רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 25 בנובמבר 2021

הרב אליהו רבי - אשה רעה? תחשוב שוב!


 שלום וברכה מורי ורבותי!

יום חמישי, היום של שלום הבית שלנו, ושימו לב טוב!

ישנם גברים שמתלוננים: "עשיתי ככל אשר ציוויתני, עשיתי את כל ההוראות הנוגעות לשלום הבית שלי: קראתי בכל הספרים, צפיתי בכל הסרטונים והאזנתי לכל הדיסקים, והנה בסופו של תהליך אני מגיע לבית ורואה את אשתי מנופחת מרוב צער וכעס, ומכלה בי את זעמה.

מה קרה כאן? האם באמת עשיתי איזושהי טעות? הלוא הלכתי לפי כל ההנחיות וההוראות?".

שימו לב טוב!

החיד"א הקדוש, רבינו חיים יוסף דוד אזולאי, זכר צדיק וקדוש לברכה כותב, שכאשר הקדוש ברוך הוא רוצה לחבוט באדם, הוא מתחיל את החבטה הראשונה על ידי רעייתו.

כלומר, אומר לך הקדוש ברוך הוא: "התנהגת איתי שלא כשורה, ובגלל שהתנהגת איתי שלא כשורה, אני צריך לחנך אותך, כדי לחנך אותך אני לא מביא משאית שתפגע בך, ולא נותן לבנין לקרוס, אני נותן בסך הכל לאשתך להסתובב יום אחד חסרת מצב רוח".

יש לכך גם תיעוד באבות דרבי נתן, שם אומר התנא הקדוש שאדם שנוהג שלא כדין ומעביר מעליו עול מלכות שמים, הקדוש ברוך הוא מעניק לו הרהורי עבירה והרהורי אשה רעה.

המילים "הרהורי עבירה" אנחנו מכירים, מה פירוש המילים "הרהורי אשה רעה"?

על כרחנו נסביר שישנו הרהור שעובר במוחו של הבעל כאשר הוא חושב שאשתו מתנהגת שלא כשורה, היא באמת התנהגה יפה, אלא היא עשתה פוזה לא רצונית של אשה רעה. באותו רגע יש לאותו גבר הרהורי אשה רעה.

כלומר, ה' לא אומר: "דרדר את אשתך בגלל שאתה התנהגת בצורה לא יפה, אלא אתה הוא זה שהדרדרת, ולכן אתה רואה במסך לא נכון את אשתך כאילו היא התנהגה בשעה זו בצורה לא יפה.

מה שמוטל עליך לעשות הוא לשאת עינים למרום, להתוודות ולומר: "חטאתי, עויתי, פשעתי", לקבל קבלה טובה להמשך הדרך, לומר לקדוש ברוך הוא: "בוא ונפתח דף חדש".

ואז לפתע פתאום תראה איך רעייתך שתחיה, חוזרת למצב רוחה המדהים והנפלא כבעבר, ותזכו יחד לאהבה ואחווה שלום ורעות.

בהצלחה רבה לכולנו באחד מאתגרי ומבחני החיים המדהימים והיפהפיים ביותר,

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.