רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 בנובמבר 2021

והמוטים עקלקלותם


 מאת יהודי פשוט

והקשבתי להרצאת פילפולו של הרב מוטה פרנק שהתאמץ להסביר לנו עד כמה שאין דעתנו משגת בעוללות ״הנשמה המיוחדת״ שנקראת רבי לייזר (ברלנד) שישב על עבירות של גנות יושב על עבירות עושק ועצור כהיום בחשד למעורבותו בשני מעשי רצח שאירעו לפני כשלושים וחמש שנה. נניח שכוונתו טובה ונאמנות הכרת הטובה בכל מצב ומזג אויר לאו מילתא זותרתא היא. 

בכל זאת היתה אמירה מאוד בעייתית ומסוכנת בדבריו כאשר הציע שנעשתה כאן עבירת מסירה. כי אוי לנו ואוי לנפשותנו אם יתקבלו דבריו. ובשל כך לא אמנע כאן מלומר שהיהודי הזה שרק עכשיו שמעתיו לראשונה עשה עלי רושם של תועמלן דה לה שמאטע ואדם הנגוע בחולי המגלומניה (האמונה העצמית המופרכת) כאילו הוא מסוגל ״להסביר הכל״ בעקימת שפתיו ומשחקי אצבעותיו.

עובדות החיים הן שברלנד המפוקפק כן היה משוקע עד האף ב״מלחמת הקדושה״. ובנו של אחד מידידי כמעט ולא מת תחת ידי שליחיו והמעשה לא היה בגדר סוד, ואדרבא, הנבל לקח על פעילותו זו קרדיט. ומי שזוכר זוכר שברלנד לא היה רחוק מלהיות חבר במועגה״ת החסידית כשושבינה הוא ידידו מכבר האדמו״ר הנוכחי מגור.

ידעתי זאת מאז ומתמיד אבל גם ראיתי כאן קליפ האיך שהוא מזלזל בהריגת גוי שהוא בעיניו ״כלום כמו חתול שום דבר..״ כלשונו. הוא לא אמר זאת כתזה תיאורטית לפני תלמידי חכמים אלא לפני החומר שלו העשוי ״מאנשי מעשה משולי הרחוב״ שאין להם שום עכבות בנושאים שכאלה.. ומגוי עד יהודי חוטא ומחטיא הדרך מאוד מאוד קצרה..

כן אני מכיר את טכניקות השיטוי שברלנד משטה בהם בבריות בכל פעם שהוא נתפס בשקר או בעוולה אחרת עוד מהימים שמוטה פרנק זה התהלך בחיתוליו. ומטבע הדברים שהוא מפעיל את כישוריו וקסמיו גם בעסקיו עם המשטרה. אבל הוא לא מפגר בשכלו שיודה בקשר למעשי נאפופים או למעשי רצח שלא היו. לדאבוני ישנם אין קץ הקלטות התומכים בסיפורים מהם עולה שברלנד הוא אדם חסר חמלה וחף ממצפון אנושי.
יהודי  פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.