רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 בנובמבר 2019

"היום בתניא" שבת קדש ב כסלו:

"היום בתניא"  שבת קדש ב כסלו:
קונטרס אחרון המשך פרק ד (קנה,ב).
שרשי המצוות:
בנוגע למיקום שממנו נמשכו המצוות מלמעלה, מצינו בקבלה כמה תאורים. ואדמו"ר הזקן מבהיר שאין סתירה בין הדברים, שכן בכל מקום מתיחסים לפרט אחר. ועם הצגה נכונה של הדברים, נלמד על האופן שבו הם משתלבים.
...
תיקון המידות העליונות:
כל המצוות המעשיות שהיהודי מקים בעולם הזה, מוסיפים אור ברמ"ח האברים של "זעיר אנפין" (המידות שבאצילות) - ובזה פועלים "תיקון" באברים אלו, מרחיבים ומגדילים אותם, כך שהם מתעלים מהמצב שבו הם היו בתחילת הבריאה.
"תיקון" זה נעשה, בהמשכת האור מבחינת "לבנונית" (עונג העליון) שרש המצוות, המתחלק לתרי"ג המשכות פרטיות, הנמשכים לחיצוניות כל אחד מהכלים שב"זעיר אנפין", לפי ענינה של כל מצוה ומצוה.
ונצין, שלעומת האור שהאיר באצילות מתחילת הבריאה שהיה בחסד חינם.  הנה, בתוספת האור שעל ידי עבודת האדם, בה דוקא חפץ הקב"ה, ובה בא לידי ביטוי השלמות בגילוי אורו ומידותיו יתברך.
...
בקשת משה:
נקדים, שהמצוות המעשיות התלויות בארץ (שהם כארבע חמישיות מכלל המצוות המעשיות), כלולים בהם רפ"ח ניצוצות הקדושה הגבוהים שנפלו לתוכם בעת "שבירת הכלים".
והנה, האורות העליונים הנמשכים עם קיום המצוות לאצילות ובהמשך לעולמות התחתונים, בכוחם לבקוע את ה"כלים" של "זעיר אנפין" (המידות) שבעולמות "בריאה יצירה עשיה" (שהם בגדר של נבראים), ולהעלות מתוכם את רפ"ח הניצוצות שבהם לקדושה, (לעולם ה"תיקון" הוא עולם האצילות) - והעונג הנמשך עקב כך (מבחינת "לבנונית") ל"זעיר אנפין" (המידות שבאצילות), מביא לתיקונם והרחבתם של רמ"ח האברים שבו.
לכן ביקש משה להיכנס לארץ, כדי לזכות בקיומם של כל המצוות המעשיות, שערכן בעבודת ה' הוא גדול ביותר כנ"ל.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי בדברי התורה הנאמרים ליד שלחן השבת.
בברכה!
*הרב יקותיאל גרין מחבר "באור התניא משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם"  הנמצאים בכל בית כנסת בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.