(ר' חיים אני מקווה שלא תמחוק את דברי הבאים, ותתייחס ענינית על אף שלא תאהב את הדוגמאות שאני מביא לראיה, חשוב לי להדגיש שאני מכבד ואוהב את רבי שאול, אני אוהב לשמוע את אמרי פיו, זה פשוט גישמאק, אבל אם רוצים לנתח את המצב צריך לכתוב את האמת)
לגבי שאלתך האם האהדה והכבוד הגדול שקיבל רבי שאול באמריקה, האם זה בגלל שכלל החרדים באמריקה באמת אוחזים מרבי שאול, ורואים בו אחד מגדולי הדור, או שזה בגלל שיש לציבור הזדמנות לנקום בגור הגדולה, ולמחות על ידי זה נגד הכוחניות והשתלטנות שלהם, אני אקדים שאני לא גערר, ולא סאדיגורא בני ברק, ולא ויזניץ רבי ישראל, ולמה אני מקדים את זה, בהמשך כשאני אביא דוגמאות מהחסידויות האלו תבין,
אז הרי ברור שכל האהדה שרבי שאול מקבל אצל כלל הצבור החרדי, זה רק בגלל שהוא יצא מגור, ונחשב לאופוזיציה של גור, וגם ברור שדווקא בגלל שגור מתנהגת בשיטות הישנות של חרמות ורדיפות, שזה שיטות שנמאס כבר לציבור החרדי, דווקא בגלל זה הציבור יוצא מכליו לכבד את רבי שאול ולעודד את הקהילה החדשה, אני אביא לך גם ראיות לדברי, הנה זה לא פעם ראשונה שרבי שאול מגיע לאמריקה, וגם בלייקווד הליטאית זה לא פעם ראשונה שהוא הגיע, האם לפני שרבי שאול יצא מגור, בפעמים הקודמות שהוא הגיע לאמריקה, האם גם אז היה רעש כל כך גדול מזה? האם
גם אז שרו בלייקווד 'צהלי ורוני' לכבוד רבי שאול? האם גם אז כל כך הרבה
אנשים נדחפו לראות ולשמוע אותו? אז מה קרה לפתע? לפני 3 שנים לפני
שרבי שאול יצא מגור, אף אחד לא עשה ממנו עסק באמריקה או בא"י, ועכשיו לפתע
מה קרה? יתירה מזאת אביו של רבי שאול, הרבי הפני מנחם, כשהוא
עצמו הגיע לאמריקה, לא זכור שאנשים רבים מקהלות וחוגים שונים נדחפו
מסביבו, האם הבן יותר גדול מאביו?
ואם יהיה מי שיאמר שההבדל הוא, שלפני
3 שנים רבי שאול עדיין לא הוכתר כרבי ומנהיג קהילה, ולכן מובן למה לא עשו
עסק מסביבו, משא"כ עכשיו שהוא אדמור או מנהיג קהלה אז נדחפים מסביבו,
אז לסברה הזאת אני יענה שבשנתיים האחרונות יש מספיק אנשים שנהיו אדמורים
ומנהיגי קהלות, והם נסעו מא"י לאמריקה, ומאמריקה לא"י, ולא
ראינו שום רעש מסביבם, וכאמור אם כל הרעש של אנשים שהם מחוץ לגור לכבודו
של רבי שאול, "זה לכבוד תורתו וצדקותו", אז איפה הם היו לפני
3
שנים? למה אז אף אחד לא הסתכל לכיוון רבי שאול, ולא רעשו סביבו "לכבוד
תורתו"?
