עד להיכן מגיעים הדברים לאיזה כיעור, צריך יום לאחר הכינוס ללקט את כל מה שעברנו בחדשים האחרונים ובמיוחד לאחרונה, להעלות הכל על ספר, זו תהיה הבושה הגדולה ביותר, זה פשוט לא ייאמן לאן התדרדרנו, אפשר לעסוק בענין החשוב ביותר, והפוליטיקה הקטנה, השנאה, הרשעות, החשש שמא לשני יהיה קצת יותר כבוד, היא אשר בסופו של דבר הכריעה
רבים וטובים ביקשו להבין, מדוע ר' בן ציון מבאבוב 48 לא חתם על הקריאה להשתתף ואף לא הורה לחסידיו להשתתף. מעטים יודעים מה התחולל מאחורי הקלעים ועל איזה רקע הוא לא מגיע. כשבאו להזמין אותו הוא הציב תנאי, שלא מזמינים את באבוב 45, וכי ר' מרדכי דוד לא יהיה שם, אם מזמינים אותו ואת חסידיו הוא - ר' בן ציון - לא יבא, הוא לא מוכן לשבת עמו תחת קורת גג אחד
המארגנים הסבירו לו כי אינם יכולים להכנס למחלוקות הפנימיות של כל החצרות כי אז איבדנו לפחות את מחצית הציבור, מדובר במטרה חשובה שלשמה מאחדים את כלל הקהילות המתעלות ממחלוקות, ואם הבעיה שלו שלא יכתבו על ר' מרדכי דוד 'באבוב' הם מוכנים היו להתפשר כפי שעשו במודעה הראשונה לא כתבו על אף אחד תואר אלא רק שמות. אבל הוא לא הסכים לשמוע על כך בשום אופן הוא תבע החרמת החלק האחר של באבוב, ובלי ההתחייבות הזו הוא לא מגיע
כאשר הבינו המארגנים שהוא לא בא, הם פרסמו שוב את מודעתם והפעם ציינו את התוארים ולצד שמו של ר' מדרכי דוד מבאבוב 45 כתבו 'באבוב' ואנשי 48 זעמו ומיהרו לפרסם פשקוויל בצורת מכתב התנצלות כי לא הם כתבו את תוארי הרבנים וכי מישהו אחר חמד לצון ועשה כך
עד להיכן הגענו, שאי אפשר עוד גם בענין שהוא בנפשנו לשבת כולם יחד, הציבור החרדי מפולג ושבור מבפנים, וזה כלום ממה שהלך על מי שידבר ומי לא, כאן אפשר לכתוב ספר שלם כמה פעמים שינו את סדר הנואמים, ואלו תנאים הציבו אלו נגד אלו, ובסופו של דבר גם העגל שיצא מרשימת הנואמים לא סיפקה את כולם
היה כדאי הכינוס הזה, בשביל דבר אחד, סוף סוף לומדים כולם את הפנים האמיתיות של היהדות החרדית של ימינו, ואולי זה יגרום שסוף סוף מי יתפכח ויבין כי מי שמעכב את הגאולה זה אנחנו ולא אחרים. כל עוד שלא נשבור את ייצר המי בראש וההחרמות, ניאלץ להמתין זמן רב לגאולה
ואולי ישנם מי שמעדיפים ככה, כשהגאולה בא תבא לא יהיה להם עוד מה לעשות, הם לא יהוו עוד פונקציה הם עושים את אותו חשבון של המרגלים
רבים וטובים ביקשו להבין, מדוע ר' בן ציון מבאבוב 48 לא חתם על הקריאה להשתתף ואף לא הורה לחסידיו להשתתף. מעטים יודעים מה התחולל מאחורי הקלעים ועל איזה רקע הוא לא מגיע. כשבאו להזמין אותו הוא הציב תנאי, שלא מזמינים את באבוב 45, וכי ר' מרדכי דוד לא יהיה שם, אם מזמינים אותו ואת חסידיו הוא - ר' בן ציון - לא יבא, הוא לא מוכן לשבת עמו תחת קורת גג אחד
המארגנים הסבירו לו כי אינם יכולים להכנס למחלוקות הפנימיות של כל החצרות כי אז איבדנו לפחות את מחצית הציבור, מדובר במטרה חשובה שלשמה מאחדים את כלל הקהילות המתעלות ממחלוקות, ואם הבעיה שלו שלא יכתבו על ר' מרדכי דוד 'באבוב' הם מוכנים היו להתפשר כפי שעשו במודעה הראשונה לא כתבו על אף אחד תואר אלא רק שמות. אבל הוא לא הסכים לשמוע על כך בשום אופן הוא תבע החרמת החלק האחר של באבוב, ובלי ההתחייבות הזו הוא לא מגיע
כאשר הבינו המארגנים שהוא לא בא, הם פרסמו שוב את מודעתם והפעם ציינו את התוארים ולצד שמו של ר' מדרכי דוד מבאבוב 45 כתבו 'באבוב' ואנשי 48 זעמו ומיהרו לפרסם פשקוויל בצורת מכתב התנצלות כי לא הם כתבו את תוארי הרבנים וכי מישהו אחר חמד לצון ועשה כך
עד להיכן הגענו, שאי אפשר עוד גם בענין שהוא בנפשנו לשבת כולם יחד, הציבור החרדי מפולג ושבור מבפנים, וזה כלום ממה שהלך על מי שידבר ומי לא, כאן אפשר לכתוב ספר שלם כמה פעמים שינו את סדר הנואמים, ואלו תנאים הציבו אלו נגד אלו, ובסופו של דבר גם העגל שיצא מרשימת הנואמים לא סיפקה את כולם
היה כדאי הכינוס הזה, בשביל דבר אחד, סוף סוף לומדים כולם את הפנים האמיתיות של היהדות החרדית של ימינו, ואולי זה יגרום שסוף סוף מי יתפכח ויבין כי מי שמעכב את הגאולה זה אנחנו ולא אחרים. כל עוד שלא נשבור את ייצר המי בראש וההחרמות, ניאלץ להמתין זמן רב לגאולה
ואולי ישנם מי שמעדיפים ככה, כשהגאולה בא תבא לא יהיה להם עוד מה לעשות, הם לא יהוו עוד פונקציה הם עושים את אותו חשבון של המרגלים