"היום בתניא" יום ד' יג כסלו
תניא "קונטרס אחרון"
דבור המתחיל "ולהבין פרטי ההלכות דלא שכיחי"
(הפרק החמישי עמ' 318)
שנה פשוטה
⛳
לימוד ההלכות שאינן מצויות:
הפרק שלפנינו, נפתח בהצגת הנקודה המרכזית המתבארת בו: הצורך להבין, מה ענין לימודם של "ההלכות דלא שכיחי (שאינן מצויות) כלל", הלכות שאפשר שלא היו במציאות בעבר כלל, ואף יתכן שלא יהיו במציאות לעתיד לבוא.
בפרק הקודם למדנו, אודות הענינים השונים הנפעלים בלימוד ההלכות, אודות האתרוג למשל שנלקת למצותו בסוכות, ואודות דיני ממונות כבעית "המחליף פרה בחמור". ומה איפוא נפעל עם לימוד ההלכות הדנות בבעיות שיתכן וכלל לא יתקלו בהם במציאות?
...
"טיפול שרש" במקור האיסור למעלה:
לכל איסור שבעולם "יש שורש ומקור חיים בקליפות" (וכאשר האדם חוטא נמשכת בו מהיכלות הקליפות, החיות המיוחדת לחטא שבו הוא נכשל).
והנה, במקביל, (התורה בכללותה "מחכמה נפקת", ולמעשה) כל פרט שבהלכה, כולל ההלכות שלא היו ולא יהיו במציאות, "ישנו במציאות בחכמה עילאה" היורדת ונמשכת למטה לעולמות התחתוניים "בריאה יצירה ועשיה".
ובמישור הרחב יותר מבהיר אדמו"ר הזקן: כידוע (וכמבואר בקבלה), הקליפות יונקים את חיותם מבחינת האחוריים של מערכות הקדושה שבעולם. וכאשר עוסקים בלימוד ההלכות בדיבור ובמחשבה (כולל לימוד ההלכות שאינן מצויות), מוסיפים "אור אין סוף" בחכמה העילאה, וגורמים להתפרדותם של הקליפות מהקדושה ומניעת יניקתם ממנה.
...
לימוד כל פרטי ההלכות:
בסוף הפרק מוסיף רבינו, כי לצורך "עבודת הבירורים" המוטלת על האדם בעולם הזה, מוטל עליו לעסוק בלימוד פרטי ההלכות של כל תרי"ג המצוות, כפי שהם על פי "הפשט הרמז הדרוש והסוד". ולעתיד לבוא כשיושלם הבירור, יהיה עסק התורה במישור החיובי בלבד, בהעלאת הנר"נ מעלה מעלה עד אין סוף, ובהמשכת אורות נעלים ביותר.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך.
*השתדל, שבבית הכנסת שבו אתה מתפלל, ימצאו כל הספרים שחיברתי. "באור התניא משכיל לאיתן" וכל ספרי "חסידות לעם" - המביאים את תורת חב"ד גם לציבור הרחב.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" יתקשרו אלי בווטסאפ 0544960839
בברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.