רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 23 בנובמבר 2021

חיסוני הילדים: הנאה ממעשה שבת

 

שלום ובריאות איתנה לר' חיים היקר,
מאחר שאיני רואה אף אחד שמדבר על הנושא, החלטתי לכתוב כאן.

קודם כל, לא שמעתי עד כה את הרבנים בנושא חיסון הילדים נגד קורונה, לא לחיוב ולא לשלילה (אבל זה לא הפריע ליתד נאמן לפרסם כתבה מעודדת), נחכה.
אבל מעבר לנושא של החיסון עצמו, יש לנו בעיה אחרת, והיא חילול שבת.
פלא שאף אחד (לא עיתונאי, לא ח״כ חרדי, לא ח״כ מהציונות הדתית) אינו מגנה הן את חילול השבת והן את רמייה שבה זה נעשה.
קודם כל נזכיר שהגיעו החיסונים בהפתעה (לציבור הרחב) בבוקר יום השבת תוך חילול שבת. כל זה בממשלתו של חובש הכיפה שמצטלם עם תפילין (אבל גם מצטלם בשבת עם אסירים שנתפסו).
אבל יותר מזה, המשלוח הזה היה מתוכנן והסתירו אותו מהציבור עד הרגע האחרון. בתחילה הודיעו שיגיעו החיסונים ביום ד' בערב ויתחילו לחסן ביום א' (איני יודע אם זה היה תכנון אמיתי או שכל זה היה חלק מהרמייה), אח״כ הודיעו שנדחה המשלוח מסיבה שאינה ברורה למועד שאינו ידוע, ויתחילו לחסן באמצע השבוע הבא. השאלה נשאלת: אם מועד המשלוח אינו ידוע כיצד יודעים מתי יתחילו לחסן? אלא ידעו שיגיעו בשבת והסתירו את זה מהציבור כדי שלא תהיה התנגדות מהדתיים ומהרבנים הראשיים (שהתנגדו בעבר למתן חיסונים בשבת).
נכון שבכל אופן נתב״ג מחלל שבת, אבל אין זה סיבה להוסיף חטא על פשע ולעשות משלוח רשמי ומתוקשר שדורש טיפול מיוחד (הכנסה מיד בקירור וכו'). הגוים אינם עושים משלוחים ביום ראשון כי הוא קדוש להם, למה ניגרע מהם?
אילו היה מדובר בחיסון למבוגרים היה מקום לטעון לפיקוח נפש, אבל כשמדובר בחיסון לילדים שבכל המדינות בעולם אין עושים אותו חוץ מארה״ב, כשהמחלה אצל הילדים אינה מזיקה (לרוב. וגם החיסון אינו מזיק "לרוב"), ודאי שלא שייך פיקוח נפש ויש כאן חילול שבת בפרהסיא.
ומכיון שנעשה חילול שבת בפרהסיא לעיני כל העולם, ייתכן מאד שראוי להמתין למשלוח אחר של חיסונים (אם בכלל הרבנים יורו להתחסן), הן כדי שלא ליהנות מחילול שבת, והן כחרם צרכני כדי שילמדו לקח להבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.