היו שם מי שאמרו לו תתאפק אל תתפקע מצחוק, על פי אמונתו - אם יש לו אמונה במה שהוא כתב, - הוא לעג שנים לעולם החסידי ולמנהגיו, ולא עשה ענין מאדמורי"ם, אפילו לבעלזאי שסייע להם להלחם בחסידים בשעתו הוא בקושי פירגן, במשך עשרות שנים הוא כתב והסביר מדוע שיטת החסידות היא אנטי תורה, הוא הטיף לשיטה שלחמה בחסידות מאות שנים, והנה כאשר מגיע אדמו"ר שמחלק צ'קים, הוא הזמין אותו לביתו ואף כיבד אותו בכבוד גדול והעיקר שיתן לו כמה דולר לעיתונו
במשך שנים הוא כתב ולחם בשיטת סאטמאר טען כי חובה להשתתף בבחירות והסביר מדוע סאטמאר אינה צודקת וכי הרב שך צודק בטענתו מדוע מצוה להשתתף בבחירות. במשך עשרות שנים הוא לחם באותה שיטה של לא לקחת כסף מן הממשלה והסביר כי הללו בכך שלא לוקחים נותנים מתנה לחילונים לחזק את כוחם נגד היהדות, מי שחי היה את גישתו ודרכו, ידע כי הוא לועג לא רק לחסידים ולאדמורי"ם אלא ובעיקר לשיטתם ודרכם. עבורו אלף אדמורי"ם אינם שווים אברך פשוט בכולל
והנה, הוא מכבד את מי שהגיע לארץ ישראל להלחם בשיטת הרב שך ובדרך הליטאית, הוא נאם ואמר בצורה הכי ברורה, כי הרב שך טעה בדרכו וכי מאז קום המדינה אסור היה להשתתף בבחירות ולקחת כסף, והשאלה היא האם נתי גרוסמן חזר בתשובה ולא עוד 'השקפה' אלא מעתה 'שיטה', ומאמין בדרך סאטמאר, ומסכים כי הרב שך טעה
נכון שלא רק הוא, עוד מן המחבלים משחקים את אותו משחק, אבל אלו אומרים לפחות כי הם נותנים כבוד לצ'קים, הם צריכים את הכסף אז הם מכבדים אותו, האם גם נתי גרוסמן מוכר אידיאה בשביל כסף?
ואולי מאז שאינו ב'יתד נאמן' הוא באמת שינה את 'השקפתו' והחליפה ב'שיטה' וכאשר הגיע הזאלוני הוא מיהר להזמינו לביתו כדרכם של בעלי תשובה
אמליץ יושר עליו כי הוא חייב תודה לסאטמאר מפני שאלו מחקו את החסידות מהלקסיקון שלהם והחליפו אותה בקהילת כסף וקנאות, האדמו"ר שלהם הצהיר כי בטלה תורת החסידות וזה שווה לנתי גרוסמן יותר מאלפי זהב וכסף ובשל כך הזמינו להכיר לו טובה על החסד הגדול שעשה עם הרב שך שאין עוד חסידות וכי זו נמחקה
ואכן, סאטמאר היא הסמל של מי שחיים בלי חסידות, הם אוייבי החסידות בימינו, להם חשוב הרבה יותר הצד הפוליטי של הקהילות החרדיות והרבה פחות חסידות, זו אינה מייצרת חסידות בתחום כלשהו, הם משקיעים במפעלי חסד שזה דבר חשוב מאוד אבל החסידות רחוקה מאוד מלהמחק. נכון, שיש מי שבהתנהגותם לועגים לה, אבל עדיין נשארו מי שהם חסידים באמת וחיים לפיה למרות שנתי גרוסמן והזאלוני לא אוהבים זאת
במשך שנים הוא כתב ולחם בשיטת סאטמאר טען כי חובה להשתתף בבחירות והסביר מדוע סאטמאר אינה צודקת וכי הרב שך צודק בטענתו מדוע מצוה להשתתף בבחירות. במשך עשרות שנים הוא לחם באותה שיטה של לא לקחת כסף מן הממשלה והסביר כי הללו בכך שלא לוקחים נותנים מתנה לחילונים לחזק את כוחם נגד היהדות, מי שחי היה את גישתו ודרכו, ידע כי הוא לועג לא רק לחסידים ולאדמורי"ם אלא ובעיקר לשיטתם ודרכם. עבורו אלף אדמורי"ם אינם שווים אברך פשוט בכולל
והנה, הוא מכבד את מי שהגיע לארץ ישראל להלחם בשיטת הרב שך ובדרך הליטאית, הוא נאם ואמר בצורה הכי ברורה, כי הרב שך טעה בדרכו וכי מאז קום המדינה אסור היה להשתתף בבחירות ולקחת כסף, והשאלה היא האם נתי גרוסמן חזר בתשובה ולא עוד 'השקפה' אלא מעתה 'שיטה', ומאמין בדרך סאטמאר, ומסכים כי הרב שך טעה
נכון שלא רק הוא, עוד מן המחבלים משחקים את אותו משחק, אבל אלו אומרים לפחות כי הם נותנים כבוד לצ'קים, הם צריכים את הכסף אז הם מכבדים אותו, האם גם נתי גרוסמן מוכר אידיאה בשביל כסף?
ואולי מאז שאינו ב'יתד נאמן' הוא באמת שינה את 'השקפתו' והחליפה ב'שיטה' וכאשר הגיע הזאלוני הוא מיהר להזמינו לביתו כדרכם של בעלי תשובה
אמליץ יושר עליו כי הוא חייב תודה לסאטמאר מפני שאלו מחקו את החסידות מהלקסיקון שלהם והחליפו אותה בקהילת כסף וקנאות, האדמו"ר שלהם הצהיר כי בטלה תורת החסידות וזה שווה לנתי גרוסמן יותר מאלפי זהב וכסף ובשל כך הזמינו להכיר לו טובה על החסד הגדול שעשה עם הרב שך שאין עוד חסידות וכי זו נמחקה
ואכן, סאטמאר היא הסמל של מי שחיים בלי חסידות, הם אוייבי החסידות בימינו, להם חשוב הרבה יותר הצד הפוליטי של הקהילות החרדיות והרבה פחות חסידות, זו אינה מייצרת חסידות בתחום כלשהו, הם משקיעים במפעלי חסד שזה דבר חשוב מאוד אבל החסידות רחוקה מאוד מלהמחק. נכון, שיש מי שבהתנהגותם לועגים לה, אבל עדיין נשארו מי שהם חסידים באמת וחיים לפיה למרות שנתי גרוסמן והזאלוני לא אוהבים זאת
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.