זכותם של חסידי סדיגורא בבני ברק לעשות כל מה שמקובל ונכון, במשך של שנים הם נאבקים בבתי המשפט ולא בדין תורה ושיערב להם. המציאות נקבעה, כל בני האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל הם אדמורי"ם, המציאות לא תשתנה אם הרבי מירושלים יישב בבנין זה או אחר. בית המשפט קבע כי אין לרבי מירושלים רוב בעמותה ולכן השלטון שם של הרבי מבני ברק אבל גם כתב כי חייבים לנהל את המאבק בדרכי שלום, במיוחד כאשר האמא הרבנית אמרה כי היא מוכנה לממן אם הבעיה אם היא כספית. מתברר כי הם אינם רוצים רכוש או כסף, הם מבקשים להשמיד להרוג ולאבד את האח מירושלים, ועל כך המלחמה, ואין זה פלא שהשופט עשה סיבוב של מאה ושמונים מעלות קרא לשני האדמורי"ם עם האמא לבית המשפט ואמר לרבי מבני ברק כי אנחנו לא במערב הפרוע, וההתנהגות של חסידיו וכנראה בהוראתו היא ברוטלית ובריונית ולא כך מתנהלים דברים
השופט כאשר קבע מה שקבע הוסיף בסוף דברים שם פנה וביקש שיגמרו את העניין בדרכי שלום, מפני שזה לא יפה ולא טוב שבן בוגד באמו ומבזה אותה בצורה נוראה, צריך לעשות סוף לזה. הוא פתח פתח לשני הצדדים לצאת מן העניין בשלום ולסיים את המחלוקת בסדיגורא וזה היה אפשרי מפני שאין כאן מאבק על כסף, מוכנים לשלם לבני ברקים אם מדובר בכסף. הבעיה היא שאינם רוצים כלל לבא לקראת הסדר, הם מבקשים להמשיך את המחלוקת. הרבי מבני ברק אמר לשופט שאין לו שליטה על החסידים שלו וכי הם קובעים ולא הוא, והם קבעו כי יש להילחם באחיו הגדול והוא מחויב לרצון חסידיו
הרבי מבני ברק התחיל ברגל ימין אבל בדרכו המשיך ברגל שמאל ומאבד את מעמדו בעולם החסידי. אם היה מאפשר לאחיו לכהן כאדמורי"ם במקומותיהם הוא יכול להיות סמל ודוגמא לאיך שאדמו"ר צריך להתנהג. אבל הוא מבקש לרמוס את כולם הוא רוצה להיות רבי יחיד וזה לא ילך. גדולי הפוסקים מהעבר כבר קבעו כי כל מי שיש לו עשרה חסידים אי אפשר למנוע ממנו את האדמורו"ת. כאשר פרצה מלחמה דומה בבעלזא ה'בית ישראל' מגור שאל האם יש לינוקא דאז הרבי של היום 30 חסידים, וכאשר אמרו כן, ציוה באותו יום להכתירו לאדמו''ר ולא להתחשב במורדים
מה שמדהים יותר מכל. השופט ניסה לעשות שלום בין הבן מבני ברק עם האמא והוא לא הסכים בשום אופן עד שהאמא תצא נגד הילדים שלה ותכריז שרק הוא הרבי. במקום לפתוח פתח לשלום עם האמא, הוא הרחיק עוד יותר והכריז כי היה עליו להחליט בין חסידות למשפחה והחליט כי חסידות קודמת למשפחה, ולכן הוא ימשיך לבגוד באמו, עד שהיא תיכנע אליו
הטרור שנעשה לאחרונה בסדיגורא ירושלים מזכיר תקופות מכוערות בהיסטוריה היהודית איך שנוצרים ומוסלמים נכנסו לבתי כנסת יהודים ועשו שם חורבן. זה מה שקורה עתה בסדיגורא ירושלים. הם הרחיקו כל כך, כאשר האדמו"ר מירושלים ישב עם אנשים בחדרו, הם התנפלו פרצו את הדלת על מנת להכותו. נס היה שהיו שם מחסידיו ואנשי ביטחון שמנעו מהם להכותו. וכאשר נשאלו האם הם ביקשו רשות מהרבי שלהם לעשות זאת, הם אמרו כי כל מה שהם עושים הרבי שלהם יודע ולא עושים דבר שלא בהוראתו ובברכתו
פעם היו מי שאמרו כי רוז'ין זו מלכות. מתברר כי רוז'ין הפכה למרכז טרור מן הגרועים ביותר בהיסטורית החסידות. נכון שהיה הרבה טרור בגור סאטמאר באבוב ועוד מקומות כאלו, אבל סדיגורא שבמשך שנים ניסתה להציג את עצמה כחסידות עדינה ומכובדת, הוכיחה את עצמה כטרוריסטית מן הגרועים ביותר שידע עולם החסידות
אוי לנו שזו נקראת חסידות. פתחו להם פתח לגמור את העניין בדרכי שלום, והם לא רוצים, הם מעדיפים טרור הרס וחורבן של בית כנסת. הם חושבים שינצחו כך הם טועים. בעולם החסידי והחרדי הם הפסידו בענק, לא ככה מתנהגים. גם אם הם יטענו שהם צודקים, כאשר עושים כפי שעשו בשבועות האחרונים ובמיוחד בשבוע האחרון הם המפסידים והלא צודקים
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.