אלא בן של אדמו"ר, והשופטים הרשעים אף ניצלו את החוק ונתנו לו עונש מקסימלי ומוגזם שלא נותנים לאף אחד במצב כזה. האם זה לא אומר דרשני?
מחקוהאם היום לאו כולי עלמא מודו שהכל היתה עלילה שפלה? הלא זה ברור כשמש שהוא אכן צדיק וצח כשלג, שאכן הזדכך בשנים הללו בכלא, ורק ההתנגדות דקדושה היא שגרמה לו כל זה, בידעה עד היכן הוא עלול להגיע בצדקתו ובקדושתו ובפרישותו!!!
גם אני מצטרף!
מחקרבינו רבי יעקב יצחק זכאי!
למרות שרבינו הק' זיעוכי"א לא מנה אותו בין יורשיו לאדמו"רות, היה זה כי ידע בעצמו שהחסידים ממילא ילכו אחריו באש ובמים, מיד כשיצא מגלותו הקדושה שם התטהר והתקדש זיכוך אחר זיכוך כאחד הקדושים אשר בארץ המה!!!
מנין לך שהבן ההוא אכן זך כשמש ? הלא לא כולם סבורים כך ? הלא אם הוא היה "בוזגלו" לא היית אומר שהוא זך כשלג, רק היית אומר "כך נראים כל ה...", ... רק בגלל שהוא בן רבך או כדומה אתה אומר עליו כך. מה שלא שפר מזלו בזה של "בוזגלו" ...
השבמחקבוש לך, גור מיום הדין ומיום התוכחה! האם אתה מעז להשוות את הצדיק רבי יעקב יצחק אל בוזגלו ושאר פושעים???
מחקחוץ מזה כ-ו-ל-ם סבורים כך, וכמובן אני מדבר מאנשים שמכירים את הסיפור, ולא מאנשים שמדברים סתם על סמך שמועות שונות!
ר' חיים, הבעיה היא לא שהרבי'ס מעמיסים עלינו את בניהם רק כדי שלא יתקלקלו, אלא שהם מכריחים אותנו להתנוון אצלם ולהיות נתונים למשוגותיהם / להצקותיהם / שגעונותיהם, רק כדי שבניהם לא יתקלקלו.
השבמחקוהלא אח"כ כבר לא זוכרים את הטעם המקורי, רק החסידים מסבירים שאדמו"ריהם שליט"א הם לא פחות מהרבי'ס הקודמים והם ציס"ע ורשכבה"ג, ושברור שפועלים ישועות [מה שברור שהרבי הקודם של החסידויות פעל ישועה עכ"פ לבניו בנותנו להם האדמורו"ת...], וכך משתבשות דעותיהם של כלל ישראל, וכל המרבה בשגעונות / אלימות / מחלצות / דיקטטורה, הרי זה משובח. רחמנא ליצלן...
זה פשוט מדהים איך שאתה שומע היום שכל חסיד השייך לקהילת איזה אדמו"ר הזוי, שאילולא היותו נכד של סבו ובנו של אביו, הוא לא היה מקבל אפילו משרת "מלמד" בכיתה גן, וכאן הוא נהיה "הייליגע רבי" קדוש ישראל ותפארתו...
אוי לנו לאן שהגענו, כשנעבור על קהילה קהילה נמצא דברים מדהימים הזועקים לשמים, מכתיבים לנו בכח את מי שלא רצויים לא טובים, משמשים דוגמא רעה, מידות רעות ומושחתות, אלימות קשה טרור ועוד דברים כאלו. איפה העדינות, איפה המידות טובות, תראה לי היום ממי אפשר ללמוד, מיחידים ממש, כאן החורבן שלנו ועל כך אני זועק
מחקענין כל הרביסטווע, שכל ינוקא מגיל אפס כבר נהיה "הרה"ק" בלי מאמץ, נזכרתי פעם בדבר נאה שאמר יהודי חכם, שראה פעם בעיתון המודיע ברשימה על צדיק אחד. שכמובן מכונה "הרה"ק", ברשימה נכתב כי לרה"ק הנזכר היו ששה בנים, הרה"ק וכו' הרה"ק וכו' הרה"ק וכו' וכו' וכו' וכו'. לאחר אזכור שמותם, נכתב: אין אנו יודעים עליהם דבר! - אמור מעתה: "קדשה לשעתה, קדשה לעתיד לבוא...."
השבמחק