עוד דבר בא ניקח לדוגמה את הנושא שכלל הצבור לא אוהב אצל גור,
את נושא "התקנות" של הבית ישראל בענייני קדושה, וכן בדברים של בין איש
לאשתו, האם אצל קהילת רבי שאול יש הנהגה חדשה שלא נוהגים כמו התקנות
של הבית ישראל? כלל לא!! אדרבא רבי שאול וחסידיו רוצים לאחוז עצמם
ממשיכים של דרך גור, ולכן מבחינה זו הציבור היה צריך לא לאהוב אותו
ואת
קהילתו, אבל בגלל שעסוקים עכשיו בתחרות מול גור, אז מעלימים עין מזה וזה
נשכח,
עוד נקודה שצריכים לציין שזה עומד לטובתו של רבי שאול, שחסידיו
מפרסמים אותו הרבה באינטרנט, כך שכלל החרדים אוהדים אותו כבר לפני שראו
אותו פיזית, לעומת זאת מהרבי מגור אין סרטונים ממנו באינטרנט, וגם אם חסידיו היו רוצים להעלות סרטונים ממנו, אין להם כלל מה להעלות, ואין להם מה למכור... לא דברי תורה, ואפילו לא איזה דרשה או סתם דיבורים.
לאנשים
שמחוץ לגור שרוצים לשמוע איזה משהו מהרבי מגור, ולהתרשם ממנו, אז פשוט אין
לגעררס כלום מה למכור מרבם. אמנם פטור בלא כלום א"א, גם
ברור שההצלחה של רבי שאול, זה בצירוף שהוא אישיות כריזמטית שנעים לשמוע
אותו, והוא מדבר לחסידיו בגובה עיניים, ובעצם רבי שאול הוא ממש ההיפך
מבן דודו הרבי מגור, הרבי מגור הוא מופנם בקושי מדבר מילה, לא מחייך
לחסידים, מסתכל על צאן מרעיתו מלמעלה למטה, ורבי שאול הוא ההיפך, ואנשים
אוהבים את ההיפך, אחד שהוא רבי אנושי ולבבי, ולא אחד שמשחק אותה רציני שלא
יכול לנדב לך אפילו חיוך או מילה טובה.
עוד ראיה לגבי זה שהציבור
מחבק את רבי שאול וחסידיו רק בגלל הרדיפות של גור, הנה אתה בעצמיך ר'
חיים, אתה כל הזמן מעלה דברים מרבי מנדל מויזניץ, תוך כדי שאתה כותב עליו "הקדוש והטהור", על אף שברור לי שאתה לא מאמין למילה אחת ממה שאתה כותב, ואתה לא אוחז כך באמת, אבל בגלל שאתה רוצה להתנגח
בחסידי רבי ישראל, אז אתה מרומם ומכבד את רבי מנדל, וכן בסאדיגורא ירושלים
שאתה כותב עליו "מרן הגה"ק" על אף שאפילו על אביו אף אחד מחוץ
לסאדיגורא לא היה כותב עליו ככה, אבל אתה מכנה אותו כך, כדי למחות נגד
סאדיגורא בני ברק, אז מאלו הדוגמאות יש לך ראיה לדברי הנ"ל
חיים שאולזון מגיב:
אני מוצף בתשובות מאוד מעניינות מן הציבור בעניין התמיכה ברבי שאול אלתר ומודה כי רוב הציבור כותב כי למרות גאונותו של רבי שאול ההצלחה האדירה שלו היא מחאה נגד הכוחניות של גור נמאס מהדרך שלהם הם משניאים עצמם על הציבור
נכון שלצורך מחאה אכתוב כינוי על פלוני או אלמוני כזה או אחר לא מפני שאני מאמין בכינויים הללו, דעתי על אותם האדמורי"ם ידועה, ואם הייתי כותב את מה שאני מאמין מי הם באמת היה צורך לבזותם ובזה אין לי ענין. כן, להילחם ברשעים חייבים, אבל סתם לבזות ללא כל סיבה אני לא בעד זה
אני נגד אלימות וכוחניות, מי שעוקב אחר כתיבתי זה חמישים שנה ובמיוחד ב-43 השנים שבהם אני עצמאי ואיני תלוי בעורכים שמוחקים חצי ממה שכתבתי, אני חוזר על העניין שה'מח' חזק יותר מן ה'כח', והוכחתי זאת במשך השנים. מי שעבד עם 'מח' שרד ומי שעבד עם 'כח' נכשל
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.